LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11
Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Een poosje geleden heb ik van Danfoss een elektrische kraan gehad die het altijd goed gedaan heeft. Deze begon echter water te lekken.
Wel gek voor een apparaat dat ook nog op de 230 volt is aangesloten. Als zo'n ding vol water komt te staan, heb je zomaar kortsluiting.
Toen ik bij Danfoss vroeg hoe lang zo'n kraan zou moeten werken kreeg ik als antwoord: 40.000 keer.
Dat haal ik nog niet in 15 jaar, dus heb ik Danfoss gevraagd gevraagd naar de garantie: 1 jaar.
Ik heb ze verteld dat garantie niet beperkt kan worden tot 1 jaar voor een apparaat dat wel 15 jaar mee zou moeten gaan.
Daar had Danfoss geen boodschap aan en houd vast aan 1 jaar. Danfoss schreef aan mijn leverancier: "Ik heb echt met u te doen, dat u met zo iemand te maken moet hebben".
Die "zo iemand" was ik dus. Altijd goed om te weten hoe Danfoss over zijn klanten denkt.
Heel veel thermostaatkranen zijn ook van Danfoss, dus nu weet je hoe ze daar met de garantie omgaan. Dit bericht is alleen maar een waarschuwing om niet met zo'n soort bedrijf in zee te gaan.
Er zijn gelukkig ook nog andere merken: Honeywell geeft standaard al twee jaar garantie. Jammer dat ik dat niet eerder heb geweten.
Ook na twee jaar is de garantieverplichting bij de leverancier nog niet vervallen. Het heeft er alles mee te maken hoe lang een apparaat mee zou moeten gaan.
Als je meer wilt weten over garantie, ga dan naar www.consuwijzer.nl en tik in het zoekveld "garantie" in. Daar staat het helemaal uitgelegd.
Dat zouden meer mensen moeten doen ..... (Danfoss bijvoorbeeld).
Wel gek voor een apparaat dat ook nog op de 230 volt is aangesloten. Als zo'n ding vol water komt te staan, heb je zomaar kortsluiting.
Toen ik bij Danfoss vroeg hoe lang zo'n kraan zou moeten werken kreeg ik als antwoord: 40.000 keer.
Dat haal ik nog niet in 15 jaar, dus heb ik Danfoss gevraagd gevraagd naar de garantie: 1 jaar.
Ik heb ze verteld dat garantie niet beperkt kan worden tot 1 jaar voor een apparaat dat wel 15 jaar mee zou moeten gaan.
Daar had Danfoss geen boodschap aan en houd vast aan 1 jaar. Danfoss schreef aan mijn leverancier: "Ik heb echt met u te doen, dat u met zo iemand te maken moet hebben".
Die "zo iemand" was ik dus. Altijd goed om te weten hoe Danfoss over zijn klanten denkt.
Heel veel thermostaatkranen zijn ook van Danfoss, dus nu weet je hoe ze daar met de garantie omgaan. Dit bericht is alleen maar een waarschuwing om niet met zo'n soort bedrijf in zee te gaan.
Er zijn gelukkig ook nog andere merken: Honeywell geeft standaard al twee jaar garantie. Jammer dat ik dat niet eerder heb geweten.
Ook na twee jaar is de garantieverplichting bij de leverancier nog niet vervallen. Het heeft er alles mee te maken hoe lang een apparaat mee zou moeten gaan.
Als je meer wilt weten over garantie, ga dan naar www.consuwijzer.nl en tik in het zoekveld "garantie" in. Daar staat het helemaal uitgelegd.
Dat zouden meer mensen moeten doen ..... (Danfoss bijvoorbeeld).
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
U moet niet bij Danfoss zijn maar bij de verkoper. U heeft met de verkoper een contract, niet met danfoss
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Ergens heb ik het idee dat deze kraan na een jaartje of 6 is gaan lekken en dat TS een dergelijke discussie ook al eens gehad heeft met de verkoper van zijn auto....
Garantie wil niet zeggen dat een product nooit kapot kan gaan, wel zegt het iets over de manier waarop verkoper/producent een probleem oplossen.
Kranen ook de duurste kunnen gaan lekken sterker nog de duurste "design" versies zitten veel complexer in elkaar en lopen een veel groter risico (en doorgaans hebben leveranciers voldoende onderdelen op de plank om hun producten ook weer waterdicht te krijgen).
Garantie wil niet zeggen dat een product nooit kapot kan gaan, wel zegt het iets over de manier waarop verkoper/producent een probleem oplossen.
Kranen ook de duurste kunnen gaan lekken sterker nog de duurste "design" versies zitten veel complexer in elkaar en lopen een veel groter risico (en doorgaans hebben leveranciers voldoende onderdelen op de plank om hun producten ook weer waterdicht te krijgen).
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Ts geeft inderdaad niet aan hoe oud de kraan is. Ik kan mij niet voorstellen dat danfoss moeilijk doet over een kraantje van twee jaar oud.
Dan heeft u het vast erg bont gemaakt.Danfoss schreef aan mijn leverancier: "Ik heb echt met u te doen, dat u met zo iemand te maken moet hebben".
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
De afsluiter was 2 1/2 jaar oud. Ik heb Danfoss alleen maar verteld hoe de garantie in Nederland werkt. Daar waren ze niet van gediend. Als je alle mails zou lezen zou je ook begrijpen hoe arrogant er gereageerd wordt. Ik heb geen enkel scheldwoord gebruikt alhoewel je dat inmiddels wel zou willen doen. Altijd netjes blijven geeft het beste resultaat, bij Danfoss dus geen enkel.crazyme schreef:Ts geeft inderdaad niet aan hoe oud de kraan is. Ik kan mij niet voorstellen dat danfoss moeilijk doet over een kraantje van twee jaar oud.
Dan heeft u het vast erg bont gemaakt.Danfoss schreef aan mijn leverancier: "Ik heb echt met u te doen, dat u met zo iemand te maken moet hebben".
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
De afsluiter was 2 1/2 jaar oud en ook ik begrijp dat die kan gaan lekken. Het is echter een elektrische afsluiter waaravn Danfoss zelf zegt dat die het 40.000 keer moet doen. Als je al weet dat die gaat lekken moet je dat (als fabrikant) ook niet als specificatie opgeven. Als dat dan wel gebeurt moet je als fabrikant sportief zijn en gewoon een nieuwe opsturen.Veldt01 schreef:Ergens heb ik het idee dat deze kraan na een jaartje of 6 is gaan lekken en dat TS een dergelijke discussie ook al eens gehad heeft met de verkoper van zijn auto....
Garantie wil niet zeggen dat een product nooit kapot kan gaan, wel zegt het iets over de manier waarop verkoper/producent een probleem oplossen.
Kranen ook de duurste kunnen gaan lekken sterker nog de duurste "design" versies zitten veel complexer in elkaar en lopen een veel groter risico (en doorgaans hebben leveranciers voldoende onderdelen op de plank om hun producten ook weer waterdicht te krijgen).
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Helemaal mee eens, maar het is niet sportief om een kleine zelfstandige op te zadelen met de kosten terwijl de fabrikant een ondeugdelijk product levert.olaf79 schreef:U moet niet bij Danfoss zijn maar bij de verkoper. U heeft met de verkoper een contract, niet met danfoss
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Helaas is dat het risico van het vak en weet deze ondernemer dondersgoed waar hij aan begint. Misschien maar geen Danfoss meer leveren?Kangaroo330 schreef:Helemaal mee eens, maar het is niet sportief om een kleine zelfstandige op te zadelen met de kosten terwijl de fabrikant een ondeugdelijk product levert.olaf79 schreef:U moet niet bij Danfoss zijn maar bij de verkoper. U heeft met de verkoper een contract, niet met danfoss
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
De ondernemer zal het probleem op zijn beurt ook weer doorspelen naar de fabriek dus uw keuze is gewoon een praktische.Kangaroo330 schreef:Helemaal mee eens, maar het is niet sportief om een kleine zelfstandige op te zadelen met de kosten terwijl de fabrikant een ondeugdelijk product levert.olaf79 schreef:U moet niet bij Danfoss zijn maar bij de verkoper. U heeft met de verkoper een contract, niet met danfoss
Sneller en eenvoudiger.
Als de fabriek mee wil werken tenminste.....
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11
Re: Garantietermijn van Danfoss (b.v. Thermostaatkranen).
Beste Olaf,crazyme schreef:De ondernemer zal het probleem op zijn beurt ook weer doorspelen naar de fabriek dus uw keuze is gewoon een praktische.Kangaroo330 schreef:Helemaal mee eens, maar het is niet sportief om een kleine zelfstandige op te zadelen met de kosten terwijl de fabrikant een ondeugdelijk product levert.olaf79 schreef:U moet niet bij Danfoss zijn maar bij de verkoper. U heeft met de verkoper een contract, niet met danfoss
Sneller en eenvoudiger.
Als de fabriek mee wil werken tenminste.....
Danfoss steekt helaas zijn middelvinger op naar de leverancier, terwijl die (in zijn onschuld) dacht dat Danfoss wel goede apparatuur zou leveren. Als je op het Intenet kijkt en ziet wat Danfoss allemaal levert dan begrijp je niet dat ze over de garantie zo moeilijk doen. Alleen de 10 emails die ik heb gestuurd kosten al meer .............