LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle Ultimate hybrid frame breuk na 4 weken

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Rene van Leeuwen

Gazelle Ultimate hybrid frame breuk na 4 weken

Ongelezen bericht door Rene van Leeuwen »

Op 19 augustus de duurste goldline fiets van Gazelle gekocht.
4 weken later constateerde de fietsenmaker Kortenhof in Maassluis dat mijn achterbrug gebroken was. Gevalletje garantie, begin volgende week kunt u een nieuwe achterbrug verwachten en al het andere dat defekt is door dit defekt wordt ook netjes vervangen. Na 1 week eens gebeld hoe het met mijn fiets stond. Meneer, de achterbrug zit een nieuwe op, alleen de jasbeschermers en kettingkast hebben we nog niet. zal begin volgende week worden. Zo ging het 2,5 week door. Na 2 weken gazelle maar eens gebeld hoe of wat en waarvoor er geen onderdelen op voorraad zijn van de allerduurste fiets uit hun goldline segment en ik geen antwoord ontving op eerdere emails. Er werd mij beloofd dat alles begin van deze week geleverd zou zijn aan de dealer. Begin deze week heeft de dealer weer niks onrtvangen, dus weer gazelle gebeld. Meneer 1000 maal excuses, maar vandaag wordt tie verstuurd en voor het weekend kunt u weer fietsen. Vandaag fietsenmaker maar weer gebeld hoe het met mijn fiets is. Niets ontvangen van gazelle alweer. Weer gazelle gebeld, we gaan ons best doen het vandaag te versturen. Ik zeg doe het dan met DHL want dan kan ik alsnog dit weekend fietsen. Meneer dat kan niet, want het onderdeel is te kwetsbaar. Wat een flauwe kul zeg. Ze kunnen in ieder geval hun best weer gaan doen dat het vandaag verstuurd word. Al met al staat een ffiets van 2500 euro al 3 weken bij de dealer omdat gazelle te beroerd is om goede support te leveren, dit nog wel op een fiets uit het goldline segment. Al met al zal mijn volgende fiets nooit meer een gazelle worden, want de service is gewoon zeer slecht. Ook het feit dat ze niet met DHL een onderdeel met spoed kunnen versturen na een compleet verkeerd gelopen garantieclaim is toch wel een negatieve blamage. Gazelle :(

Roel Hagoort

Re: Gazelle Ultimate hybrid frame breuk na 4 weken

Ongelezen bericht door Roel Hagoort »

Nog geen zes jaar geleden een Gazelle Orange gekocht voor dagelijks gebruik en er zo'n 23.000 km op gereden. Ik heb een enorme lijst aan defecten, die m.i. zijn te verklaren door het gebruik van inferieure c.q. te zwak uitgevoerde onderdelen:
- klapband achter na 3 maanden :( en daarna nog 2 keer door afgebroken spaken :(
- spaken achterwiel breken regelmatig '(zo'n 2 x p.j. reparatie, en ook dikkere spaken helpen niet) :evil: :evil:
- zadeldek ieder jaar kapot (nu tevreden met het goedkoopste zadel uit de winkel) of alu dragers van het zadel stuk door slechte zadelpen :cry:
- nexus 7-versnellingsnaaf binnen 10 maanden kapot :evil:
- 2 x rechtercranck afgebroken :evil: :evil: :evil:
- voorste kettingblad van cranck afgebroken :evil: :evil: :evil:
- trapas vervangen doordat bevestigingsbout afbrak :evil: :evil: :evil:
- en nog wat kleine ergernissen: 3 x nieuwe pedalen, bel min. 3 keer vervangen, koplamp afgebroken, handvatten vervangen, LED achterlicht vervangen, slot vervangen na afbreken sleutel, ...
En dan fiets ik er alleen maar mee, stel je voor dat ik 'm normaal zou hebben gebruikt :lol: :lol:
Dealer heeft, waarschijnlijk in overleg met Gazelle, altijd alles perfect, snel en kosteloos hersteld/geregeld :D maar de reaktie van Gazelle op schriftelijke klachten is verder WAARDELOOS: het defect wordt dan wel hersteld, maar er is verder geen interesse voor de ervaring van en de ergernis bij de klant (nota bene: gratis advies), laat staan een contructieve oplossing aanbieden. Men vergeet hierbij makkelijk dat de beschreven mankementen direct of indirect ernstig letsel zouden hebben kunnen veroorzaken!!!). Voor mij geen Gazelle meer, ik blijf niet naar m'n dealer lopen, ik heb wel wat beters te doen! Vergelijk dit ook eens met een auto: wie zou het normaal vinden om 3 a 4 keer per jaar zijn nieuw gekochte vierwieler te moeten laten repareren? En Rene, ik zou alvast maar een reserveframe bestellen![/quote]

anjoka

Ongelezen bericht door anjoka »

Mijn man heeft afgelopen jaar een nieuwe Gazelle racefiets gekocht. Hij rijdt intensief wedstrijden en rijdt eigenlijk al jaren op Gazelle.
In het najaar bleek dat bij de rechterachterpad een breukje zat en dat aan de linker achterpad de lak begon te blazen. De fiets is opgestuurd geworden en mijn man heeft een geheel nieuw frame ontvangen. Prima garantie dus.

BERTELS

Ongelezen bericht door BERTELS »

HOI ROEL,

IK WERK ZELF ALS FIETSEMAKER BIJ EEN GAZELLE DEALER, EN IK KAN EEN GROOT AANTAL PROBLEMEN HERKENNEN, WIJ ADVISEREN MENSEN MET EEN BIJVOORBEELD EEN WAT "HOGER" GEWICHT GEEN GAZELLE TE KOPEN, KUN JE GEWOON DONDER OP ZEGGEN DAT DE SPAKEN GAAN BREKEN.

ALS ER PROBLEMEN ZIJN MET BIJVOORBEELD EEN GEBROKEN FRAME HEB JE WEL EEN PROBLEEM, HET GAAT VAAK LANG DUREN EN DE BELOFTES DOOR GEZALLE WORDEN MEESTAL NIET NAGELEEFD.

DUS EERLIJK GEZEGD ZIJN BOVENGENOEMDE KLACHTEN TERECHT.

WIJ VERKOPEN OP DIT MOMENT ONG. 200 GAZELLES EN 200 BATAVUS FIETSEN PER JAAR, MAAR HET AANTAL GARANTIECLAIMS BIJ BATAVUS LIGT STUKKEN LAGER.......

SUCCES.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 31 Dec 2004 13:33 door BERTELS

--------------------------------------------------------------------------------

HOI ROEL,

IK WERK ZELF ALS FIETSEMAKER BIJ EEN GAZELLE DEALER, EN IK KAN EEN GROOT AANTAL PROBLEMEN HERKENNEN, WIJ ADVISEREN MENSEN MET EEN BIJVOORBEELD EEN WAT "HOGER" GEWICHT GEEN GAZELLE TE KOPEN, KUN JE GEWOON DONDER OP ZEGGEN DAT DE SPAKEN GAAN BREKEN.

ALS ER PROBLEMEN ZIJN MET BIJVOORBEELD EEN GEBROKEN FRAME HEB JE WEL EEN PROBLEEM, HET GAAT VAAK LANG DUREN EN DE BELOFTES DOOR GEZALLE WORDEN MEESTAL NIET NAGELEEFD.

DUS EERLIJK GEZEGD ZIJN BOVENGENOEMDE KLACHTEN TERECHT.

WIJ VERKOPEN OP DIT MOMENT ONG. 200 GAZELLES EN 200 BATAVUS FIETSEN PER JAAR, MAAR HET AANTAL GARANTIECLAIMS BIJ BATAVUS LIGT STUKKEN LAGER.......

als gazelle zo slecht is, waarom word het dan nog verkocht?
onbegrijpelijk!

BERTELS

Ongelezen bericht door BERTELS »

u bent niet op de hoogte, de verkoopaantallen van gazelle zijn het afgelopen jaar drastisch gedaald (bron: vakblad tweewieler) dat hebben ze bij gazelle gemerkt, personeel ontslagen, er wordt niet meer op zaterdag geproduceert, soms wordt er niet op vrijdag geproduceert (verplichte atv voor personeel) omdat de productie veel hoger lag dan de verkoop. En voor het eerst in lange tijd is gazelle geen marktleider meer, dat is nu batavus (bron: vakblad tweewieler)

maar....... er is hoop, de collecte van 2005 is enorm verbeterd ten opzichte van 2004.

cerkom

Ongelezen bericht door cerkom »

De fiets van mijn zoon is nu iets meer dan drie jaar maar de trappers zijn nu voor de derde keer van de fiets gevallen. Is dat normaal? dacht het niet? Zijn er meer mensen die dat probleem herkennen.

De winkelier tracht het elke keer weer op te lossen maar ik vind het niet meer normaal. Bij zo'n kwaliteitsproduct nverwacht je toch jarenlang plezier en ongestoord rijgenot.

Barbara68

Ongelezen bericht door Barbara68 »

Ik heb via mijn werk een gazelle Impala gekocht 3 jr geleden(fietsprojekt) en ik heb nog nooit zo veel problemen gehad met mijn fiets. De verlichting heeft het amper gedaan, had veel problemen met de banden(ik ben niet te zwaar) en de derde versnelling liet ook te wensen over. Met mijn oude oma fiets van de Maxis ooit heb ik nog nooit wat gehad. Nu heb ik sinds een week een Batavus Cresendo en het is een hele verbetering! Voor als nog denk ik niet dat ik deze over 3 jaar ga inruilen voor een andere fiets! :D

p.nieuwenhuis

Ongelezen bericht door p.nieuwenhuis »

ik heb heel wat tweede handse fietsen gehad met weinig doorgeroeste spatborden zelfs fietsen van 30 jaar oud met een beetje oppervlakkige roest ,maar die spatborden van gazelle een paar jaar oud zijn bijna verpulverd,ik weet niet wat voor metaal ze hiervoer gebruiken maar t is het goedkoopst van t goedkoopste,zelfs t lakwerk op de wielassen is er afgebladerd en t alluminium corrodeerd,gazelle is ver gezakt voor mij

Gesloten