Enkele weken geleden hebben wij met iemand 2 smartphones geruild. Wij hebben uit die ruil een Samsung Galaxy Note 4 gekregen. De vorige eigenaar had geen bon van het toestel meer, voor ons geen probleem want deze hadden wij ook niet meer bij de andere smartphone. Nu blijkt een aantal weken na ruilen het toestel gebreken te hebben. Omdat de verkoper geen bon meer heeft kunnen wij uiteraard ook niet terug naar de winkel. Dus probeerde we aanspraak te maken op de fabrieksgarantie.
Echter doet Samsung via elk mogelijk weg moeilijk ; Geen bon, Geen garantie. Nu zijn wij benieuwd wat wij hier mee kunnen ? Het toestel is nog geen 2 jaar op de markt. Dus garantie zit er zeker nog op, iets wat Samsung ook moet weten. Zeker omdat de serienummers worden geregistreerd bij verkoop op garantie basis. Waar het toestel vandaan kwam ; T-Mobile daar kunnen ze geen bon opvragen omdat het toestel meer als 6 maanden geleden is gekocht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen bon, Geen garantie
Re: Geen bon, Geen garantie
Dan moet u bij T-Mobile zijn. De fabrikant mag eisen stellen aan de fabrieksgarantie. De verkoper veel minder. Om bij de verkoper op garantie aanspraak te maken is geen bon nodig. Dit wordt nergens in de wet als vereiste gesteld. De fabrikant (Samsung) mag dit wel eisen omdat fabrieksgarantie een extra garantie is bovenop de wettelijke garantie.
Mijn advies: Ga naar T-mobile. Ook zou de oorspronkelijke eigenaar kunnen kijken of de nota via my-tmobile nog is op te vragen.
Overigens, bij een ruil is er geen sprake van een verkoop in de zin van de wet.
Mijn advies: Ga naar T-mobile. Ook zou de oorspronkelijke eigenaar kunnen kijken of de nota via my-tmobile nog is op te vragen.
Overigens, bij een ruil is er geen sprake van een verkoop in de zin van de wet.
Winkels stellen vaak de eis van een bon om te voorkomen dat mensen met gestolen producten, etc, aankomen. Ik geef je weinig kans als de winkel ook niet erkent het apparaat te hebben verkocht.
Ruilen van dit soort producten is ook niet echt verstandig.
Ruilen van dit soort producten is ook niet echt verstandig.
Een oud Nederlands spreekwoord zegt het al "2 Ruilen ,1 Huilen "