LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen compensatie bij incompleet product
Geen compensatie bij incompleet product
Wij voelen ons flink belazerd c.q. opgelicht door Baby en Tiener Megastore.
Op 25 mei 2019 zijn we naar hun Mega magazijnopruiming geweest, en we slaagden (dachten wij) in de aankoop van een babystoel/eetstoel van het merk Geuther, een Duitse variant van de Stokke eetstoelen. De stoel was 75% afgeprijsd.
We hebben 3 keer aan de medewerker gevraagd of de inhoud van de doos compleet was (de doos was geopend geweest en nu weer dicht), ja dat zweerde de medewerker.
Eenmaal thuis bleken er meer onderdelen te missen dan er aanwezig waren zoals o.a. het verbindingsstuk van de stoel, alle schroeven en de handleiding.
De stoel is onmogelijk in elkaar te zetten zonder deze onderdelen.
We hebben diezelfde avond contact opgenomen middels email. We kregen op maandag een reactie en daarna is er een aantal keren contact geweest per email [mailadres door moderator verwijderd]: zij verzochten ons om een foto van de aankoopbon en we kregen het verzoek om via een Russische (!) handleiding aan te geven welke onderdelen er ontbreken. Uit deze handleiding bleek dat er veel meer onderdelen ontbreken dan wij dachten.
Het leek een correcte klachtafhandeling te worden maar we hebben sindsdien niets meer van ze vernomen. De laatste email die ik verstuurde met de gevraagd informatie over welke onderdelen er ontbreken, dateert van 31 mei.
Telefonisch is Baby en Tiener niet bereikbaar en op nieuwe emails reageren ze helemaal niet meer.
Ondertussen hebben wij voor een product betaald dat onbruikbaar is.
Ik heb dit verhaal ook op klacht.nl vermeld maar daar wordt er ook niet gereageerd.
Wat kan ik nog voor stappen ondernemen? Ik snap niet dat een bedrijf zo te werk mag gaan en dat er geen consequenties zijn.
Op 25 mei 2019 zijn we naar hun Mega magazijnopruiming geweest, en we slaagden (dachten wij) in de aankoop van een babystoel/eetstoel van het merk Geuther, een Duitse variant van de Stokke eetstoelen. De stoel was 75% afgeprijsd.
We hebben 3 keer aan de medewerker gevraagd of de inhoud van de doos compleet was (de doos was geopend geweest en nu weer dicht), ja dat zweerde de medewerker.
Eenmaal thuis bleken er meer onderdelen te missen dan er aanwezig waren zoals o.a. het verbindingsstuk van de stoel, alle schroeven en de handleiding.
De stoel is onmogelijk in elkaar te zetten zonder deze onderdelen.
We hebben diezelfde avond contact opgenomen middels email. We kregen op maandag een reactie en daarna is er een aantal keren contact geweest per email [mailadres door moderator verwijderd]: zij verzochten ons om een foto van de aankoopbon en we kregen het verzoek om via een Russische (!) handleiding aan te geven welke onderdelen er ontbreken. Uit deze handleiding bleek dat er veel meer onderdelen ontbreken dan wij dachten.
Het leek een correcte klachtafhandeling te worden maar we hebben sindsdien niets meer van ze vernomen. De laatste email die ik verstuurde met de gevraagd informatie over welke onderdelen er ontbreken, dateert van 31 mei.
Telefonisch is Baby en Tiener niet bereikbaar en op nieuwe emails reageren ze helemaal niet meer.
Ondertussen hebben wij voor een product betaald dat onbruikbaar is.
Ik heb dit verhaal ook op klacht.nl vermeld maar daar wordt er ook niet gereageerd.
Wat kan ik nog voor stappen ondernemen? Ik snap niet dat een bedrijf zo te werk mag gaan en dat er geen consequenties zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jul 2019 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: mailadres door moderator verwijderd
Reden: mailadres door moderator verwijderd
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Dan zou ik die stoel maar terugbrengen en uw geld terugvragen.
Ern verpakking die opengeweest is en weer dichtgeplakt met 75 procent korting? Dan zouden er bij mij belletjes gaan rinkelen.
Ern verpakking die opengeweest is en weer dichtgeplakt met 75 procent korting? Dan zouden er bij mij belletjes gaan rinkelen.
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Bedankt voor de tip.
Wat suggereert u met uw laatste alinea? Wij zijn ten goede trouw geweest aangezien dit geen aankoop was via Marktplaats maar van een groot bedrijf. Dan mag je er hopelijk op vertrouwen dat je niet voorgelogen en bedonderd wordt; ze je geen incomplete spullen verkopen of tenminste klachten op een normale manier afhandelen ipv doen alsof ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Overigens is 75% korting bij een magazijnopruiming heel normaal gezien het nieuwe seizoen en nieuwe merchandise.
Ik ben benieuwd welke stappen ik juridisch kan ondernemen. Alle tips zijn welkom.
Wat suggereert u met uw laatste alinea? Wij zijn ten goede trouw geweest aangezien dit geen aankoop was via Marktplaats maar van een groot bedrijf. Dan mag je er hopelijk op vertrouwen dat je niet voorgelogen en bedonderd wordt; ze je geen incomplete spullen verkopen of tenminste klachten op een normale manier afhandelen ipv doen alsof ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Overigens is 75% korting bij een magazijnopruiming heel normaal gezien het nieuwe seizoen en nieuwe merchandise.
Ik ben benieuwd welke stappen ik juridisch kan ondernemen. Alle tips zijn welkom.
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Natuurlijk heb je recht op deugdelijk (=compleet) product, of ontbinden van de koop.
Juridische stappen begint met schriftelijke ingebrekestelling. Maar ik betwijfel of de koopsom een gang naar de kantonrechter rechtvaardigt.
Juridische stappen begint met schriftelijke ingebrekestelling. Maar ik betwijfel of de koopsom een gang naar de kantonrechter rechtvaardigt.
Alisa19
vindt dit leuk
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Dank voor de tip! Dan beginnen we met de ingebrekestelling.
De kantonrechter behandelt naar mijn weten zaken onder de 25.000 euro, is er een minimum bedrag zover u weet?
De kantonrechter behandelt naar mijn weten zaken onder de 25.000 euro, is er een minimum bedrag zover u weet?
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Ik zou maar beginnen met overal uw klacht neer te zetten. Klachtenkompas, Klacht.nl, Facebook enzovoort.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Geen compensatie bij incompleet product
In de winkel de doos voor aankoop even openen en in elkaar zetten?
Dat doe ik bij elke opnieuw dichtgemaakte of nog open doos.
Net zoals de meeste de Eieren in de buurt super controleren of ze alle 10 wel heel zijn.
Of je in opruiming geld terug kreeg is nog maar de vraag......
En 2x rijden, vooral bij open dozen altijd in de winkel voor de koop controleren.
Mijn Smartphone werd ook in open doos aangeboden, geen lader en dus extra korting gekregen.
Had nog laders genoeg die ook passen.
Dat doe ik bij elke opnieuw dichtgemaakte of nog open doos.
Net zoals de meeste de Eieren in de buurt super controleren of ze alle 10 wel heel zijn.
Of je in opruiming geld terug kreeg is nog maar de vraag......
En 2x rijden, vooral bij open dozen altijd in de winkel voor de koop controleren.
Mijn Smartphone werd ook in open doos aangeboden, geen lader en dus extra korting gekregen.
Had nog laders genoeg die ook passen.
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Misschien lees ik er over heen, maar bent u ook terug geweest naar de winkel ?
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32524
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Heeft u daarin alleen de noodzakelijke onderdelen aangegeven of verwacht u ook dat u alle accessoires ook nog voor de opruimingsprijs worden nageleverd ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geen compensatie bij incompleet product
Jah joh in de winkel in elkaar zetten. Als alle klanten dat gaan doen wordt het chaos. Maar het is simpel. Er moet gewoon een compleet product verkocht worden en zo niet, onmiddellijk geld retour.Komkommertijd schreef: ↑02 jul 2019 09:51In de winkel de doos voor aankoop even openen en in elkaar zetten?
Dat doe ik bij elke opnieuw dichtgemaakte of nog open doos.
Net zoals de meeste de Eieren in de buurt super controleren of ze alle 10 wel heel zijn.
Of je in opruiming geld terug kreeg is nog maar de vraag......
En 2x rijden, vooral bij open dozen altijd in de winkel voor de koop controleren.
Mijn Smartphone werd ook in open doos aangeboden, geen lader en dus extra korting gekregen.
Had nog laders genoeg die ook passen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geen compensatie bij incompleet product
€0,01. Je hebt al via de email contact opgenomen en voor ontbinding is verzuim (en dus een ingebtekestelling) niet noodzakelijk.
Onjuist. Er is een mail geweest en daar moet de winkel adequaat op reageren. De winkel heeft de verplichting om de missende benodigdheden aan te leveren, ook als TS niet nogmaals naar de winkel gaat. Als er een redelijke tijd is verstreken dan kan er inmiddels worden ontbonden. En ook dan moet de verkoper het product komen ophalen.witte angora schreef: ↑02 jul 2019 10:01Ik lees van alles over kantonrechters en ingebrekestellingen, maar het begint toch echt met een gang naar de winkel mét product en mét kassabon.
Ik begrijp het zo dat het product in zijn meest basale staat niet te gebruiken is.