LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2018 14:35
Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Ik heb sinds 20 februari 2016 een koffie machine van Krups met 2 jaar garantie.
Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Er lag met enige regelmaat koffie drab onder de machine, ik dacht misschien gemorst of uit het lekbakje gekomen. Maar het werd steeds meer, en ben op onderzoek uit gegaan, nu blijkt er aan de onderkant een uit loopje te zitten en daar kwam het uit. Nu heb ik er melding van gemaakt maar omdat de garantie termijn al enkele weken verstreken is word het niet meer vergoed. Nu blijkt dat het Thermoblok kapot is, en kan ik met bij betaling van €155,87
een andere machine krijgen, of tegen betaling van € 57,48 de machine kapot retour krijgen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ik vind omdat de machine al in de garantie periode kapot is gegaan, en dan nog wel het thermoblok dat blijk van slechte kwaliteit te zijn een beetje toe schikkelijk kunnen zijn en wat coulance kunnen toe passen op zo'n onderdeel.
Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Er lag met enige regelmaat koffie drab onder de machine, ik dacht misschien gemorst of uit het lekbakje gekomen. Maar het werd steeds meer, en ben op onderzoek uit gegaan, nu blijkt er aan de onderkant een uit loopje te zitten en daar kwam het uit. Nu heb ik er melding van gemaakt maar omdat de garantie termijn al enkele weken verstreken is word het niet meer vergoed. Nu blijkt dat het Thermoblok kapot is, en kan ik met bij betaling van €155,87
een andere machine krijgen, of tegen betaling van € 57,48 de machine kapot retour krijgen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ik vind omdat de machine al in de garantie periode kapot is gegaan, en dan nog wel het thermoblok dat blijk van slechte kwaliteit te zijn een beetje toe schikkelijk kunnen zijn en wat coulance kunnen toe passen op zo'n onderdeel.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mei 2018 09:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Die twee jaar is niet zo spannend, je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. Daarvoor moet je bij de verkoper aankloppen. Omdat het product ouder is dan zes maanden ligt de bewijslast dat het product bij aanschaf al ondeugdelijk was bij jou. Vaak een lastige discussie.Andre_schuling schreef:Ik heb sinds 20 februari 2016 een koffie machine van Krups met 2 jaar garantie.
Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Er lag met enige regelmaat koffie drab onder de machine, ik dacht misschien gemorst of uit het lekbakje gekomen. Maar het werd steeds meer, en ben op onderzoek uit gegaan, nu blijkt er aan de onderkant een uit loopje te zitten en daar kwam het uit. Nu heb ik er melding van gemaakt maar omdat de garantie termijn al enkele weken verstreken is word het niet meer vergoed. Nu blijkt dat het Thermoblok kapot is, en kan ik met bij betaling van €155,87
een andere machine krijgen, of tegen betaling van € 57,48 de machine kapot retour krijgen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ik vind omdat de machine al in de garantie periode kapot is gegaan, en dan nog wel het thermoblok dat blijk van slechte kwaliteit te zijn een beetje toe schikkelijk kunnen zijn en wat coulance kunnen toe passen op zo'n onderdeel.
Ik weet niet wat die dingen kosten, maar is die 155 euro bijbetaling voor een nieuwe machine ook niet gewoon een goede deal?
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Coulance = een gunst, geen recht.
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
De Consumentenbond heeft een speciaal meldpunt geopend voor dit soort problemen. Misschien iets voor u?
https://www.consumentenbond.nl/acties/te-snel-kapot
https://www.consumentenbond.nl/acties/te-snel-kapot
.Te snel kapot
Is je wasmachine van 3 jaar oud kapot gegaan en is de reparatie heel duur? Werkt je smartphone na 2 jaar niet meer, terwijl je er netjes mee omgaat? Meld jouw kapotte product via ons meldpunt. Dan ondernemen wij actie richting de fabrikant!
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Even naar beneden scrollen levert een uitleg op;Moneyman schreef:Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...
En nog verder naar beneden mogelijke oplossingen als de fabrikant zoals in het geval van Ts geen coulance geeft.. Wat is het probleem?
Uit klachten van consumenten blijkt dat apparaten sneller kapot gaan en moeilijker te repareren zijn dan vroeger. De onderdelen zijn van mindere kwaliteit, niet duurzaam of zitten vastgelijmd. Soms is herstellen duurder dan een nieuw toestel kopen, of onmogelijk als vervangende onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn.
Wat willen we bereiken?
Met de meldingen wil de Consumentenbond een langere levensduur en betere repareerbaarheid van apparaten bepleiten.
Wat gaan we doen?
Meld jouw product en wij analyseren de meldingen. Wij zullen fabrikanten wijzen op producten die snel kapot gaan en hen vragen daar wat aan te doen. Werken ze niet mee, dan zullen wij consumenten waarschuwen voor deze producten.
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Ja, dat had ik gelezen. Maar het blijft het verkeerde loket.
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Hier ben ik het helemaal mee eens igv een oplossing op korte termijn.Moneyman schreef:Ja, dat had ik gelezen. Maar het blijft het verkeerde loket.
Het meldpunt probeert een langetermijnoplossing te bieden voor meerdere producten die snel kapot gaan, net buiten de garantietermijn of de te verwachten levensduur, en waar de koper met hoge reparatiekosten geconfronteerd wordt.
Dan kan een melding van Ts helpen.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Vaak hecht merk meer waarde aan naam dan verkoper...
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Maar dat kan natuurlijk iedereen roepen dus uw claim dat het binnen de garantie periode defect heeft geen enkele waarde. De vraag is wat de aanschaf prijs was van de machine en of je op basis hiervan kan verwachten dat deze na 2 jaar defect gaat. Krups is van mening dat dit mag, u zult dus moeten aantonen dat dit anders is.Andre_schuling schreef: Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
Wij hadden een Krups automaat, waarvan we ons eerst schroeven waarom hij nooit ontkalkt wilde worden. Antwoord van Krups: Kan zijn in gebieden met zacht water. Vervolgens wilde hij niet meer malen, is onder garantie gerepareerd en gaandeweg net zo om de 2 jaar termijn begon hij te lekken. Maar hadden we hem onzorgvuldig gevuld misschien? Maar nee, het lekken werd steeds erger en uiteindelijk onhoudbaar, inderdaad ook net na due 2 jaar termijn. Ik heb geen verdere moeite meer gedaan en gewoon een nieuwe van (dat wel) een ander merk ( Delonghi) gekocht. De Krups is naar de Kringloop gegaan. We hadden er gewoonweg genoeg van al dat gesmeer en hadden er zeer zeker geen geld voor over gehad om de machine nog te laten repareren. Kortom mijn advies: Koop een nieuwe van een ander merk. De meerprijs is het echt wel waard.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine
en de verkoper is hier minder gevoelig voor dan Krups...