LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Andre_schuling

Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine

Ongelezen bericht door Andre_schuling »

Ik heb sinds 20 februari 2016 een koffie machine van Krups met 2 jaar garantie.
Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Er lag met enige regelmaat koffie drab onder de machine, ik dacht misschien gemorst of uit het lekbakje gekomen. Maar het werd steeds meer, en ben op onderzoek uit gegaan, nu blijkt er aan de onderkant een uit loopje te zitten en daar kwam het uit. Nu heb ik er melding van gemaakt maar omdat de garantie termijn al enkele weken verstreken is word het niet meer vergoed. Nu blijkt dat het Thermoblok kapot is, en kan ik met bij betaling van €155,87
een andere machine krijgen, of tegen betaling van € 57,48 de machine kapot retour krijgen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ik vind omdat de machine al in de garantie periode kapot is gegaan, en dan nog wel het thermoblok dat blijk van slechte kwaliteit te zijn een beetje toe schikkelijk kunnen zijn en wat coulance kunnen toe passen op zo'n onderdeel.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mei 2018 09:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Moneyman

Re: Geen coulantie bij garantie Krups-koffiemachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Andre_schuling schreef:Ik heb sinds 20 februari 2016 een koffie machine van Krups met 2 jaar garantie.
Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Er lag met enige regelmaat koffie drab onder de machine, ik dacht misschien gemorst of uit het lekbakje gekomen. Maar het werd steeds meer, en ben op onderzoek uit gegaan, nu blijkt er aan de onderkant een uit loopje te zitten en daar kwam het uit. Nu heb ik er melding van gemaakt maar omdat de garantie termijn al enkele weken verstreken is word het niet meer vergoed. Nu blijkt dat het Thermoblok kapot is, en kan ik met bij betaling van €155,87
een andere machine krijgen, of tegen betaling van € 57,48 de machine kapot retour krijgen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ik vind omdat de machine al in de garantie periode kapot is gegaan, en dan nog wel het thermoblok dat blijk van slechte kwaliteit te zijn een beetje toe schikkelijk kunnen zijn en wat coulance kunnen toe passen op zo'n onderdeel.
Die twee jaar is niet zo spannend, je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. Daarvoor moet je bij de verkoper aankloppen. Omdat het product ouder is dan zes maanden ligt de bewijslast dat het product bij aanschaf al ondeugdelijk was bij jou. Vaak een lastige discussie.

Ik weet niet wat die dingen kosten, maar is die 155 euro bijbetaling voor een nieuwe machine ook niet gewoon een goede deal?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Coulance = een gunst, geen recht.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

De Consumentenbond heeft een speciaal meldpunt geopend voor dit soort problemen. Misschien iets voor u?

https://www.consumentenbond.nl/acties/te-snel-kapot
.Te snel kapot
Is je wasmachine van 3 jaar oud kapot gegaan en is de reparatie heel duur? Werkt je smartphone na 2 jaar niet meer, terwijl je er netjes mee omgaat? Meld jouw kapotte product via ons meldpunt. Dan ondernemen wij actie richting de fabrikant!

Moneyman

Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...

Moneyman

Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...

Moiseule58

Moneyman schreef:Vage actie van de CB om actie richting de fabrikant te ondernemen. Je moet bij de verkoper zijn...
Even naar beneden scrollen levert een uitleg op;
. Wat is het probleem?
Uit klachten van consumenten blijkt dat apparaten sneller kapot gaan en moeilijker te repareren zijn dan vroeger. De onderdelen zijn van mindere kwaliteit, niet duurzaam of zitten vastgelijmd. Soms is herstellen duurder dan een nieuw toestel kopen, of onmogelijk als vervangende onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn.
Wat willen we bereiken?
Met de meldingen wil de Consumentenbond een langere levensduur en betere repareerbaarheid van apparaten bepleiten.
Wat gaan we doen?
Meld jouw product en wij analyseren de meldingen. Wij zullen fabrikanten wijzen op producten die snel kapot gaan en hen vragen daar wat aan te doen. Werken ze niet mee, dan zullen wij consumenten waarschuwen voor deze producten.
En nog verder naar beneden mogelijke oplossingen als de fabrikant zoals in het geval van Ts geen coulance geeft.

Moneyman

Ja, dat had ik gelezen. Maar het blijft het verkeerde loket.

Moiseule58

Moneyman schreef:Ja, dat had ik gelezen. Maar het blijft het verkeerde loket.
Hier ben ik het helemaal mee eens igv een oplossing op korte termijn.
Het meldpunt probeert een langetermijnoplossing te bieden voor meerdere producten die snel kapot gaan, net buiten de garantietermijn of de te verwachten levensduur, en waar de koper met hoge reparatiekosten geconfronteerd wordt.
Dan kan een melding van Ts helpen.

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Vaak hecht merk meer waarde aan naam dan verkoper...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Andre_schuling schreef: Nou is de machine al een geruime tijd voor af loop van de garantie al defect geraakt, wat ik niet door had. en er dus geen melding van heb gemaakt.
Maar dat kan natuurlijk iedereen roepen dus uw claim dat het binnen de garantie periode defect heeft geen enkele waarde. De vraag is wat de aanschaf prijs was van de machine en of je op basis hiervan kan verwachten dat deze na 2 jaar defect gaat. Krups is van mening dat dit mag, u zult dus moeten aantonen dat dit anders is.

jocoba

Ongelezen bericht door jocoba »

Wij hadden een Krups automaat, waarvan we ons eerst schroeven waarom hij nooit ontkalkt wilde worden. Antwoord van Krups: Kan zijn in gebieden met zacht water. Vervolgens wilde hij niet meer malen, is onder garantie gerepareerd en gaandeweg net zo om de 2 jaar termijn begon hij te lekken. Maar hadden we hem onzorgvuldig gevuld misschien? Maar nee, het lekken werd steeds erger en uiteindelijk onhoudbaar, inderdaad ook net na due 2 jaar termijn. Ik heb geen verdere moeite meer gedaan en gewoon een nieuwe van (dat wel) een ander merk ( Delonghi) gekocht. De Krups is naar de Kringloop gegaan. We hadden er gewoonweg genoeg van al dat gesmeer en hadden er zeer zeker geen geld voor over gehad om de machine nog te laten repareren. Kortom mijn advies: Koop een nieuwe van een ander merk. De meerprijs is het echt wel waard.

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

en de verkoper is hier minder gevoelig voor dan Krups...

Gesloten