Allen,
Een onderwerp wat ongetwijfeld al meerdere malen is besproken, desalniettemin kon ik onze specifieke vraag zo 1.2.3. niet terugvinden.
Vorig jaar Maart hebben wij voor onze, toen nog ongeboren zoon, heel wat producten tegelijk bij de babydump gekocht, welke later dat jaar geleverd zijn. Waaronder een kinderwagen muro 3 van Maxi cosi. Hiervoor kregen wij een handgeschreven ‘bon’/’offerte’, waarbij het totaalbedrag een week voor aflevering d.m.v. een overboeking voldaan diende te worden.
Inmiddels zijn wij ruim een jaar verder en is de rugleuning van onze kinderwagen stuk. Hiervoor willen wij aanspraak maken op onze garantie (24 maanden).
Helaas is de eerder genoemde handgeschreven ‘bon’/’offerte’ niet meer in ons bezit.
Stom en absoluut eigenschuld. Desalniettemin menselijk.
Hierop hebben wij het hoofdkantoor van de babydump gebeld met de vraag “kunt u ons alstublieft de bon naleveren n.a.v. het factuur-/ordernummer”. Het –zeer vervelende en gevoelsmatige asociale antwoord wat wij hierop kregen- kwam er op neer dat dit maar tot een jaar na aankoop mogelijk is, dat het onze eigenschuld is en dus probleem is. Op de vraag ”Joh, alleen al voor de belastingdienst dienen jullie dit vijf jaar te bewaren” kregen wij het antwoord dat “dit voor de belastingdienst inderdaad het geval was, echter als ze dit voor een consument moesten doen, dit 3 maanden zou duren”. Afijn, zegt veel over de administratie van dit bedrijf. Ook wilde de desbetreffende medewerker niet verder meedenken in een oplossing(en).
Onze vraag is dan ook; want zijn onze mogelijkheden, rechten en plichten?
Zo gezegd is een ‘bon’/’offerte’ niet meer aanwezig. Wel hebben wij natuurlijk een overzicht van de betaling van deze ‘bon’/’factuur’, echter is dit een totaalbedrag en geen specificatie van de producten. Wij kunnen met een uitdraai hiervan dus niet specifiek aantonen dat het om de kinderwagen gaat.
Graag uw ervaring/kennis in dergelijke zaken.
Met vriendelijke groet,
Rogier Scheeringa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie mogelijk zonder bon bij babydump?
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Geen garantie mogelijk zonder bon bij babydump?
Het bedrijf heeft ook een copie/bon, maar meestal willen deze niet meewerken, een hoop gedoe en zoekwerk.
Het ligt geheel aan de coulance van dat bedrijf.
Het ligt geheel aan de coulance van dat bedrijf.
Re: Geen garantie mogelijk zonder bon bij babydump?
Als het om contractuele garantie gaat zijn de partijen uiteraard vrij om overeen te komen dat een bon/factuur nodig is om aanspraak erop te maken.
Re: Geen garantie mogelijk zonder bon bij babydump?
Ja maar als het gaat om aanspraak op de wettelijke garantie kan een andere bewijsmethode als een bon / rekening prima voldoen. Een bankafschrift is dus ook voldoende om aanspraak te maken op garantie.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Geen garantie mogelijk zonder bon bij babydump?
Als het bankafschrift een ander (totaal)bedrag bevat dan de verkoopprijs van alleen de kinderwagen, in combinatie met het feit dat dit type wagen bij meerdere zaken wordt verkocht, zie ik niet hoe dit bankafschrift een bewijsmiddel is dat de betreffende kinderwagen bij babydump is gekocht.olaf79 schreef:Ja maar als het gaat om aanspraak op de wettelijke garantie kan een andere bewijsmethode als een bon / rekening prima voldoen. Een bankafschrift is dus ook voldoende om aanspraak te maken op garantie.