LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie op vaatwasser 9 maanden in gebruik
-
Geen garantie op vaatwasser 9 maanden in gebruik
Heb 5 april vorig jaar een nieuwe keuken bij Ikea gekocht. Keuken is laatste week april geplaatst. Op 11 februari jl. stopte de vaatwasser er ineens mee. Klantenservice IKEA gebeld, wat al een hele onderneming op zich is maar na circa een half uur bellen eindelijk contact. Probleem uitgelegd en moest servicedienst IKEA/Electrolux bellen. Gedaan en probleem gemeld en na een week op 18 februari is er een monteur geweest. Die kwam snel tot de conclusie dat er een gaatje in de bodemplaat zat en vaatwasser kon niet meer hersteld worden. Ik moest maar weer met IKEA contact opnemen on wisselen van de vaatwasser te regelen. Later op dezelfde dag nog gebeld en kreeg te horen dat we de vaatwasser verkeerd gebruikt hadden. Er zou bij het vullen van het zoutreservoir zout zijn gemorst en daardoor was het gaatje ontstaan en dus geen garantie. Gezegd dat ik daar geen genoegen mee nam daar wij echt wel weten (stel van 68 en 69 jaar oud) hoe je met een vaatwasser moet omgaan. Dit is onze keuken en 5e vaatwasser en vroeger toen de kinderen nog thuis waren draaide de vaatwasser elke dag en nu nog maar 2 tot 3 keer per week. Bij gebruik van vorige vaatwassers nooit problemen gehad en deze stopt er na 9 maanden al mee en is weinig gebruikt.
Krijg ik op 26 februari ook nog een rekening van Electrolux of ik maar € 121,31 aan monteurskosten wil betalen. Heb nu een brief naar Electrolux geschreven met een kopie naar IKEA dat ik er niet mee accoord en gewoon een nieuwe vaatwasser eis en de rekening voor de monteurekosten niet zal betalen. Een vaatwasser mag het toch niet na na 9 maanden en bij minimaal gebruik al begeven. Hebben ook normale vaatwastabletten gebtruikt, een speciaal zou voor vaarwasser en het reservoir steeds gevuld met een trechter. Hele slechte service maar ik ga niet accoord met deze manier van doen. Echt ongehoord en nog nooit mee gemaakt.
Krijg ik op 26 februari ook nog een rekening van Electrolux of ik maar € 121,31 aan monteurskosten wil betalen. Heb nu een brief naar Electrolux geschreven met een kopie naar IKEA dat ik er niet mee accoord en gewoon een nieuwe vaatwasser eis en de rekening voor de monteurekosten niet zal betalen. Een vaatwasser mag het toch niet na na 9 maanden en bij minimaal gebruik al begeven. Hebben ook normale vaatwastabletten gebtruikt, een speciaal zou voor vaarwasser en het reservoir steeds gevuld met een trechter. Hele slechte service maar ik ga niet accoord met deze manier van doen. Echt ongehoord en nog nooit mee gemaakt.
Re: Geen garantie op vaatwasser 9 maanden in gebruik
Een gaatje in de bodemplaat? Draai er een parkertje in.
-
De vaatwasser is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om te bewijzen dat het om een productfout gaat. Maar een gat ontstaat natuurlijk niet zo maar.
-
viewtopic.php?f=15&t=179087&hilit=vaatwasserNeoDutchio schreef:De vaatwasser is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om te bewijzen dat het om een productfout gaat. Maar een gat ontstaat natuurlijk niet zo maar.
Geen idee wat voor vaatwasser jullie hebben. Maar in bovenstaande topic gaat het ook om roestvorming door zout.
Als je na vullen zout gelijk gaat wassen is dat gelijk opgelost en kan het geen schade aanbrengen.
Nu een Siemens met kunststof bodem en volgens mij kan ik rustig enige tijd een hoopje zout daar opleggen.
Wel is RVS gevoeliger, en bij 2 of 3x per week kan het in het vaak dunne RVS of verchroomde blik intrekken.
Ik denk zelf dat ze geen RVS maar verchroomd blik gebruikte en een foto van gaatje want slechte chroom laag zou ik niet uitsluiten bij dit merk.
Als het alleen maar gaatje is, ik heb gezocht en goed reinigen en iets opschuren en dan met 2componenten lijm die goed gemend is.
Een laagje dat de omgeving + gat dichtmaakt, en na enkele minuten het gat iets op dikken met extra lijm.
Dan tenminste 3 dagen drogen met deur op kier en geen spullen erin zetten....
Geen andere lijm die zal oplossen door de gebruikte blokjes of andere zeep.
Wel slordig dat een monteur van de Zanussi, AEG en vele andere merken groep dit niet even kan doen.
Nu een Siemens met kunststof bodem en volgens mij kan ik rustig enige tijd een hoopje zout daar opleggen.
Wel is RVS gevoeliger, en bij 2 of 3x per week kan het in het vaak dunne RVS of verchroomde blik intrekken.
Ik denk zelf dat ze geen RVS maar verchroomd blik gebruikte en een foto van gaatje want slechte chroom laag zou ik niet uitsluiten bij dit merk.
Als het alleen maar gaatje is, ik heb gezocht en goed reinigen en iets opschuren en dan met 2componenten lijm die goed gemend is.
Een laagje dat de omgeving + gat dichtmaakt, en na enkele minuten het gat iets op dikken met extra lijm.
Dan tenminste 3 dagen drogen met deur op kier en geen spullen erin zetten....
Geen andere lijm die zal oplossen door de gebruikte blokjes of andere zeep.
Wel slordig dat een monteur van de Zanussi, AEG en vele andere merken groep dit niet even kan doen.
Lady1234 schreef:Een gaatje in de bodemplaat? Draai er een parkertje in.
Zou er nog wel even een leertje (ringetje) onder doen
-
Precies, en dat wordt betwist. Dan is het dus aan de koper om aan te tonen dat het een andere oorzaak heeft,sylvesterb schreef:viewtopic.php?f=15&t=179087&hilit=vaatwasserNeoDutchio schreef:De vaatwasser is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om te bewijzen dat het om een productfout gaat. Maar een gat ontstaat natuurlijk niet zo maar.
Geen idee wat voor vaatwasser jullie hebben. Maar in bovenstaande topic gaat het ook om roestvorming door zout.
Mijn Siemens met Kunststof bodem even boekje gevonden en doorgelezen... ik mag knoeien wat ik wil......
De oplossing is dus een goedkope plastic bodem en geen duur en dun RVS meer gebruiken.
Maar is het wel RVS, bij slopen voor oud ijzer diverse voordelige Made in Italië gezien met verchroomd blik...
De oplossing is dus een goedkope plastic bodem en geen duur en dun RVS meer gebruiken.
Maar is het wel RVS, bij slopen voor oud ijzer diverse voordelige Made in Italië gezien met verchroomd blik...
-
Eitje mèt of zònder zout ...
Ik denk, dat het een eitje is om te kunnen aantonen of 'het gaatje' een productiefout is of een bedieningsfout bij het vullen van het zoutreservoir. Wanneer u zó zèker bent van uw zaak, kunt u uw rechtsbijstandsverzekeraar aanschrijven en deze klus door hen met een expert laten klaren.
Misschien het internet afgrazen en lotgenoten vinden, waarmee bevestigd kan worden, dat we allemaal wel/niet met zout knoeien:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/e ... 05b23faefe
Ik denk, dat het een eitje is om te kunnen aantonen of 'het gaatje' een productiefout is of een bedieningsfout bij het vullen van het zoutreservoir. Wanneer u zó zèker bent van uw zaak, kunt u uw rechtsbijstandsverzekeraar aanschrijven en deze klus door hen met een expert laten klaren.
Misschien het internet afgrazen en lotgenoten vinden, waarmee bevestigd kan worden, dat we allemaal wel/niet met zout knoeien:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/e ... 05b23faefe
-
Na wat heen en weer gepraat met IKEA bood IKEA een coulance regeling aan van 50%. Dat heb ik afgewezen en nogmaals aandacht voor mijn argumenten gevraagd waarom ik vond dat ik recht op volledige garantie had. Kort hierna kreeg ik een bericht van IKEA dat na intern overleg alsnog besloten is tot omruilen van de vaatwasser onder 100% garantie en men zou het geld voor de rekening van Electrolux (voor voorrijkosten en kosten monteur € 121,34) op mijn rekening overmaken. Dus uiteindelijk toch een geode oplossing met IKEA bereikt.
Elektrolux moet wel om te voorkomen dat ze deze vrij grote klant kwijt zouden raken.....
Ik zie in de garantievoorwaarden niet zo snel een voordeel ten opzichte van de wettelijke garantie, maar wel een nadeel.
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/media/pdf/ ... aarden.pdf
Het lijkt mij een misleidende handelspraktijk op grond van artikel 6:193g aanhef en onder j BW, maar daar heb je niet zoveel aan.
Het lijkt mij een misleidende handelspraktijk op grond van artikel 6:193g aanhef en onder j BW, maar daar heb je niet zoveel aan.
-
Hebben wederom juristen van een grote winkelketen liggen te slapen omdat u een andere mening bent toegedaan? En waarom het hier vermelden als TS er niet aan heeft?alfatrion schreef:Ik zie in de garantievoorwaarden niet zo snel een voordeel ten opzichte van de wettelijke garantie, maar wel een nadeel.
Wat een tendentieuze vraag!NeoDutchio schreef:Hebben wederom juristen van een grote winkelketen liggen te slapen omdat u een andere mening bent toegedaan?
aaddebloois schreef:Na wat heen en weer gepraat met IKEA bood IKEA een coulance regeling aan van 50%. Dat heb ik afgewezen en nogmaals aandacht voor mijn argumenten gevraagd waarom ik vond dat ik recht op volledige garantie had. Kort hierna kreeg ik een bericht van IKEA dat na intern overleg alsnog besloten is tot omruilen van de vaatwasser onder 100% garantie en men zou het geld voor de rekening van Electrolux (voor voorrijkosten en kosten monteur € 121,34) op mijn rekening overmaken. Dus uiteindelijk toch een geode oplossing met IKEA bereikt.
Na de Elektrolux monteur heeft Ikea zijn betere 5 jaren garantie ingezet na klagen....
Eerst uitbesteden en nu gewoon nieuwe geven om op te lossen.
Zo doen ze het al jaren dus kan dit gesloten worden......
Maar eerst even voordelig Softijsje halen zonder enige garantie behalve laagste prijs van Nederland garantie natuurlijk!
-