Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik goed zit, maar dat hoor ik dan wel .
Ik heb een 22 inch tv gekocht bij bol.com , toen kreeg ik een 19 inch van dezelfde productlijn. Ik heb meteen gebeld en ze zouden de tv komen ophalen, een dag later was de tv opgehaald en er zou meteen terugbetaald worden. Ik zit nu inmiddels al 3 weken op mijn geld te wachten. Is er een wet voor bepaalde tijd?? En wat kan ik eisen ( een tegoedbon + mijn geld ofzoz???)
Help me a.u.b
M.v.g luca verhoeven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug
Re: Geen geld terug
De formele termijn is 1 maand
Als je duidelijk hebt aangegeven te willen 'annuleren', 'ontbinden' of 'geld terug' te willen is de termijn op grond van art. 7:46d lid 3 BW maximaal dertig dagen. In principe dien je dan het hele aankoopbedrag, in de vorm waarin je hebt betaald (dwz. geen tegoedbon als je met iDeal hebt betaald) terug te krijgen.
Denk je dat crazyme daarom meldt dat de termijn 1 maand is?ArneLH schreef:Als je duidelijk hebt aangegeven te willen 'annuleren', 'ontbinden' of 'geld terug' te willen is de termijn op grond van art. 7:46d lid 3 BW maximaal dertig dagen. In principe dien je dan het hele aankoopbedrag, in de vorm waarin je hebt betaald (dwz. geen tegoedbon als je met iDeal hebt betaald) terug te krijgen.
De verkoper mag wel uitleggen waarom zo spoedig mogelijk hier betekende één maand.
Heb je in de tussentijd al contact gehad met Bol.com?