LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen omruil ondeugdelijke Red Rag laarzen (Klerx schoenen)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Grie

geen omruil ondeugdelijke Red Rag laarzen (Klerx schoenen)

Ongelezen bericht door Grie »

Best Forum,

Op 8 november dit jaar kocht ik een paar laarzen van het merk Red Rag. Er werd mij verzekerd dat het om een kwaliteitsproduct van eigen bodem ging.
Nog geen week later (amper ook gedragen!) liet het leer van de hak los. Geen beste beurt zou je denken, maar de schoenwinkel (Manelli in Utrecht) gaf geen commentaar, maar zou de klacht (met foto) bij de fabrikant neerleggen. Een week niks gehoord, dan zelf de fabrikant even mailen. Fabrikant gaf aan dat het heel normaal is dat dat gebeurt en zo snel al. Het ging immers om een natuurproduct. Ze verwezen mij weer terug naar de schoenwinkel.
Op mijn verzoek om de laarzen om te ruilen gaven ze aan "dat de winkelier over mag gaan tot reparatie" en dat de koop met de winkelier is gesloten en niet met hun (de fabrikant). Dit is natuurlijk geen reclame voor Klerks schoenen, niet voor het label Red Rag en ook niet voor Manelli. Een ondeugdelijk product kopen is vervelend genoeg. Geen service leveren komt daar nog bovenop. Mijn vraag is nu of ik het recht heb om de laarzen om te ruilen voor een ander paar, dan wel het recht heb de koop te annuleren.
Graag hoor ik van jullie!

Grie

Re: geen omruil ondeugdelijke Red Rag laarzen (Klerx schoenen)

Ongelezen bericht door Grie »

Gisteravond heb ik nog een mailtje gestuurd met de vraag of de lijm ook een natuurproduct is, want die had namelijk losgelaten en Klerx's verklaring dat dat zo snel kon was dat het om een natuurproduct ging. Tegelijk heb ik laten weten dat ik deze zaak had aangemeld bij het Radar Forum. Dat laatste bleek te helpen. Vanochtend kreeg ik bericht dat ik de laarzen mag omruilen. Hartelijk dank Radar!!! Zonder jullie sta je toch behoorlijk in de kou!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Grie schreef: Op mijn verzoek om de laarzen om te ruilen gaven ze aan "dat de winkelier over mag gaan tot reparatie" en dat de koop met de winkelier is gesloten en niet met hun (de fabrikant). Dit is natuurlijk geen reclame voor Klerks schoenen, niet voor het label Red Rag en ook niet voor Manelli.
U moet inderdaad ook zijn bij de winkel waar u het gekocht heeft, dus dat klopt wat er meegedeeld is.
Grie schreef:Een ondeugdelijk product kopen is vervelend genoeg. Geen service leveren komt daar nog bovenop. Mijn vraag is nu of ik het recht heb om de laarzen om te ruilen voor een ander paar, dan wel het recht heb de koop te annuleren.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Maar mooi dat het inmiddels opgelost is.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Natuurlijk mooi dat het probleem naar alle tevredenheid is opgelost, nu maar hopen dat de nieuwe niet ook met een natuurproduct zijn gelijmd, anders krijgt dit topic volgende week nog een vervolg.

Anderzijds vind ik de afhandeling netjes, immers niet de fabrikant is het aanspreekpunt, maar de winkel. Heeft deze wel de kans gehad om tot reparatie over te gaan. Een weekje wachten als de winkel dit opstuurt naar fabrikant lijkt me nou ook niet zo'n lange termijn.

Gesloten