LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug krijgen icentre, macbook goedkoper bij mediamarkt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
StyroNL

Geld terug krijgen icentre, macbook goedkoper bij mediamarkt

Ongelezen bericht door StyroNL »

Hallo,
Had zondag macbook pro 2011 13 inch besteld voor 1099 euro bij icentre online
Nou zie ik net een reclame van mediamarkt waarbij de macbook pro 2012 13 inch maar 1111 euro kost. Ik heb de macbook nu al bestelt bij icentre en krijg hem waarschijnlijk morgen binnen. Zou ik hem naar een icentre in de buurt kunnen brengen en me geld terug vragen zodat ik hem bij mediamarkt kan kopen???

Zo ja krijg ik dan ook het volle bedrag terug krijgen?
Groetjes mathieu

GJvdZ

Re: Geld terug krijgen icentre, macbook goedkoper bij mediamarkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat ie bij Mediamarkt 12 euro duurder is wil je hem bij Mediamarkt kopen :?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bob Schurkjens schreef:Omdat ie bij Mediamarkt 12 euro duurder is wil je hem bij Mediamarkt kopen :?
Even de jaartallen lezen...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je iets online koopt heb je 7 dagen om het artikel terug te sturen, je hebt dan recht op je geld terug.

Of je ook je geld terug krijgt als je hem in een filiaal terug gaat brengen zul je even in de voorwaarden moeten lezen. Bij veel webwinkels kan dat wel.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Nee.
Waarom niet ? TS geeft aan online te hebben gekocht. Volgens mij is het dan koop op afstand.

@StyroNL,
Even de retourprocedure opzoeken en nalezen. Weet niet of het ingeleverd mag worden of teruggestuurd moet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, koop op afstand is van toepassing. De bedenktermijn is zeven werkdagen, zodat je t/m woensdag kan ontbinden zonder opgave van redenen door dit schriftelijk (e-mail, post, fax) aan te geven. Onder bepaalde voorwaarden is de termijn drie maanden, maar daar zou ik het niet op laten aankomen.

Als koper heb je een retentierecht (art. 7:29 BW). Dit houd in dat het product mag houden tot het moment waarop je het geld terug hebt.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Nou zie ik net een reclame van mediamarkt waarbij de macbook pro 2012 13 inch maar 1111 euro kost.
Dat is na aftrek 100 euro apple voordeel,en zoals gewoonlijk alleen geldig op geseltecteerde modellen.
Hoe vaak gebeurd het niet bij Mediamarkt dat het model dat jij wil hebben net niet in voorraad is of niet in aanmerking komt van de 100 euro korting.

gr Henk

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Apple houdt zich niet aan Nederlandse consumentenwetgeving. In dit geval is de Wet Kopen op Afstand van toepassing. Maar zie je geld maar terug te krijgen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik kan nergens in de voorwaarden vinden dat je een online gekocht artikel kan retourneren in een winkel, dus ben bang dat het niet mogelijk is.

Las wel ergens dat je je geld binnen 10 dagen terug hebt.

StyroNL

Ongelezen bericht door StyroNL »

Bedankt voor het reageren. Ik denk dat ik me zelf er maar bij neer leg aangezien de actie van mediamarkt alleen deze week is. En het gd terug krijgen max 10 daven kan duren dat risico ga ik niet lopen
Groetjesmathieu

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

alfatrion schreef:Als koper heb je een retentierecht (art. 7:29 BW). Dit houd in dat het product mag houden tot het moment waarop je het geld terug hebt.
Burp weer onzin.

De overeenkomst wordt ontbonden door de koper , waardoor de koper het artikel (op eigen kosten) dient te retourneren en de verkoper het geld zo spoedig mogelijk maar binnen 30 dagen dient terug te betalen (BW 7:46 1 t/m 3)

Nergens staat hier dat de koper het artikel mag behouden totdat het geld op zijn rekening is teruggestort

Je zet de mensen met dergelijk uitspraken voleldig op het verkeerd been... :?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

StyroNL schreef:Bedankt voor het reageren. Ik denk dat ik me zelf er maar bij neer leg aangezien de actie van mediamarkt alleen deze week is. En het gd terug krijgen max 10 daven kan duren dat risico ga ik niet lopen
Groetjesmathieu
Ik denk dat het risico dat icentre in die 10 dagen failliet gaat niet zo groot is. Uiteraard blijft het aan jou te bepalen of je het risico neemt of niet.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier zijn de voorwaarden voor het retourneren :

http://www.icentre.nl/retourneren/

Belangrijk voor jouw:
Log in met je iCentre account om je bestelling te volgen of eventueel te annuleren.
Je kunt je vraag ook hier stellen, dan weet je of het mogelijk is:

U kunt ons bellen op
0900-5 20 20 20 (lokaal tarief)

alfatrion

Die voorwaarden zijn nog al onredelijk bezwarend.

1. De koper mag de koop binnen zeven werkdagen ontbinden, zonder opgave van redenen. Dit mag ook als het product wel aan je verwachtingen voldoet. En de termijn is twee tot vier dagen langer dan iCenter opgeeft. Hierdoor heeft de consument een bedenktermijn van drie maanden (art. 7:46 lid 1 BW)!

2. Ontbinding geeft partijen een verbintenis tot ongedaanmaking (art. 6:271 BW). De verkoper is verplicht om dit zo spoedig mogelijk te doen, dus mag hij niet wachten tot dat de koper het product heeft teruggestuurd (art. art. 7:46d lid 3 BW). En de koper heeft een retentierecht en mag dus wachten totdat hij het geld terug heeft (art. 7:29 BW). Van zowel art. 7:46d als 7:29 BW mag niet in het nadeel van een consument worden afgeweken (art. 7:6 BW, art. 7:46j BW).

3. De verzendkosten heen mogen niet inrekening gebracht worden (art. 7:46d lid 2 BW). Ook hiervan mag niet in het nadeel van de koper worden afgeweken. Dit is bevestigd in het Messner arrest door het hoogste rechtsorgaan.

4. Afwijken van half-dwingend recht (art. 7:6 BW, art. 7:46j BW) is onredelijk bezwarend (art. 6:233 sub a jo 6:240 lid 1 BW)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Die voorwaarden zijn nog al onredelijk bezwarend.

1. De koper mag de koop binnen zeven werkdagen ontbinden, zonder opgave van redenen. Dit mag ook als het product wel aan je verwachtingen voldoet. En de termijn is twee tot vier dagen langer dan iCenter opgeeft. Hierdoor heeft de consument een bedenktermijn van drie maanden (art. 7:46 lid 1 BW)!

2. Ontbinding geeft partijen een verbintenis tot ongedaanmaking (art. 6:271 BW). De verkoper is verplicht om dit zo spoedig mogelijk te doen, dus mag hij niet wachten tot dat de koper het product heeft teruggestuurd (art. art. 7:46d lid 3 BW). En de koper heeft een retentierecht en mag dus wachten totdat hij het geld terug heeft (art. 7:29 BW). Van zowel art. 7:46d als 7:29 BW mag niet in het nadeel van een consument worden afgeweken (art. 7:6 BW, art. 7:46j BW).

3. De verzendkosten heen mogen niet inrekening gebracht worden (art. 7:46d lid 2 BW). Ook hiervan mag niet in het nadeel van de koper worden afgeweken. Dit is bevestigd in het Messner arrest door het hoogste rechtsorgaan.

4. Afwijken van half-dwingend recht (art. 7:6 BW, art. 7:46j BW) is onredelijk bezwarend (art. 6:233 sub a jo 6:240 lid 1 BW)
Het gaat inderdaad om 7 werkdagen, niet 7 dagen.
Ik vraag me af of van de verkoper gevraagd kan worden het geld al terug te storten voordat het product is terug ontvangen. Dit zou fraude in de hand werken en dat valt niet onder normaal ondernemersrisico.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

@ Alfatrion

Waarom is het zo moeilijk om te lezen. :shock:
Je brengt in dit topic weer dingen welke niet van toepassing zijn.
Dat je graag met wetsartikels jongleert, weten wij intussen, maar blijf bij de vraagstelling, want nergens staat, dat TS deze niet mag teruggeven.

De vraag van TS is toch duidelijk:
Zou ik hem naar een icentre in de buurt kunnen brengen en me geld terug vragen zodat ik hem bij mediamarkt kan kopen???

Dat hij/zij deze kan terugsturen binnen de 7 dagen frist, staat duidelijk in de voorwaarden vermeld en er hoeven echt geen wetsartikels te pas te komen!
ls het product niet aan je verwachtingen voldoet, mag het mits ongebruikt en in originele verpakking, binnen 7 dagen na aankoop aan iCentre worden teruggestuurd. Hiervoor moet altijd vooraf telefonisch of per mail contact worden opgenomen met iCentre.

alfatrion

olaf79 schreef:Ik vraag me af of van de verkoper gevraagd kan worden het geld al terug te storten voordat het product is terug ontvangen. Dit zou fraude in de hand werken en dat valt niet onder normaal ondernemersrisico.
Ja, dat kan van de verkoper gevraagd worden. Het is namelijk een wettelijke eis om het geld zo spoedig mogelijk terugbetalen. Zo spoedig mogelijk betekent bij de eerste gelegenheid. De ondernemer mag niet met zijn handen over elkaar zitten totdat het product ontvangen is. Dat is niet zo spoedig mogelijk.

Ik zie geen aanleiding tot fraude. Als er schade is aan het product dan kan de verkoper een claim indienen.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Als je geen aanleiding tot fraude ziet leef je in een sprookjes wereld:D

Veel consumenten zijn helaas niet te vertrouwen. Kijk maar eens wat voor papieren je allemaal moet menemen om een nieuwe abonnement telefoon te kopen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef: Ik zie geen aanleiding tot fraude. Als er schade is aan het product dan kan de verkoper een claim indienen.
Soms vraag ik mij af of je wel op dezelfde wereld leeft...

Het zal de warmte wel zijn (hoop ik) :mrgreen:

Gesloten