LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gerantie stofzuiger

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: gerantie stofzuiger

Ongelezen bericht door ikbenik »

Om even ontopic te blijven.
Ik heb zelf ook veel stofzuigers gerepareerd.
Heel vaak was het zo dat die kapot gingen doordat de mensen de stofzuiger gebruikte zonder stofzak, te ruw met de stofzuiger omgingen en dat de koolborstels gewoon versleten waren.
De slang gaat ook vaak kapot.
De stofzuiger wordt altijd heel ruw over de drempels getrokken, kun je nagaan wat de wielen te lijden hebben.

Ik repareer tegenwoordig computers, maar ik heb ook wit en bruingoed en klein huishoudelijke apparaten gerepareerd.

Onderhoudt wordt teveel vergeten, waardoor er schade ontstaat.
En deze schade valt nimmer onder garantie.

Daarbij komt ook nog dat ik vind als de garantie is afgelopen, moet je gewoon betalen.
Nu heeft iedereen een eigen mening en is de situatie nogal verwarrend.
Daarbij komt ook dat men steeds uitzonderingen wilt maken.

ikbenik

Re: gerantie stofzuiger

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ikbenik: Tuurlijk is de consument daar doof voor. Hij sluit geen overeenkomst met de fabrikant, maar met de winkelier. Geen winkelier geeft die informatie door.


ik geef precies aan de klant door wat de klant van het product mag verwachten.
Dus de informatie die de fabrikant van een product doorgeeft, geef ik ook aan de klant door.
De fabrikanten verplichten ons als winkeliers dat ook om te doen.

Ook veel gezegd is:
Dit merk is helemaal niet zo goed. Ik verkoop dit merk omdat men er naar vraagt.
Dat doe ik dus niet. Ik verkoop niet iets dat niet goed is.
Voorbeeld:
In het verleden heb ik veel harde schijven van Maxtor verkocht.
Aangezien deze veel uitval hadden, ben ik overgestapt op Western Digital.
Deze schijven hebben veel minder uitval.
Dus als de harde schijf van de klant (Maxtor) begeeft, vervang ik deze door een schijf van Western Digital.

Ander voorbeeld:
Sweex is een heel goedkoop merk. Ook qua voedingen.
Dus ik dacht even met de markt mee te gaan.
Wat ben ik op mijn bek gegaan!
Uiteindelijk heeft de klant zijn geld terug gehad.
Ik verkoop geen producten meer van Sweex. Wat een troep is dat!
Alleen kabels van hun verkoop ik nog, daar kunnen ze niets aan verprutsen.

Zo is het met stofzuigers ook.
Bepaalde merken zijn heel goedkoop. Maar de kwaliteit is er dan ook naar.
De verlaging in de kosten moeten nu eenmaal ergens vandaan komen.

alfatrion
Berichten: 22184
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: gerantie stofzuiger

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tussen prijs en kwaliteit zit geen clausaal verband. In kassa waren vandaag zes regenjassen getest. De goedkoopste kwam ook als beste uit de bus. In de supermarkt is het huisprodukt vaak even goed als het A merk. En voor elektronia compontenten (diodes, weerstanden, spoelen, condensatord) geld, meen ik, dat de prijs lager licht naar mate de afname hoger licht.

Gesloten