LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HD recorder net buiten garantie stuk
-
HD recorder net buiten garantie stuk
Hallo,
onlangs is mijn HD recorder van Ziggo stuk gegaan, dit uitgerekend 1 maand nadat de garantie verlopen is! Ik heb hier dus contact met de Ziggo over gehad, en die stuurden mij het volgende terug:
"Uw ontvanger valt inderdaad net een maand buiten garantie.
In de meeste gevallen gaat een apparaat ook langer dan een paar jaar mee.
U kunt tegen betaling uw ontvanger laten repareren."
Welke rechten heb ik nu nog, en hoe kan ik die claimen? Aangezien ik hier in principe van de Ziggo zwart op wit heb staan dat ze mij geen deugdelijk product hebben geleverd!
Groetjes,
Guido.
onlangs is mijn HD recorder van Ziggo stuk gegaan, dit uitgerekend 1 maand nadat de garantie verlopen is! Ik heb hier dus contact met de Ziggo over gehad, en die stuurden mij het volgende terug:
"Uw ontvanger valt inderdaad net een maand buiten garantie.
In de meeste gevallen gaat een apparaat ook langer dan een paar jaar mee.
U kunt tegen betaling uw ontvanger laten repareren."
Welke rechten heb ik nu nog, en hoe kan ik die claimen? Aangezien ik hier in principe van de Ziggo zwart op wit heb staan dat ze mij geen deugdelijk product hebben geleverd!
Groetjes,
Guido.
Re: HD recorder net buiten garantie stuk
Even Google gebruiken en het antwoord is te vinden op het wereld wijde web.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/
-
Hartelijk dank! Door mijn boosheid heb ik deze mogelijkheid even over het hoofd gezien ben ik bang!
Maakt niet uit. Vrees alleen niet dat u via bovenstaande link een bevredigend antwoord zult krijgen. Als het product ondeugdelijk is, ligt de bewijslast bij u om aan te tonen dat u recht heeft op garantie. En de mail van Ziggo zegt daarin te weinig.GuidoMulders84 schreef:Hartelijk dank! Door mijn boosheid heb ik deze mogelijkheid even over het hoofd gezien ben ik bang!
De bewijslast ligt niet zonder meer bij de koper. Dit moet namelijk wel redelijk zijn. Als koper heb je de expertise en de middelen niet om je gelijk te tonen. Een hdd recorder hoort veel langer mee te gaan dan 25 maanden. Ik schat eerder in de trant van 48-60 maanden. U zit dus nog niet op de helft van de normale levensduur, het is dus schandelig dat Ziggo zich er zo makkelijk afmaakt.berndv schreef:Maakt niet uit. Vrees alleen niet dat u via bovenstaande link een bevredigend antwoord zult krijgen. Als het product ondeugdelijk is, ligt de bewijslast bij u om aan te tonen dat u recht heeft op garantie. En de mail van Ziggo zegt daarin te weinig.GuidoMulders84 schreef:Hartelijk dank! Door mijn boosheid heb ik deze mogelijkheid even over het hoofd gezien ben ik bang!
Dan nog even wat anders. Als u het hard speelt, dat doet ziggo immers ook, claimt u dat het product vorige maand (net binnen garantie dus) al stuk is gegaan maar dat u dat wegens vakantie niet eerder heeft gemeld. U heeft het wettelijk recht om de melding van het defect maximaal 2 maanden uit te stellen. Misschien is dat een oplossing om deze stugge logge regeltjesfabriek in het gareel te krijgen?
maar de provider kan heel makkelijk zien wanneer de recorder defect is gegaan. Dat is het leuke van troep-met-een-MAC-adres
En jij denkt, dat de provider daar intrapt, misschien krijgt TS dan nog een aangifte wegens valsheid in geschrifte en oplichting.olaf79 schreef:
Dan nog even wat anders. Als u het hard speelt, dat doet ziggo immers ook, claimt u dat het product vorige maand (net binnen garantie dus) al stuk is gegaan maar dat u dat wegens vakantie niet eerder heeft gemeld. U heeft het wettelijk recht om de melding van het defect maximaal 2 maanden uit te stellen. Misschien is dat een oplossing om deze stugge logge regeltjesfabriek in het gareel te krijgen?
encore schreef:maar de provider kan heel makkelijk zien wanneer de recorder defect is gegaan. Dat is het leuke van troep-met-een-MAC-adres
Inderdaad, zelf als je een modem reset wordt dit bij de provider opgeslagen.
Gewoon telefonisch melden, is het ook geen geschrifteleven schreef:En jij denkt, dat de provider daar intrapt, misschien krijgt TS dan nog een aangifte wegens valsheid in geschrifte en oplichting.
Lijkt me dat dat soort informatie niet mag worden opgeslagen.encore schreef:maar de provider kan heel makkelijk zien wanneer de recorder defect is gegaan. Dat is het leuke van troep-met-een-MAC-adres
Inderdaad, zelf als je een modem reset wordt dit bij de provider opgeslagen.
olaf79 schreef:Gewoon telefonisch melden, is het ook geen geschrift
eleven schreef:Natuurlijk, grapjas, TS had vergeten te melden, dat hij/zij op vakantie was.
Ik heb hier dus contact met de Ziggo over gehad, en die stuurden mij het volgende terug:
encore schreef:maar de provider kan heel makkelijk zien wanneer de recorder defect is gegaan. Dat is het leuke van troep-met-een-MAC-adres
eleven schreef:Inderdaad, zelf als je een modem reset wordt dit bij de provider opgeslagen.
Oh, neen en wie mag hun dat verbieden?olaf79 schreef:Lijkt me dat dat soort informatie niet mag worden opgeslagen.
Wet bescherming persoonsgegevens? Ik heb ze daar nooit toestemming voor gegeven hoor. Om gegevens van MIJN apparatuur op te slaan.eleven schreef:Oh, neen en wie mag hun dat verbieden?
-
Het is een misverstand om te denken dat een apparaat gedurende zijn normale levensduur geen enkele reparatie mag ondergaan.
Misschien is het iets kleins, zoals een kapotte zekering, of vieze lees/schrijfkop. Je zult eerst Ziggo het apparaat moeten laten onderzoeken voordat je iets kunt zeggen over je rechten als consument.
Als het apparaat niet meer gerepareerd kan worden heb je wel een sterke zaak, omdat 2 jaar niet de normale levensduur van een HDD recorder is
Misschien is het iets kleins, zoals een kapotte zekering, of vieze lees/schrijfkop. Je zult eerst Ziggo het apparaat moeten laten onderzoeken voordat je iets kunt zeggen over je rechten als consument.
Als het apparaat niet meer gerepareerd kan worden heb je wel een sterke zaak, omdat 2 jaar niet de normale levensduur van een HDD recorder is
Volgens mijn info is het modem in bruikleen een geen eigendom van jou!olaf79 schreef:Wet bescherming persoonsgegevens? Ik heb ze daar nooit toestemming voor gegeven hoor. Om gegevens van MIJN apparatuur op te slaan.eleven schreef:Oh, neen en wie mag hun dat verbieden?
Trouwens worden geen persoonsgegevens opgeslagen, maar technische informatie, net zoals iedere (telefoon) provider dit doet.
Ik heb niet in de voorwaarden gekeken, maar ben mij zeker, dat je met een of ander akkoord bent gegaan, toen je een abo hebt afgesloten.
Je hebt t.o.v. je provider geen sterke zaak maar slappe was.
Ze houden zich netjes aan de wettelijk bepaalde 2 jaar, komt daarrbuiten en herroep je de garantie op een gem. levensduur die langer wordt geacht dan de genoemde 2 jaar dan zul je ten alle tijde de fabrikant moeten aanspreken.
Kijk dan nog maar eens hoe sterk je staat...
Ze houden zich netjes aan de wettelijk bepaalde 2 jaar, komt daarrbuiten en herroep je de garantie op een gem. levensduur die langer wordt geacht dan de genoemde 2 jaar dan zul je ten alle tijde de fabrikant moeten aanspreken.
Kijk dan nog maar eens hoe sterk je staat...
Hier hetzelfde verhaal Cisco recorder á 200euro aanschaf via ziggo, net buiten garantie allerlei storingen
reactie ziggo; pech koop maar nieuwe bij ons
even ter vergelijking; mijn vader zit bij KPN, en heeft recent weer een nieuwe hdd recorder ontvangen (die oa 6 zenders tegelijk kan opnemen), zonder daar zelf om te hebben gevraagd
Ziggo heeft maling aan zijn bestaande klanten, kpn kan hier niet stabiel boven 10mb leveren, en ik heb een gamende zoon anders was ik allang weer overgestapt
reactie ziggo; pech koop maar nieuwe bij ons
even ter vergelijking; mijn vader zit bij KPN, en heeft recent weer een nieuwe hdd recorder ontvangen (die oa 6 zenders tegelijk kan opnemen), zonder daar zelf om te hebben gevraagd
Ziggo heeft maling aan zijn bestaande klanten, kpn kan hier niet stabiel boven 10mb leveren, en ik heb een gamende zoon anders was ik allang weer overgestapt