LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Headset niet compatibel met horloge, geen ruil Media Markt
-
Headset niet compatibel met horloge, geen ruil Media Markt
"JBL Reflect Response" a 160 euro werkt niet met mijn android of TomTom music sporthorloge (of android tablet). Wel werkt deze met mijn iphone. Omdat bluetooth wel werkt.. is het apparaat niet defect - aldus mediamarkt (gister middag om precies te zijn).
Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat het product voor mij niet bruikbaar is, helaas.. want - hygiene.
Mijn vorige draadloze "JBL Reflect" oordopjes zijn kapot (fysieke schade - tja pech..) en dit product aangeschaft (niet uit verzekering oid) ter vervanging. Ik wil mijn TOMTOM horloge gebruiken om te hardlopen, daarom heb ik deze beide producten gekocht bij de mediamarkt. Helaas, al worden beide producten aangeboden op dezelfde afdeling en staan de schappen letterlijk niet verder dan 3 meter uit elkaar; de producten zijn NIET compatibel met elkaar.
Bluetooth en bluetooth betekent nog niet dat het werkt, maar omdat het product half werkt is het niet kapot?!!?
De medewerker laten zien hoe mijn horloge wel wil verbinden met "JBL Reflect" draadloze oordopjes maar niet met de "JBL Reflect Response" enz.
Ik heb nu 300,- euro aan apparatuur. Product kan niet geruild worden. Rest mij alleen nog mijn frustratie te delen, hopend daarmee een oplossing te vinden of in ieder geval te voorkomen dat anderen niet dezelfde fout begaan bij de mediamarkt.
Ik ben rechtsbijstand verzekerd, wat is hier wijsheid?
Ik dacht zelf aan doorverkopen inclusief garantie bon op marktplaats - de oordopjes zelf zijn onderling te vervangen ivm de pasmaat in het oor. Hygiene is mi dan ook geen issue..
Dit was dan de laatste keer dat ik de mediamarkt binnen stap.
Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat het product voor mij niet bruikbaar is, helaas.. want - hygiene.
Mijn vorige draadloze "JBL Reflect" oordopjes zijn kapot (fysieke schade - tja pech..) en dit product aangeschaft (niet uit verzekering oid) ter vervanging. Ik wil mijn TOMTOM horloge gebruiken om te hardlopen, daarom heb ik deze beide producten gekocht bij de mediamarkt. Helaas, al worden beide producten aangeboden op dezelfde afdeling en staan de schappen letterlijk niet verder dan 3 meter uit elkaar; de producten zijn NIET compatibel met elkaar.
Bluetooth en bluetooth betekent nog niet dat het werkt, maar omdat het product half werkt is het niet kapot?!!?
De medewerker laten zien hoe mijn horloge wel wil verbinden met "JBL Reflect" draadloze oordopjes maar niet met de "JBL Reflect Response" enz.
Ik heb nu 300,- euro aan apparatuur. Product kan niet geruild worden. Rest mij alleen nog mijn frustratie te delen, hopend daarmee een oplossing te vinden of in ieder geval te voorkomen dat anderen niet dezelfde fout begaan bij de mediamarkt.
Ik ben rechtsbijstand verzekerd, wat is hier wijsheid?
Ik dacht zelf aan doorverkopen inclusief garantie bon op marktplaats - de oordopjes zelf zijn onderling te vervangen ivm de pasmaat in het oor. Hygiene is mi dan ook geen issue..
Dit was dan de laatste keer dat ik de mediamarkt binnen stap.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mei 2016 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Headset niet compatibel met horloge, geen ruil Media Markt
Dit is een logisch argument. Als het product niet defect is, maar jij het wel in je oren hebt gehad, kunnen zij het niet nogmaals verkopen. Er is dus geen reden om het apparaat terug te nemen, en wel reden om dit niet terug te nemen.Hendrik1983 schreef:Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat het product voor mij niet bruikbaar is, helaas.. want - hygiene.
Heb jij gevraagd of deze producten compatible zijn? Staat er ergens in de winkel dat alle apparaten compatible zijn met elkaar?Hendrik1983 schreef:Helaas, al worden beide producten aangeboden op dezelfde afdeling en staan de schappen letterlijk niet verder dan 3 meter uit elkaar; de producten zijn NIET compatibel met elkaar.
Als ik het goed begrijp is het probleem een compatibility probleem en is er geen sprake van een defect product.Hendrik1983 schreef:Bluetooth en bluetooth betekent nog niet dat het werkt, maar omdat het product half werkt is het niet kapot?!!?
Een product is niet kapot als het werkt zoals het volgens de productspecificaties zou moeten werken.
Vragen bij de verzekering kan nooit kwaad.Hendrik1983 schreef:Ik ben rechtsbijstand verzekerd, wat is hier wijsheid?
Als je de oortjes schoonmaakt en op MP wil doorverkopen lijkt me dat een prima oplossing. De winkel heeft deze luxe echter niet en kan deze gebruikte oortjes niet opnieuw verkopen.Hendrik1983 schreef:Ik dacht zelf aan doorverkopen inclusief garantie bon op marktplaats - de oordopjes zelf zijn onderling te vervangen ivm de pasmaat in het oor. Hygiene is mi dan ook geen issue..
-
Dat klopt. Als bij ons in de kringloop een gebruikte headset binnenkomt, gaat het meteen de container in. En als een collega het presteert zoiets in de winkel te leggen, gaat het de container in zo gauw ik het ding vind.Hendrik1983 schreef:Ik heb mijn geld terug gevraagd omdat het product voor mij niet bruikbaar is, helaas.. want - hygiene.
Hoe moet Mediamarkt het dan oplossen volgens jou? Ruilen is geen optie - zie bovenstaand - en kapot is het ook niet, dus repareren is ook geen optie. Welke mogelijkheid zie jij dan?"JBL Reflect Response" a 160 euro werkt niet met mijn android of TomTom music sporthorloge (of android tablet). Wel werkt deze met mijn iphone. Omdat bluetooth wel werkt.. is het apparaat niet defect - aldus mediamarkt (gister middag om precies te zijn).
Ja! Dat zal ze leren, zeker weten!Dit was dan de laatste keer dat ik de mediamarkt binnen stap.
-
Q. Heb jij gevraagd of deze producten compatible zijn? Staat er ergens in de winkel dat alle apparaten compatible zijn met elkaar?
A. Ik heb mij laten adviseren door het personeel, hen mij laten aanwijzen welke producten ik kan gebruiken met het product. Daarbij heb ik het genoemde product aangewezen die op dat moment om mijn pols zat. Vanwege mijn eisen kwamen we op 3 - 4 keuzes uit.
-
Q. Hoe moet Mediamarkt het dan oplossen volgens jou? Ruilen is geen optie - zie bovenstaand - en kapot is het ook niet, dus repareren is ook geen optie. Welke mogelijkheid zie jij dan?
A. Uiteindelijk ben je 300 euro lichter en niet naar tevredenheid geholpen (de reden ook waarom ik mij niet weer wil laten adviseren door). Misschien is de headset te refurbishen, geen idee - Ik ben hier om oplossingen te zoeken - mocht ik er zelf 1 vinden draag ik deze ook zeker aan.
-
A. Ik heb mij laten adviseren door het personeel, hen mij laten aanwijzen welke producten ik kan gebruiken met het product. Daarbij heb ik het genoemde product aangewezen die op dat moment om mijn pols zat. Vanwege mijn eisen kwamen we op 3 - 4 keuzes uit.
-
Q. Hoe moet Mediamarkt het dan oplossen volgens jou? Ruilen is geen optie - zie bovenstaand - en kapot is het ook niet, dus repareren is ook geen optie. Welke mogelijkheid zie jij dan?
A. Uiteindelijk ben je 300 euro lichter en niet naar tevredenheid geholpen (de reden ook waarom ik mij niet weer wil laten adviseren door). Misschien is de headset te refurbishen, geen idee - Ik ben hier om oplossingen te zoeken - mocht ik er zelf 1 vinden draag ik deze ook zeker aan.
-
-
De frustratie snap ik zeker wel, want 300 euro is een hele hoop geld. Daar kan ik bijna 2 maanden van eten, inclusief duur kattenvoer. Dat je een oplossing zoekt begrijp ik volkomen.
Je kunt het uiteraard nog een keer op een nette manier bij de klantenservice van Mediamarkt voorleggen. Probeer twee of drie argumenten te bedenken waarom ze overstag zouden moeten gaan. Dan kun je denken aan: 'ik vertrouwde volledig op het gegeven advies, maar dat bleek niet te kloppen'.
Een paar valkuilen moet je proberen te vermijden: Schelden en schreeuwen vallen uiteraard niet onder de argumenten, en allerlei wilde beschuldigingen ook niet. Dreigen met: ik kom hier nooit meer, daar zijn ze ook niet van onder de indruk.
En als het niet lukt? Het leven is een kwestie van voortdurend keuzes maken. Soms pakken keuzes goed uit, en soms pakt het niet goed uit, en dan kost het geld. Dat overkomt iedereen vroeg of laat wel eens. Zie het zo: als je nooit iets durft aan te pakken, gebeurt er ook niks. Dat is mijn manier van redeneren als iets tegen blijkt te vallen, en dat helpt me dan om niet te zwaar aan die verkeerde keuze te tillen, maar daarentegen te blijven proberen.
Je kunt het uiteraard nog een keer op een nette manier bij de klantenservice van Mediamarkt voorleggen. Probeer twee of drie argumenten te bedenken waarom ze overstag zouden moeten gaan. Dan kun je denken aan: 'ik vertrouwde volledig op het gegeven advies, maar dat bleek niet te kloppen'.
Een paar valkuilen moet je proberen te vermijden: Schelden en schreeuwen vallen uiteraard niet onder de argumenten, en allerlei wilde beschuldigingen ook niet. Dreigen met: ik kom hier nooit meer, daar zijn ze ook niet van onder de indruk.
En als het niet lukt? Het leven is een kwestie van voortdurend keuzes maken. Soms pakken keuzes goed uit, en soms pakt het niet goed uit, en dan kost het geld. Dat overkomt iedereen vroeg of laat wel eens. Zie het zo: als je nooit iets durft aan te pakken, gebeurt er ook niks. Dat is mijn manier van redeneren als iets tegen blijkt te vallen, en dat helpt me dan om niet te zwaar aan die verkeerde keuze te tillen, maar daarentegen te blijven proberen.
Hier is in principe sprake van non-conformiteit. Immers, TS stelt dat een verkoper heeft aangegeven dat dit product compatibel was. En dat bleek achteraf niet zo te zijn. Het kan alleen lastig zijn om te bewijzen dat dit is aangegeven. Daarom wil je dat soort informatie ook liever zwart op wit of je moet het gesprek opnemen. Ik denk dat je het beste kunt vragen naar de manager. Als je dan kunt vertellen met wie je hebt gesproken dan helpt dat.
-
Dat is precies het punt, alfa. Hoe je het ook wend of keert, het product is niet conform, maar bewijs het maar eens. Althans het is niet conform aan datgene wat de topicstarter verwachtte. Juist daarom is het zaak om er rustig onder te blijven, en dit misschien als een leerpunt voor Mediamarkt te benoemen. Bijvoorbeeld dat de topicstarter snapt dat een medewerker niet alles kan weten, maar als een medewerker iets niet weet, dat er dan een collega bij gehaald moet worden die het wél weet, zoiets.
En dat laatste zal grond zijn voor TS om toch enige oplossingen te verwachten van Media Markt. Je mag als leek verwachten dat wat het personeel vertelt over een product juist is.witte angora schreef:Dat is precies het punt, alfa. Hoe je het ook wend of keert, het product is niet conform, maar bewijs het maar eens. Althans het is niet conform aan datgene wat de topicstarter verwachtte. Juist daarom is het zaak om er rustig onder te blijven, en dit misschien als een leerpunt voor Mediamarkt te benoemen. Bijvoorbeeld dat de topicstarter snapt dat een medewerker niet alles kan weten, maar als een medewerker iets niet weet, dat er dan een collega bij gehaald moet worden die het wél weet, zoiets.
@TS: wat zegt Media Markt wanneer je rustig aangeeft dat je het product alleen hebt gekocht omdat het personeel je vertelde dat je het in combinatie met je horloge kon gebruiken? Het personeel je fout heeft voorgelicht: daar moet Media Markt dan toch op reageren lijkt me.
TS stelt dat de verkoper heeft aangegeven dat dit product beschikt over die eigenschappen die nodig zijn om met specifieke andere apparaten samen te werken. Zou je willen toelichten waarom jij vindt dat een product, dat toch niet over die eigenschappen beschikt, toch conform zou zijn?witte angora schreef:Hoe je het ook wend of keert, het product is niet conform, (...).
-
Volgens mij begrijp ik jouw vraag niet helemaal, want ik beweer exact hetzelfde als jij:alfatrion schreef:TS stelt dat de verkoper heeft aangegeven dat dit product beschikt over die eigenschappen die nodig zijn om met specifieke andere apparaten samen te werken. Zou je willen toelichten waarom jij vindt dat een product, dat toch niet over die eigenschappen beschikt, toch conform zou zijn?witte angora schreef:Hoe je het ook wend of keert, het product is niet conform, (...).
Misschien dat je je eigen uitspraak kunt toelichten?alfatrion schreef:Hier is in principe sprake van non-conformiteit.
Offtopic bijdrage door Moderatie verwijderd.
-
- opgelost -
Q. @TS: wat zegt Media Markt wanneer je rustig aangeeft dat je het product alleen hebt gekocht omdat het personeel je vertelde dat je het in combinatie met je horloge kon gebruiken? Het personeel je fout heeft voorgelicht: daar moet Media Markt dan toch op reageren lijkt me.
A. Zelf ook de fabrikant rechtstreeks benaderd enz. Want als het product gewoon werkt ben ik tevreden. Zonde om er achter te komen dat ik deze oordopjes voor 120 dollar had kunnen kopen ipv 160 euro. Enfin.. na het herstellen van de fabrieksinstellingen op mijn horloge wou de JBL Reflect Response zonder kuren weer verbinden!
Veroorzaker -
Voorloop op de problemen, ik had eerst een JBL headset welke niet goed werkte - garantie
Ter vervanging JBL reflect, deze is defect geraakt - geen garantie (fysieke schade - detail)
Nu JBL reflect response, software horloge heeft waarschijnlijk moeite met onderscheid / aanpassen gehad met verschillende soortgelijke (JBL) profielen / headsets.
Oplossing -
Na factory reset op de horloge kun je nog geen U zeggen of de headset is alweer verbonden.
Beetje in dubio nog of ik de media markt op de hoogte ga brengen aangezien zij zich volledig terug hebben getrokken.
Q. @TS: wat zegt Media Markt wanneer je rustig aangeeft dat je het product alleen hebt gekocht omdat het personeel je vertelde dat je het in combinatie met je horloge kon gebruiken? Het personeel je fout heeft voorgelicht: daar moet Media Markt dan toch op reageren lijkt me.
A. Zelf ook de fabrikant rechtstreeks benaderd enz. Want als het product gewoon werkt ben ik tevreden. Zonde om er achter te komen dat ik deze oordopjes voor 120 dollar had kunnen kopen ipv 160 euro. Enfin.. na het herstellen van de fabrieksinstellingen op mijn horloge wou de JBL Reflect Response zonder kuren weer verbinden!
Veroorzaker -
Voorloop op de problemen, ik had eerst een JBL headset welke niet goed werkte - garantie
Ter vervanging JBL reflect, deze is defect geraakt - geen garantie (fysieke schade - detail)
Nu JBL reflect response, software horloge heeft waarschijnlijk moeite met onderscheid / aanpassen gehad met verschillende soortgelijke (JBL) profielen / headsets.
Oplossing -
Na factory reset op de horloge kun je nog geen U zeggen of de headset is alweer verbonden.
Beetje in dubio nog of ik de media markt op de hoogte ga brengen aangezien zij zich volledig terug hebben getrokken.
-
Dus het probleem lag niet aan de headset? De gegeven adviezen waren dus toch correct?
Je hebt gelijk. Af en toe lees ik iets anders dan dat er staat.witte angora schreef:Volgens mij begrijp ik jouw vraag niet helemaal, want ik beweer exact hetzelfde als jij:
-
alfatrion schreef:Je hebt gelijk. Af en toe lees ik iets anders dan dat er staat.witte angora schreef:Volgens mij begrijp ik jouw vraag niet helemaal, want ik beweer exact hetzelfde als jij:
Kan gebeuren. Heb ik soms ook wel eens last van geloof ik.
Mooi toch: lekker hoog van de toren blazen en een bedrijf beschuldigen terwijl het gewoon een gevalletje RTFM was.
-
Lekker makkelijke reactie -GJvdZ schreef:Mooi toch: lekker hoog van de toren blazen en een bedrijf beschuldigen terwijl het gewoon een gevalletje RTFM was.
Eerst lezen dan reageren, ik ben naar de media markt terug gegaan om beroep te doen op de service, zij gaven daarin aan dat het product werkt omdat het wel verbind met de iphone. Het apparaat kan nog niet verbinden met de tablet of android maar dit is mij dan ook een zorg want het werkt wel met mijn smartwatch waar ik het product ook voor gebruik.
Media markt is wel degelijk daar in gebreke gebleven. Daarin zijn geen beschuldigingen gedaan, let wel het product kost bij de media markt aanzienlijk duurder dan wanneer je deze online zou kopen (verschil is ca 40 euro). Media markt heeft geen oplossing kunnen bieden, de oplossing heb ik zelf moeten vinden.
Service van de leverancier is op en top! Zij hebben aangeboden een nieuwe headset te sturen - Ook nadat Ik heb aangegeven dat het product (weer) werkt, zij sturen ivm de voorgeschiedenis en mijn defecte JBL reflect (niet JBL reflect response) een nieuwe vervangend JBL reflect op (gratis). Maargoed, dit heeft dan weer betrekking op een anders product.. andere headset, details (en balen). In het kort - geweldige service!
Service van de mediamarkt, dat weet je zelf ook wel.
Mi kan topic gesloten worden.