LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Henders en Hazel
Henders en Hazel
Een klein jaar geleden kocht het gehele Clemente woon thema / wooncollectie en het Villas bankstel in combinatie met de bijhorende poef en een 5 jarig All-in House service plan bij Practica Meubelen.
Door het verlies van onze vader in deze periode hebben wij niet alle meubels kunnen controleren, dan wel uit het plastic kunnen halen. Bij nadere controle en het uitpakken van de Villas poef, bleek er een haak in het bovengedeelte van de poef te zitten, ( op de afbeelding aan de bovenkant van de poef), hetgeen niet direct zichtbaar is met het oog.
Wij hebben direct het probleem gemeld bij Henders en Hazel op de website, die ons terug verwees naar de verkoper Practica Meubelen. Na melding van het probleem, heeft deze haar servicemonteur ingeschakeld die de poef heeft bekeken. Echter kon deze evenals de All-in Home service, die wij voor onze meubels hebben afgesloten niets betekenen en gaf aan dat we dit zelf veroorzaakt zouden hebben, ongeacht ons verhaal dat deze nog in het plastic zat en tot nu nooit gebruikt is door ons. [persoonsgegevens verwijderd] gaf deze aan dat onze inboedel/huisverzekering een optie was.
Omdat dit voor ons geen correcte manier van probleemoplossing betreft hebben we ons probleem meerder malen gemeld bij Henders en Hazel, echter laat deze niks van haar vernemen. Wanneer je zoveel betaald voor je bankstel / poef van een zogenaamd “top” merk, dan mag je hiervan meer service verwachten, dan wel een deugdelijk product. Overigens had men ons een nieuwe hoes kunnen leveren, hetgeen het probleem als opgelost had kunnen beschouwen.
Inmiddels toon ook onze salontafel uit het Clemente thema aan de oppervlakte slijtage. We gebruiken de tafels weinig omdat we een eettafel hebben. Echter bij het verwisselen van het tafelkleed, bleek er wat siroop op het kleed gevallen te zijn. Bij verwisselen van het tafelkleed trok een gedeelte van het verf / print mee met het tafelkleed. Hierdoor is zichtbaar dat een gedeelte van het verf verdwenen is op de tafel, zichtbaar met het blote oog. Echter bij melding bij Practica en na een bezoek van de service monteur heeft hij deze met een kleur stift proberen te camoufleren en gaf aan dat dit door hitte, dus bloot een heet glas zonder onderzetter op de tafel te plaatsen de oorzaak is. Echter hebben wij onderzetters die wij gebruiken, juist om de levensduur van de tafel te waarborgen. De servicemonteur gaf aan verder niks voor ons te kunnen betekenen.
Het bevreemd ons, dit betreft geen IKEA tafel waarbij dergelijke klachten te verwachten zijn, uitgaande van prijs-kwaliteit, maar betreft dit een dure massieve Henders en Hazel meubel, waarvan deugdelijkheid te verwachten is.
Wij zouden graag een passelijke oplossing willen!
Door het verlies van onze vader in deze periode hebben wij niet alle meubels kunnen controleren, dan wel uit het plastic kunnen halen. Bij nadere controle en het uitpakken van de Villas poef, bleek er een haak in het bovengedeelte van de poef te zitten, ( op de afbeelding aan de bovenkant van de poef), hetgeen niet direct zichtbaar is met het oog.
Wij hebben direct het probleem gemeld bij Henders en Hazel op de website, die ons terug verwees naar de verkoper Practica Meubelen. Na melding van het probleem, heeft deze haar servicemonteur ingeschakeld die de poef heeft bekeken. Echter kon deze evenals de All-in Home service, die wij voor onze meubels hebben afgesloten niets betekenen en gaf aan dat we dit zelf veroorzaakt zouden hebben, ongeacht ons verhaal dat deze nog in het plastic zat en tot nu nooit gebruikt is door ons. [persoonsgegevens verwijderd] gaf deze aan dat onze inboedel/huisverzekering een optie was.
Omdat dit voor ons geen correcte manier van probleemoplossing betreft hebben we ons probleem meerder malen gemeld bij Henders en Hazel, echter laat deze niks van haar vernemen. Wanneer je zoveel betaald voor je bankstel / poef van een zogenaamd “top” merk, dan mag je hiervan meer service verwachten, dan wel een deugdelijk product. Overigens had men ons een nieuwe hoes kunnen leveren, hetgeen het probleem als opgelost had kunnen beschouwen.
Inmiddels toon ook onze salontafel uit het Clemente thema aan de oppervlakte slijtage. We gebruiken de tafels weinig omdat we een eettafel hebben. Echter bij het verwisselen van het tafelkleed, bleek er wat siroop op het kleed gevallen te zijn. Bij verwisselen van het tafelkleed trok een gedeelte van het verf / print mee met het tafelkleed. Hierdoor is zichtbaar dat een gedeelte van het verf verdwenen is op de tafel, zichtbaar met het blote oog. Echter bij melding bij Practica en na een bezoek van de service monteur heeft hij deze met een kleur stift proberen te camoufleren en gaf aan dat dit door hitte, dus bloot een heet glas zonder onderzetter op de tafel te plaatsen de oorzaak is. Echter hebben wij onderzetters die wij gebruiken, juist om de levensduur van de tafel te waarborgen. De servicemonteur gaf aan verder niks voor ons te kunnen betekenen.
Het bevreemd ons, dit betreft geen IKEA tafel waarbij dergelijke klachten te verwachten zijn, uitgaande van prijs-kwaliteit, maar betreft dit een dure massieve Henders en Hazel meubel, waarvan deugdelijkheid te verwachten is.
Wij zouden graag een passelijke oplossing willen!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2015 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Henders en Hazel
1. De winkel kan er niets aan doen dat u door (zeer spijtige) omstandigheden de meubels niet heeft uitgepakt en dus het gebrek niet tijdig heeft vastgesteld. Wat Practica betreft kan de haal door een lange nagel, huisdier of iets anders veroorzaakt zijn. Dat kan de winkel niet meer vaststellen. Zij zijn niet verplicht dit te herstellen.
2. U morst siroop. Dan is het uw schuld dat het kleed de verf eraf trekt. Daar kan Practica wederom niets aan doen. Zij hoeven dit dat ook niet te herstellen.
3. Stop met het contacten van H&H, die zijn in het geheel geen partij in deze. De winkel heeft u meerdere keren antwoord gegeven, het was alleen niet het antwoord dat u wilde horen. Heel vervelend is het allemaal wel.
2. U morst siroop. Dan is het uw schuld dat het kleed de verf eraf trekt. Daar kan Practica wederom niets aan doen. Zij hoeven dit dat ook niet te herstellen.
3. Stop met het contacten van H&H, die zijn in het geheel geen partij in deze. De winkel heeft u meerdere keren antwoord gegeven, het was alleen niet het antwoord dat u wilde horen. Heel vervelend is het allemaal wel.
Re: Henders en Hazel
Ik sluit mij helemaal aan bij violetprue.
Henders en hazel is absoluut niet kinderachtig met service. Practica evenmin. Maar ook service kent zijn grenzen.
U zou naar de geschillencommissie kunnen stappen, maar ik geef u weinig kans.
Henders en hazel is absoluut niet kinderachtig met service. Practica evenmin. Maar ook service kent zijn grenzen.
U zou naar de geschillencommissie kunnen stappen, maar ik geef u weinig kans.
Re: Henders en Hazel
Noch hebben wij Practica hiervoor beschuldigd, wij zijn heel tevreden met de service die zij bieden, dan wel het begrip m.b.t. de problemen. Het zou u goed doen de klacht nogmaals te lezen dan als met een "kip zonder kop" hierop te reageren. NERGENS staat dat wij Practica beschuldigen dan wel aanspreken op hun service, wel staat er dat er een deugdelijk product conform prijs/kwaliteit te verwachten is van Henders en Hazel. Practica heeft ons geholpen wat betreft de service en hun valt geen blaam in deze, ten opzicht van de producent. Het lijkt mij eerder dat u werkzaam bent binnen de organisatie door nodeloos serieuze klachten dan wel opmerkingen te bagatelliseren. Het is te verwachten dat een SALON meubel onderhevig is aan klein matige slijtage, dan wel deugdelijk dient te zijn, anders waarom de keuze tussen dit bedrijf of andere goedkopere aanbieders, principieel adverteert men op gebied van meubels hoogwaardig te produceren, echter wanneer tegendeel bewezen wordt reageert men niet meer, zie ook andere klagers. Van een Mercedes van tevens ook meer verwacht worden dan van een Peugeot, zie prijs -kwaliteit, maar in uw perspectief laten we gewoon prijs-kwaliteit, dan wel garantie of aangekochte service plannen vergeten, waarom zouden we die immers aanbieden, dan wel verkopen.
Re: Henders en Hazel
Met alle respect maar ik denk dat uw verwachtingen te hoog gespannen zijn geweest. Henders en hazel is gewoon middenklasse en geen topmerk wat onverlet laat dat de spullen goed moeten zijn. Wanneer u van mening bent dat u tekort gedaan wordt is het het beste om naar de geschillencommissie te stappen zoals hierboven ook al aangegeven is. Ik geef u echter geen kans.
Re: Henders en Hazel
1) Ik lees nergens in de wet dat een gebrek direct na levering moet gemeld worden. Wel lees ik dat het gebrek binnen 2 maanden na het ontdekken daarvan gemeld moet worden. Dit is gebeurd. Er is dus geen enkele reden om de garantieclaim te weigerenVioletPrue schreef:1. De winkel kan er niets aan doen dat u door (zeer spijtige) omstandigheden de meubels niet heeft uitgepakt en dus het gebrek niet tijdig heeft vastgesteld. Wat Practica betreft kan de haal door een lange nagel, huisdier of iets anders veroorzaakt zijn. Dat kan de winkel niet meer vaststellen. Zij zijn niet verplicht dit te herstellen.
2. U morst siroop. Dan is het uw schuld dat het kleed de verf eraf trekt. Daar kan Practica wederom niets aan doen. Zij hoeven dit dat ook niet te herstellen.
3. Stop met het contacten van H&H, die zijn in het geheel geen partij in deze. De winkel heeft u meerdere keren antwoord gegeven, het was alleen niet het antwoord dat u wilde horen. Heel vervelend is het allemaal wel.
2) Het morsen van vloeistof op een tafel is normaal en daar dient deze tegen te kunnen. Dat is netzo iets als een bad dat niet tegen water kan. Dat de monteur het op hitte gooit is onzin en ook geen reden om de garantieclaim te weigeren.
3) Als de winkel niks wil doen is het juist een goed idee de fabrikant te contacteren. Vaak zijn zij bereid wel iets voor hun klanten te betekenen. Soms niet, zoals in dit geval. Weet je gelijk welk merk je dus NIET moet hebben.
Re: Henders en Hazel
Het lijkt me eigenlijk, dat verf? wel beter aan de tafel zou moeten hechten, dan aan siroop.VioletPrue schreef:1. De winkel kan er niets aan doen dat u door (zeer spijtige) omstandigheden de meubels niet heeft uitgepakt en dus het gebrek niet tijdig heeft vastgesteld. Wat Practica betreft kan de haal door een lange nagel, huisdier of iets anders veroorzaakt zijn. Dat kan de winkel niet meer vaststellen. Zij zijn niet verplicht dit te herstellen.
2. U morst siroop. Dan is het uw schuld dat het kleed de verf eraf trekt. Daar kan Practica wederom niets aan doen. Zij hoeven dit dat ook niet te herstellen.
3. Stop met het contacten van H&H, die zijn in het geheel geen partij in deze. De winkel heeft u meerdere keren antwoord gegeven, het was alleen niet het antwoord dat u wilde horen. Heel vervelend is het allemaal wel.
Ook tegen een heet theeglas zou het moeten kunnen.
Re: Henders en Hazel
Waarom geeft u af op een andere leverancier, Ikea, als u klachten hebt over de huidige? Die vergelijking met een Mercedes gaat ook mank, want als die ergens tegenaan rijdt zit er een beschadiging aan, net als bij wat voor, goedkoper, merk auto ook.
En als iemand dan niet meteen in uw straatje reageert, gaat u gelijk veronderstellen dat die persoon wel zal werken bij het bedrijf dat uw klacht afwijst. Lekker professioneel.
En als iemand dan niet meteen in uw straatje reageert, gaat u gelijk veronderstellen dat die persoon wel zal werken bij het bedrijf dat uw klacht afwijst. Lekker professioneel.
Re: Henders en Hazel
Met zo'n instelling gaat u het probleem echt niet oplossen.Finidi80 schreef:Noch hebben wij Practica hiervoor beschuldigd, wij zijn heel tevreden met de service die zij bieden, dan wel het begrip m.b.t. de problemen. Het zou u goed doen de klacht nogmaals te lezen dan als met een "kip zonder kop" hierop te reageren. NERGENS staat dat wij Practica beschuldigen dan wel aanspreken op hun service, wel staat er dat er een deugdelijk product conform prijs/kwaliteit te verwachten is van Henders en Hazel. Practica heeft ons geholpen wat betreft de service en hun valt geen blaam in deze, ten opzicht van de producent. Het lijkt mij eerder dat u werkzaam bent binnen de organisatie door nodeloos serieuze klachten dan wel opmerkingen te bagatelliseren. Het is te verwachten dat een SALON meubel onderhevig is aan klein matige slijtage, dan wel deugdelijk dient te zijn, anders waarom de keuze tussen dit bedrijf of andere goedkopere aanbieders, principieel adverteert men op gebied van meubels hoogwaardig te produceren, echter wanneer tegendeel bewezen wordt reageert men niet meer, zie ook andere klagers. Van een Mercedes van tevens ook meer verwacht worden dan van een Peugeot, zie prijs -kwaliteit, maar in uw perspectief laten we gewoon prijs-kwaliteit, dan wel garantie of aangekochte service plannen vergeten, waarom zouden we die immers aanbieden, dan wel verkopen.
Ga naar de geschillencommissie wanneer u zo zeker bent van uw gelijk.
Re: Henders en Hazel
M.B.T. het merk Mercedes had ik het eerder over carrosserie en de moter waarvan verwacht wordt dat deze kwalitatief beter zijn ontwikkeld en langer meegaan, is overigens bewezen. M.b.t. Ikea voldoet deze aan het verwachtingspatroon als we kijken naar prijs-kwaliteit en levert wat we verwachten mogen.tijger1 schreef:Waarom geeft u af op een andere leverancier, Ikea, als u klachten hebt over de huidige? Die vergelijking met een Mercedes gaat ook mank, want als die ergens tegenaan rijdt zit er een beschadiging aan, net als bij wat voor, goedkoper, merk auto ook.
En als iemand dan niet meteen in uw straatje reageert, gaat u gelijk veronderstellen dat die persoon wel zal werken bij het bedrijf dat uw klacht afwijst. Lekker professioneel.
De reactie het is je eigen schuld (siroop), of te veronderstellen dat ik een huisdier heb is wel heel ver gezocht, de tafels is niet van papier gemaakt. Een goede vergelijking van Olaf79, een bad dat niet tegen water kan, je hebt dan wel alle schijn tegen. Een goed opmerking is dan wel het inschakelen van een geschillen commissie, nogmaals ter herhaling en voor de goede orde heeft Practica ons op alle vlakken proberen te helpen
Re: Henders en Hazel
M.B.T. het merk Mercedes had ik het eerder over carrosserie en de moter waarvan verwacht wordt dat deze kwalitatief beter zijn ontwikkeld en langer meegaan, is overigens bewezen( hoezo mank? ). M.b.t. Ikea voldoet deze aan het verwachtingspatroon als we kijken naar prijs-kwaliteit en levert wat we verwachten mogen.tijger1 schreef:Waarom geeft u af op een andere leverancier, Ikea, als u klachten hebt over de huidige? Die vergelijking met een Mercedes gaat ook mank, want als die ergens tegenaan rijdt zit er een beschadiging aan, net als bij wat voor, goedkoper, merk auto ook.
En als iemand dan niet meteen in uw straatje reageert, gaat u gelijk veronderstellen dat die persoon wel zal werken bij het bedrijf dat uw klacht afwijst. Lekker professioneel.
De reactie het is je eigen schuld (siroop), of te veronderstellen dat ik een huisdier heb is wel heel ver gezocht, de tafels is niet van papier gemaakt. Een goede vergelijking van Olaf79, een bad dat niet tegen water kan, je hebt dan wel alle schijn tegen. Een goed opmerking is dan wel het inschakelen van een geschillen commissie, nogmaals ter herhaling en voor de goede orde heeft Practica ons op alle vlakken proberen te helpen.
Professioneel is het wanneer de producent het probleem serieus oppakt, je mag 500 euro en 100 (poef) neem ik aan toch wel kwaliteit verwachten?