Ik ben al jaren lang klant bij Hi,maar wat me vandaag is gebeurd valt me erg zwaar tegen.
Mijn toestel was kapot de flitser van de camera deed het het niet meer.
Klanten service gebeld en die zouden een monteur sturen.
Zogezegd kwam vandaag de monteur langs om te kijken naar de telefoon.
Hij vertelde me omdat ik het toestel lease bij Hi ik als het onder de garantie viel een nieuw toestel zou krijgen,maar dan moest die eerst naar de auto om het achter kapje eraf te halen,dat waren de regels. Maar toen hij weer terug kwam kreeg ik het slechte nieuws te horen, er was aan mijn telefoon geknutselt door derden dus verviel al mijn garantie.
Maar ik heb nog nooit aan die telefoon geknutselt weet niet eens hoe de achterkant van een iphone eraf moet.
2 keuzes : Ik pinde meteen 500 euro en zou een nieuwe krijgen of ik laat het zo maar betaal dan aan het einde van mijn abbonoment 500 euro omdat ik ( volgens hun ) zelf aan mijn telefoon heb geknutselt!
Nou kunnen er 2 dingen zijn gebeurd, of Hi heeft mij een kapot toestel meegegeven of de monteur heeft in de auto de schroefjes verwijdert. Want opzich is t natuurlijk al raar dat hij het kapje in de auto verwijderd en niet in mijn bijzijn.
Nu weet ik dat ik dit nooit winnen zal want het is een ongewonnen discussie van mijn woord tegen die van hun.
Ik zal nooit kunnen bewijzen dat ik niet zelf aan die telefoon hebt gepruts en kan ook niet bewijzen dat hun dat hebben gedaan.
Dus ik zal het maar gewoon moeten betalen, maar denk wel dat dit de laatste keer is dat ik daar nog een abbonement afsluit.
Jaren langs vaste klant en dan na die tijd zo opgelicht worden. Heb daar geen woorden voor HI!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi Lease Iphone 4
Re: Hi Lease Iphone 4
Ja natuurlijk. Hi monteurs hebben de opdracht schroefjes stiekem te verwijderen, zodat er geen sprake kan zijn van garantie.rachsz schreef:Ik ben al jaren lang klant bij Hi,maar wat me vandaag is gebeurd valt me erg zwaar tegen.
Mijn toestel was kapot de flitser van de camera deed het het niet meer.
Klanten service gebeld en die zouden een monteur sturen.
Zogezegd kwam vandaag de monteur langs om te kijken naar de telefoon.
Hij vertelde me omdat ik het toestel lease bij Hi ik als het onder de garantie viel een nieuw toestel zou krijgen,maar dan moest die eerst naar de auto om het achter kapje eraf te halen,dat waren de regels. Maar toen hij weer terug kwam kreeg ik het slechte nieuws te horen, er was aan mijn telefoon geknutselt door derden dus verviel al mijn garantie.
Maar ik heb nog nooit aan die telefoon geknutselt weet niet eens hoe de achterkant van een iphone eraf moet.
2 keuzes : Ik pinde meteen 500 euro en zou een nieuwe krijgen of ik laat het zo maar betaal dan aan het einde van mijn abbonoment 500 euro omdat ik ( volgens hun ) zelf aan mijn telefoon heb geknutselt!
Nou kunnen er 2 dingen zijn gebeurd, of Hi heeft mij een kapot toestel meegegeven of de monteur heeft in de auto de schroefjes verwijdert. Want opzich is t natuurlijk al raar dat hij het kapje in de auto verwijderd en niet in mijn bijzijn.
Nu weet ik dat ik dit nooit winnen zal want het is een ongewonnen discussie van mijn woord tegen die van hun.
Ik zal nooit kunnen bewijzen dat ik niet zelf aan die telefoon hebt gepruts en kan ook niet bewijzen dat hun dat hebben gedaan.
Dus ik zal het maar gewoon moeten betalen, maar denk wel dat dit de laatste keer is dat ik daar nog een abbonement afsluit.
Jaren langs vaste klant en dan na die tijd zo opgelicht worden. Heb daar geen woorden voor HI!
Re: Hi Lease Iphone 4
Kan me ook niet voorstellen dat monteurs de opdracht hebben om kapjes te verwijderen, en zeker niet "even in de auto" waar de klant niet bij is.Ja natuurlijk. Hi monteurs hebben de opdracht schroefjes stiekem te verwijderen, zodat er geen sprake kan zijn van garantie.
KPN heeft de reparatie uitbesteedt en dat horen ze in de werkplaats te doen.
Dat kun je als gebruiker ook helemaal niet.Maar ik heb nog nooit aan die telefoon geknutselt weet niet eens hoe de achterkant van een iphone eraf moet.
Re: Hi Lease Iphone 4
Jahoor dat kan wel, kijk hier maar. Apple gebruikte in latere batches torx schroefjes ipv de ster schroefjes voor de "4", maar met zo'n precisie setje van een paar euro kom je als consument nog een heel eind om de achterkant er af te krijgen.bprosman schreef:Kan me ook niet voorstellen dat monteurs de opdracht hebben om kapjes te verwijderen, en zeker niet "even in de auto" waar de klant niet bij is.Ja natuurlijk. Hi monteurs hebben de opdracht schroefjes stiekem te verwijderen, zodat er geen sprake kan zijn van garantie.
KPN heeft de reparatie uitbesteedt en dat horen ze in de werkplaats te doen.
Dat kun je als gebruiker ook helemaal niet.Maar ik heb nog nooit aan die telefoon geknutselt weet niet eens hoe de achterkant van een iphone eraf moet.
Re: Hi Lease Iphone 4
Ja dat het kan snap ik , maar laat ik het anders zeggen , daar hoef je als gebruiker helemaal niet te zijn, batterij hoef je er niet in te steken en de sim gaat via de zijkant.
Waarom kon die "monteur" dat niet waar de klant bij was maar moest dat in de 'achterbak' van de auto ?
Ik zou daar toch Hi eens voor bellen.
Waarom kon die "monteur" dat niet waar de klant bij was maar moest dat in de 'achterbak' van de auto ?
Ik zou daar toch Hi eens voor bellen.
Re: Hi Lease Iphone 4
Wat ik niet goed begrijp (kan aan mij liggen) is waarom je aan het einde van je abbonement €500,- zou moeten betalen??
Re: Hi Lease Iphone 4
Dat is bij afloop van het leasecontract van het toestel, onderdeel van het mobiele abonnement bij Hi. En ook bij bijvoorbeeld een leaseauto is het normaal dat je een X begrag betaalt als je de auto wilt houden, zo niet, dan gaat het product (smartphone in dit geval) terug.memooty schreef:Wat ik niet goed begrijp (kan aan mij liggen) is waarom je aan het einde van je abbonement €500,- zou moeten betalen??
Als je het product niet meer goed werkend in kan leveren aan het eind van de leaseperiode, en dat komt door eigen schuld, worden die kosten in rekening gebracht, omdat het product niks, of minder waard is geworden voor Hi, en die kosten verhalen ze. Immers, zij kunnen het toestel niet meer inzetten als leentoestel, of verkopen op de 2ehands markt, etc etc.
Lastige hier is dus, dat die reparateur heeft vastgesteld dat het door eigen schuld/onjuist gebruik is, en wel op zo'n manier dat TS hier moeilijk nog iets tegenin kan brengen.