LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
jeroenvdmeer

hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Ongelezen bericht door jeroenvdmeer »

Hallo,

ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Philips TV, de 32PW8807.
Nu heb ik enkele klachten met betrekking tot de beeldbuis, de leverancier erkent deze klachten ook.
Hetzelfde model is echter niet meer leverbaar, dus bood de leverancier mij de opvolger aan (32PW8818). Echter met bijbetaling van 150 euro. Ik wil hier niet mee akkoord gaan.
Is dit een reden om de koop te ontbinden, en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken?
Alvast hartstikke bedankt voor reacties!

Jeroen

jeroenvdmeer

Re: hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Ongelezen bericht door jeroenvdmeer »

ja....ik snap de link niet helemaal... :?:

GAST00144

Ongelezen bericht door GAST00144 »

hallo,
hier een voorbeeld brief voor gebrek aan product binnen de garantie termijn.

AANTEKENEN

NAAM WINKEL
t.a.v. de directie
ADRES
POSTCODE PLAATS

Betreft: Ingebrekestelling wegens gebrekkig product tijdens garantie
Datum: UW WOONPLAATS, DATUM AANKOOP

Geachte heer, mevrouw,

Op DATUM heb ik bij u de het volgende product gekocht: PRODUCT. Helaas voldoet de door u geleverde zaak niet aan de eisen die daaraan in redelijkheid zijn te stellen.

De volgende gebreken heb ik geconstateerd: UW KLACHT.

Ik stel u hierbij in gebreke wegens bovenbedoelde toerekenbare tekortkomingen. Ik verzoek u binnen een termijn van BINNEN WELKE TERMIJN WILT U GEHOLPEN WORDEN vanaf heden bovengenoemde gebreken te herstellen, dan wel binnen de genoemde termijn een andere te leveren.

Aangezien de gebreken zich nog tijdens de garantieperiode openbaarden, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie. Ik wil u er overigens nog op wijzen dat ik het product steeds normaal en volgens de gebruiksaanwijzing heb gebruikt. Wellicht ten overvloede wijs ik u erop dat wanneer u twijfelt aan de wijze waarop ik het product heb gebruikt, u dit zult moeten aantonen in verband met de omgekeerde bewijslast die aan een garantie is verbonden.

Wanneer u niet binnen de gestelde termijn aan dit verzoek voldoet, behoud ik me het recht voor de overeenkomst te ontbinden en andere juridische stappen te nemen. Daarnaast wil ik u wijzen op het feit dat u na afloop van de gestelde termijn in verzuim bent. Hierbij stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog zal lijden als gevolg van de gebrekkige levering.

Met vriendelijke groet,

UW NAAM
UW ADRES
UW POSTCODE UW WOONPLAATS

wil je een ander voorbeeld brief voor bijv. buiten garantie vraag dan even.

Groetjes gast00144

BounceMeister

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Op zich bedoelt de leverancier het goed. Je krijgt immers een nieuw toestel met meer mogelijkheden of betere kwaliteit. Waarschijnlijk krijg je ook weer nieuwe garantie op het nieuwe toestel. Daar wordt die 150 euro voor berekend.

Een goede deal zou ik zeggen, maar dan zou je ook de keuze moeten hebben uit elk ander toestel met evenredige bijbetaling ten opzichte van het aangeboden toestel, plus die 150 euro natuurlijk.
Dat zou dan ook de andere kant op moeten werken. Kies een toestel wat 150 euro goedkoper is dan het nu aangeboden toestel en je zou het gratis moeten krijgen. Wel met nieuwe garantie natuurlijk.

Probleem is tegenwoordig dat de ontwikkelingen veel te snel gaan. Het komt maar al te vaak voor dat iets gewoon niet meer gemaakt wordt.

Het apparaat is echter pas een half jaar oud, dus denk ik dat je wel meer mag verwachten van de leverancier.

Gesloten