Dag allemaal,
Op 1 juli 2011 bestelde ik via de Apple online store een Macbook pro 13" 2011 editie.
Het trackpad vertoont nu mankementen (hij hangt een beetje naar beneden linksonder en dit wordt per klik erger). Volgens Apple is de garantie na een jaar voorbij tenzij je zo'n apple care plan koopt.
Maar onlangs was er in het nieuws dat apple zich aan die Nederlandse garantie regels zou gaan houden.
http://webwereld.nl/nieuws/110550/apple ... antie.html
Ik zou het vast zelf kunnen lezen maar ik wil het graag bij de experts (jullie) verifiëren.
Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen?
Alvast bedankt!
Groeten
P.s.: Als er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?
-
Re: Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?
Je hebt nog steeds dezelfde rechten als toen je de macbook kocht.
De verkoper is verantwoordelijk voor het afhandelen van garantie. Dit kan apple zijn, als je het product in de apple store koopt, maar het kan ook een ander bedrijf zijn.
De wet bepaald dat een productie die eigenschappen moet bevatten die je er normalitair van mag verwachten en tevens die eigenschappen die de verkoper of fabrikant erover heeft gecommuniceerd. Apple beweert de beste te zijn en zijn producten jaren mee gaan. Een garantie van 1 jaar is simpelweg ongeoorloofd. Je mag a.d.h.v. de mededelingen van apple, en het feit dat de gemiddelde draagbare computer het langer dan 2,5 jaar uithoudt ervan uit gaan dat een trackpad niet al na 1 jaar kapot is. Ergo je hebt gewoon recht op garantie, wat betekend dat de verkoper moet zorgen voor kostenloos herstel.
De wet bepaald dat een productie die eigenschappen moet bevatten die je er normalitair van mag verwachten en tevens die eigenschappen die de verkoper of fabrikant erover heeft gecommuniceerd. Apple beweert de beste te zijn en zijn producten jaren mee gaan. Een garantie van 1 jaar is simpelweg ongeoorloofd. Je mag a.d.h.v. de mededelingen van apple, en het feit dat de gemiddelde draagbare computer het langer dan 2,5 jaar uithoudt ervan uit gaan dat een trackpad niet al na 1 jaar kapot is. Ergo je hebt gewoon recht op garantie, wat betekend dat de verkoper moet zorgen voor kostenloos herstel.
U moet aannemelijk kunnen maken dat het geleverde product bij de aflevering niet aan de overeenkomst beantwoorden. Als u dit kunt heeft u recht op kosteloze herstel of vervanging of beide.baksteen123 schreef:Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen? (...)
Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen?