LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC telefoon wil niet opladen na 2,5 jaar

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
smurf666

HTC telefoon wil niet opladen na 2,5 jaar

Ongelezen bericht door smurf666 »

Ik heb al 2,5 jaar een htc incredible s en deze wil zo goed als niet meer opladen.
Enkel via een bepaalde houding (kabel heel schuin klemmen) wil ie af en toe met moeite nog opladen.
Uiteraard dacht ik eerst aan de batterij aangezien ie via het stopcontact eerder sneller leeg liep dan dat ie opladen....
Dus hebben we een nieuwe batterij gekocht.
Toen werd het probleem eigenlijk alleen maar erger.
Het probleem ligt dan ook 100% zeker aan de micro usb poort want via die laad je hem op.
Ik heb op google zitten kijken en ben me eerlijk gezegd rot geschrokken hoeveel mede Nederlanders er alleen al zijn die ook dit probleem hebben met hun htc.
Het lijkt bij alle types na 1,5 a 2 jaar voor te komen en steenvast zijn de reacties dat htc dit niet kosteloos maakt.
Zelfs niet als de telefoon pas 1 jaar oud is want dan vinden ze wel een excuus dat ie is open geweest of dat er verkeerde software op is geïnstalleerd.
Ik heb zelf enkel zooi uit de playstore geïnstalleerd maar goed mijn toestel is ook al 2,5 jaar oud dus dat is voor htc alweer genoeg om te zeggen dat het toestel enkel op mijn kosten kan worden gemaakt en dat het niet binnen de garantie zou vallen.

Nu is dus mijn vraag of htc hierin in hun recht staat aangezien je volgens mij toch echt ook buiten de garantie periode mag verwachten dat je telefoon nog normaal blijft werken en dat je hem gewoon kan opladen.
Gezien de ongelofelijk hoeveelheid klachten die je in google tegenkomt vraag ik me af wat hier tegen te doen is.
Het mag duidelijk zijn dat htc zijn klanten behoorlijk in de kou laat staan en dat het bedrijf in die zin erg tekort schiet.
Geen wonder dat niemand meer een htc wil hebben.
Ik ga terug naar nokia dat bedrijf weet tenminste wel wat service is
Toch blijft dit me bezig houden en vraag ik me af of hier (massaal) evt. iets tegen te doen is en hoever htc in zijn recht staat om te zeggen dat dit niet binnen een garantie valt.

Ik heb wel eens eerder gehoord dat als je bijvoorbeeld een wasmachine hebt die net 3 jaar oud is en waarbij de gehele motor in ene kapot is dat het bedrijf je dan ook in de reparatiekosten tegemoet moet komen en dat ze je enkel kosten in rekening mogen brengen voor bijvoorbeeld de nieuwe motor.
Dit omdat een wasmachine over het algemeen toch wel een jaar of 10 hoort mee te gaan en niet alleen binnen de garantie periode....
In hoeverre klopt dit verhaal en in hoeverre moet htc mij en zijn andere klanten tegemoet komen???
Ze hebben immers een zeer ondeugdelijk product geleverd....

Zie ook (maar schrik niet) https://www.google.nl/search?biw=1280&b ... D9Iaa8LAKg

rozemarijntje

Re: HTC telefoon wil niet opladen na 2,5 jaar

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar die is wel een gevoelig iets...
als ik het juist heb,waar de accu de tel in gaat,dan moet je hem schuin houden wil hij laden???

dat kan verschillende oorzaken hebben ,zullen ze zich op beroepen,of je hebt te wilt de stekker erin gestopt,of te hardhandig etc...

kan allerlei oorzaken hebben waarom dat contact verstoort is...
dus eigenlijk heb je denk ik geen poot om op te staan...

heb je het al geprobeerd met htc?wat zijn de kosten?
ja dan overwegen laten maken of andere kopen....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Heel apart, mijn HTC legend van ~3½ jaar oud, laad nog gewoon op. Soms vraag ik me werkelijk waar af, hoe mensen omgaan met zulke dure stukken elektronica, dat deze na ettelijke maanden al kapot zijn.

rozemarijntje

sjohie schreef:Heel apart, mijn HTC legend van ~3½ jaar oud, laad nog gewoon op. Soms vraag ik me werkelijk waar af, hoe mensen omgaan met zulke dure stukken elektronica, dat deze na ettelijke maanden al kapot zijn.

ja het heeft maar weinig nog,ik let altijd op dat het recht op elkaar zit,geen knik etc...
maar goed het kan ook gewoon een fout zijn?

heb buren als je ziet hoe die de ipad opladen,schuin op een kussen stekker klem tussen van alles nog wat,half uit de ipad hangend,ik zeg zo laad ie niet op,oh nou ja doen we zo wel ff,
voorlopig hing stekkertje er dus 1,5 uur schuin in....geef het niet lang....

contact puntjes ect kunnen niet veel hebben met dat soort dingen

maar wat ik zeg je het weet niet,kan ook fout zijn omdat ts al meerder op internet heeft gelezen?

smurf666

ben altijd normaal met me telefoon omgegaan dus daar ligt het probleem niet. Ik heb nog 3 oude nokia's liggen die al zeker 4, 8 & 12 jaar oud zijn en die nu nog pervect werken....
Inmiddels wil ie helemaal niet meer opladen of contact maken.
Aan de oplader ligt het ook niet, heb zelf 2 kabels en bij die van me vriendin doet ie het ook niet.
Denk er aan om deze oplader te halen zodat ik de batterij buiten de telefoon nog kan opladen:
http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-in ... =discarded
maar vraag me af of ik dan enkel via dat extra vak me tel. kan opladen....

Denk dat het zo ie zo tijd word voor een nieuw toestel maar toch blijf ik het bizar vinden dat er zo ongelovelijk veel klachten over te vinden zijn en hier niks aan gedaan word.

Ik heb een email terug gehad van htc dat de telefoon uitsluitend op mijn kosten gereareerd kan worden.
Hoeduur het zou gaan kosten zeggen ze niet.
Het valt volgens htc inderdaad niet (meer) binnen de garantie.

rozemarijntje

soms kan je gewoon een pech toestel hebben...
maar zou je de kosten dan nog gaan maken omdat te kopen om op te laden?
of nw toestel dan niet beter

misschien stel ik je gerust,mijn htc,s doen het nog perfect na een jr neem ik die van mijn man,neemt elk jr de nieuwste ik dan weer een jr..en dan verkoop ik hem altijd aan iemand die weet dat ie iets goeds van me koopt nou en die racht die dingen af en ze leven nog allemaal! want die gaan de fam weer door daar!!

dus het hoeft echt niet aan alle htc,s te liggen

nu zijn we overgaan op de samsung galaxy 3,allemaal problemen bij mensen wij niet?nu heb ik hem?doet het prima,inmiddels bij mij wel :oops: twee gevallen...
maar..je leest als ie valt scheuren enz,nou godzeidank niet!
man nu de s4...ook goed,lees je ook weer dingen over,dus...

snap je wat ik probeer te zeggen,laat je niet afschrikken als je denkt koop geen htc meer,want???
je hebt pech

wat je zou kunnen doen,wij hebben hier bv een reparatie service,noemen hem altijd de telefoon dokter...maar die fikst van alles,vriendin heeft altijd wat en maar euro,s kwijt..
zit er niks in de buurt meestal van die turkse mensen????

smurf666

Heb nog wat contact gehad met htc en de medewerker had het verhaal naar het escalatie team gestuurd maar die geven als antwoord: ''Helaas is het niet mogelijk om het toestel binnen de garantie periode alsnog te repareren. Omdat het toestel bijna 6 maanden buiten de garantie is en beschikken wij geen info over eerder verrichte reparaties''

Info over eerdere reparaties is er niet aangezien dat ding nog nooit gerepareerd is.....
Men probeert gewoon onder hun verplichting uit te komen en negeert het probleem dat een gsm ook na de garantie periode nog gewoon op te laden hoort te zijn.
Ze leveren dus nogmaals een ondeugdelijk product!

Voor mij 100% zeker geen nieuwe htc meer, en men kan wel iets roepen over pech ofzo en dat ik dat niet zo moet zeggen maar het bedrijf heeft gewoon een zwaar belabberde support en met zulke bedrijven wens ik niks te maken te hebben.
Ik zal om die reden ook nooit iets van Apple aanschaffen omdat die daar ook om bekend staat.

Heb die ene oplader toch besteld zodat ik nog evies van de telefoon gebruik kan maken, ben nu eenmaal op dit moment niet in staan om een nieuw contract af te sluiten en heb nu prepaid.
De nieuwe oplader bied in elk geval via dat extra vak een mooie uitkomst en dat werkt perfect.

Gesloten