LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik voel mij bedonderd

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
tante fie

ik voel mij bedonderd

Ongelezen bericht door tante fie »

ik heb gegarandeerd waterdichte wandelschoenen [goretex] gekocht,
Maar de schoenen bleken zo lek als een vergiet ,eerst moesten ze worden opgestuurd naar de fabriek en zat ik dus 2 weken zonder schoenen.
Toen bleek dat ze echt niet goed waren , ik mocht andere schoenen ,maar het probleem was dat ik daar wel 5 maanden op moest wachten omdat ze pas weer zouden komen in de wintercollectie.

Ik vroeg om een ander model ,maar er was geen enkele schoen van dit type leverbaar , nou dan maar geld terug dacht ik .
Fout , ze geven nooit geld terug bij deze winkel , en ik vroeg de baas te spreken ,maar de baas wilde mij niet spreken en ik kreeg absoluut zijn telefoon nummer niet !
Op hun website staat ook geen nummer of email adres.

Ik heb ondertussen ergens anders schoenen gekocht ,in de hoop mijn geld terug te vangen ,maar het beste wat ze konden doen was een tegoedbon , en dat deden ze normaal gesproken ook al niet dus ik moest nu wel heel blij zijn .
Dat ik andere schoenen moest kopen omdat ik ze nu nodig had en hun ze niet konden leveren ,is niet hun pakkie aan .
:twisted:

Ik vraag mij af ,kan dit zomaar ,hebben zij gelijk of kan ik het geld terug eisen [ ik heb nu al een tegoed bon ,maar wil eigenlijk geld terug]

NAK

Re: ik voel mij bedonderd

Ongelezen bericht door NAK »

Persoonlijk had ik met die regeling geen genoegen genomen, maar zonder meer mijn geld terug hebben geeist.
Eerst mondeling, maar omdat ze daar niet op in zijn gegaan had ik het daarna ook nog eens schriftelijkgadaan. Je weet waar de winkel zit dus is het adres ook bekend.
In die brief had ik dan een redelijke termijn (14 dagen) aangegeven waarbinnen die firma het geld op mijn rekening had kunnen restitueren.
Was aan die termijn niet voldaan dan had ik een tweede brief geschreven, maar nu aan de geschillencommissie van de branche waartoe deze winkel behoort.
Een afschrift van deze tweede brief had ik naar de comsumentenbond gestuurd.

Als redenen had ik aangevoerd dat ik 5 maanden op en ander paar (andere/nieuwe) schoenen moet wachten, waarbij ik niet de garantie heb gekregen dat het zelfde model tegen de zelfde prijs geleverd kan worden.
De tweede reden die ik aan zou halen was dat het bedrijf geen geld terug wenst te geven, maar normaal gesproken ook geen tegoed bon uitschrijft. En dat is diefstal.

Als ik binnen 6 weken dan niets van de geschillencommissie gehoord had nam ik de consumentenbond in de arm om de zaak verder uit te zoeken.

Succes

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is heel simpel: wanneer de winkelier niet kan leveren wat je is beloofd, hoef je ook geen genoegen te nemen met een tegoedbon. Want die bon dwingt je om je geld daar toch weer te besteden, hoewel je er eigenlijk niets voor voelt.

De winkelier gaat hiermee zijn boekje te buiten, en dient je het geld contant uit te betalen. En als het even kan, ook nog een bos bloemen of iets dergelijks, bij wijze van excuus.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Inderdaad dit hoef je niet te nemen, stuur alsnog aangetekende brief met hele verhaal naar deze zaak maar ook nar t hoofdkantoor. Wat nou een tegoedbon en je moet er ook nog blij mee zijn!!! Zij kunnen niet leveren dus geld terug!
Wat ook helpt is op een drukke zaterdag even heel luid en duidelijk in de winkel gaan vertellen wat je er van vindt. Geen ruzie maar duidelijk uit de doeken doen wat er nu aan de hand is... en je niet laten afschepen, alleen met het bedrag!

Gesloten