De nederlandse wetgever hoeft, en heeft, niet alle europese richtlijnen over te nemen.De consumentenautoriteit heeft zich ook gewoon te houden aan gerechtelijke uitspraken. Het Europees Hof van Justitie heeft anders bepaald.
Gelukkig zit ik bijna nooit meer op dit forum; met een goede reden. De "discussies" van 1 of 2 of 3 jaar geleden zijn tot op de letter gelijk aan die van vandaag de dag. Ik wordt er helemaal simpel van en steek mijn tijd er niet in. De een noemt enkel de keiharde regels en niet de praktijk en de ander doet precies het tegenovergestelde. Dit is een forum om te klagen over winkels, dus zo'n beetje elke bezoeker kiest de kant van de persoon die hem gelijk geeft en hem troost. Allemaal schitterend, maar in het echte leven moet die persoon weer naar de winkel en daar wordt het 99,99% van de keren opgelost in overleg en 0,01% zoals Alfatrion zegt dat het in de wet staat hoe het zou moeten. In het algemeen is ook het gros van de klanten tevreden en de winkelier ook. De echte uitzonderingen die hier komen klagen krijg je nooit meer tevreden, dus het is zonde om er tijd in te steken. Zo werkt het bedrijfsleven nu eenmaal.
Voor zowel Alfatrion als BBCS geldt dat het posten hier uitzichtloos en volslagen zinloos is.
BBCS: laat dit forum toch gewoon lekker gaan. Iedereen komt hier om te klagen en of ze hier nou wel of geen gelijk krijgen: de uitkomst blijft hetzelfde. Ze moeten gewoon weer naar de winkel en daar wordt het opgelost in overleg. Dit forum verandert er niets aan en de mensen op dit forum is een doelgroep die je hele verhaal niet eens wil horen. Ze willen een steun in de rug door gelijk te krijgen. Dit forum is gewoon een uitlaatklep. Waarom zou je je druk maken om dingen waar je niets aan kan of moet veranderen?
Alfatrion: ook al heb je 100% gelijk, wat je ook vertelt of doet maakt niets uit aangezien de klant het niet met jou op moet lossen maar met de winkel. Je kunt nog zo mooi advies geven door wetten te quoten, maar zodra je dat in een winkel gaat doen houdt het gesprek op, aangezien je met mensen omgaat en niet met een raad van bestuur. Hoe veel mensen hebben achteraf toch gekregen wat ze wilden door jouw advies? Ik heb het hier nog nooit gelezen, dus een paar jaar lang geef je netjes wetten op met 0,0% rendement. In het zakenleven heet dat economische zelfmoord.
Dit forum heeft echt maar 1 functie: mogelijkheid tot klagen geven. Vanaf dag 1 t/m de laatste dag an dit forum zal dit nooit veranderen en blijft elke "discussie" hetzelfde. Ik ben blij dat ik hier bijna nooit meer kijk.