LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indesit en garantie afhandeling.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Tiidmasine

Indesit en garantie afhandeling.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

20 april j.l. kochten we via mediamarkt een Indesit wasmachine. 5 dagen geleden wordt een wasprogramma gestart; het programma begint te lopen maar na een piep valt het display op de machine uit. Gek genoeg wordt het programma nog wel afgewerkt. Daarna is de machine " dood".

Via de web site van Indesit (doorverwezen vanaf site mediamarkt) een reparatieverzoek ingediend. 12 oktober kregen we een telefoontje van Indesit dat de monteur op 21 oktober langs komt.

M.a.w. Zoek maar uit hoe je de was doet gedurende 14 dagen wachten op een monteur. Hebben van ellende maar een tweede handsje via mp gekocht zodat we toch onze was kunnen doen.
Of wordt er gewoon verwacht dat je de was maar bij de buren moet doen of bij familie (die we niet meer hebben) Is dit een normale gang van zaken ingeval een defecte wasmachine van nog geen half jaar jong ?

lies-oostveen

Re: Indesit en garantie afhandeling.

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Stomerij annex wasserette misschien ? Of een autowasstraat :wink:

Tiidmasine

lies-oostveen schreef:Stomerij annex wasserette misschien ? Of een autowasstraat :wink:
Dat laatste zal het wel worden :D Wasserettes zijn al vele jaren geleden uit het straatbeeld verdwenen helaas.

Even voor de goede orde: mediamarkt treft geen blaam in dezes !! De bezorgers van mediamarkt die de machine kwamen bezorgen 21 april waren extreem behulpzaam zelfs. Ze deden meer dan ze hoefden te doen. (Nou doet een kop koffie met gehaktbal wellicht wonderen)

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

De monteurs waren dan prima, maar mediamarkt zelf heeft de verantwoording voor het goed functioneren van uw wasmachine. Zij zijn de verkoper....Dat zij afspraken maken waardoor u langer moet wachten is niet netjes. Ik zou bij MM flink klagen en eisen voor een vervangend exemplaar.

U heeft toch wel al eens een reset geprobeerd? steker erin en eruit oid? daar knappen veel apparaten opeens van op!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:(Nou doet een kop koffie met gehaktbal wellicht wonderen)
Ik krijg vaak een koekje bij de koffie, maar een gehaktbal is nieuw voor me ;)

Tiidmasine

Frantic2 schreef:De monteurs waren dan prima, maar mediamarkt zelf heeft de verantwoording voor het goed functioneren van uw wasmachine. Zij zijn de verkoper....Dat zij afspraken maken waardoor u langer moet wachten is niet netjes. Ik zou bij MM flink klagen en eisen voor een vervangend exemplaar.

U heeft toch wel al eens een reset geprobeerd? steker erin en eruit oid? daar knappen veel apparaten opeens van op!
Ben vroeger vrachtwagenchauffeur geweest: uit die tijd stamt eigenlijk de combinatie "koffie en een bal". Chauffeurs die bij ons aan de deur komen krijgen (meestal in geldelijke vorm) "koffie en bal".

De resetpogingen liepen op niets uit helaas.

Niet alleen mediamarkt laat de Indesit de garantie afhandelen. Dat doen andere leveranciers zoals bcc ook !! Dat ik langer moet wachten ligt dus echt aan indesit.
Wat ik nog niet noemde: indesit kan geen tijdvenster geven voor de dag van bezoek. Iemand met een baan moet dus een volledige snipperdag nemen. :shock:

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Verantwoording ligt nog steeds bij de Mediamarkt.
Zij hebben hun verplichting te zuinig afgekocht bij Indesit. Zaken kunnen defect raken en Indesit moet het probleem binnen eer redelijke termijn oplossen (en dan is een termijn van twee weken niet eens heel onredelijk).
Waar we het hier over hebben is iets wat ze vroeger service noemden. Die levert de Mediamarkt al jaren niet meer en dus is de oplossing voor de tussenliggende periode aan de klant.

Tiidmasine

Veldt01 schreef:Verantwoording ligt nog steeds bij de Mediamarkt.
Zij hebben hun verplichting te zuinig afgekocht bij Indesit. Zaken kunnen defect raken en Indesit moet het probleem binnen eer redelijke termijn oplossen (en dan is een termijn van twee weken niet eens heel onredelijk).
Waar we het hier over hebben is iets wat ze vroeger service noemden. Die levert de Mediamarkt al jaren niet meer en dus is de oplossing voor de tussenliggende periode aan de klant.
Een termijn van 2 weken niet onredelijk ? Lijkt me afhankelijk van het product ! In geval van een wasmachine is het lang. Wij zijn dan zo " gek" geweest een wasmachine er bij te nemen maar dat kan/doet niet iedereen. Als u zelf 14 dagen lang niet kunt wassen, Gaat u dan naar de slootkant om uw spulletjes schoon te krijgen ? Wij dus niet.
Om mediamarkt alleen de schuld te geven vind ik ook niet terecht. Eerder gemeld zijn er meerdere bedrijven zoals genoemde BCC die het op dezelfde manier afhandelen.

Ja, in principe hoort de verkoper e.e.a. af te handelen. Daar heeft u gelijk in. Maar wat krijg je dan waarschijnlijk ? De verkoper neemt in geval contact op met de fabrikant. Er ontstaan mogelijk diverse misverstanden in de communicatie en wie is daar dan de dupe van ?? ( 1 x raden) Vroeger hadden veel bedrijven een eigen technische dienst en deskundig personeel om garantieclaims snel en efficient af te handelen. Die tijd is gewoon geweest. Of we dat nu wel of niet leuk vinden.

Ik heb begin jaren 70 als monteur gewerkt bij de voorloper van Scheer en Foppen. Garantieafhandeling deden we zelf. Als er nieuwe kleuren tv' s (van Philips) binnen kwamen moest daar eerst een technische wijziging aan worden gedaan om problemen te voorkomen met die dingen. Dat deden we zelf in de werkplaats. Gewoon een stukje klantenservice. En om problemen voor ons zelf achter af te voorkomen :)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat een locale witgoedhandelaar al lang zelf iemand bij u had langsgestuurd om het probleem te onderzoeken. Dit is het gevolg van de doorschuif-service van de grote ketens.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tiidmasine schreef: Een termijn van 2 weken niet onredelijk ? Lijkt me afhankelijk van het product ! In geval van een wasmachine is het lang. Wij zijn dan zo " gek" geweest een wasmachine er bij te nemen maar dat kan/doet niet iedereen. Als u zelf 14 dagen lang niet kunt wassen, Gaat u dan naar de slootkant om uw spulletjes schoon te krijgen ? Wij dus niet.
Om mediamarkt alleen de schuld te geven vind ik ook niet terecht. Eerder gemeld zijn er meerdere bedrijven zoals genoemde BCC die het op dezelfde manier afhandelen.
14 dagen is niet onredelijk. U bent niet de enige in NL met een defecte wasmachine! Met een beetje creativiteit kunt u echt uw kleren wel schoon krijgen. Probeer voor de noodzakelijke was eens een handwas in de wasbak of tobbe. Zo deden ze het vroeger allemaal! Of u kunt een stomerij of wasserette proberen (die zijn er echt nog wel), kosten komen voor media markt.
Ja, in principe hoort de verkoper e.e.a. af te handelen. Daar heeft u gelijk in. Maar wat krijg je dan waarschijnlijk ? De verkoper neemt in geval contact op met de fabrikant. Er ontstaan mogelijk diverse misverstanden in de communicatie en wie is daar dan de dupe van ?? ( 1 x raden) Vroeger hadden veel bedrijven een eigen technische dienst en deskundig personeel om garantieclaims snel en efficient af te handelen. Die tijd is gewoon geweest. Of we dat nu wel of niet leuk vinden.
Niet in principe, maar gewoon de standaard / wettelijke procedure. Wie de verkoper er vervolgens bijhaalt moet hij weten, niet uw probleem. Verkoper kan mogelijk de fabrikant porren om wat sneller langs te komen.
Ik heb begin jaren 70 als monteur gewerkt bij de voorloper van Scheer en Foppen. Garantieafhandeling deden we zelf. Als er nieuwe kleuren tv' s (van Philips) binnen kwamen moest daar eerst een technische wijziging aan worden gedaan om problemen te voorkomen met die dingen. Dat deden we zelf in de werkplaats. Gewoon een stukje klantenservice. En om problemen voor ons zelf achter af te voorkomen :)
Klinkt mooi, maar tegenwoordig zijn er honderden typen van elk merk en dus is het niet te doen zelf een eigen service afdeling te hebben.

Tiidmasine

olaf79 schreef:
Tiidmasine schreef: Een termijn van 2 weken niet onredelijk ? Lijkt me afhankelijk van het product ! In geval van een wasmachine is het lang. Wij zijn dan zo " gek" geweest een wasmachine er bij te nemen maar dat kan/doet niet iedereen. Als u zelf 14 dagen lang niet kunt wassen, Gaat u dan naar de slootkant om uw spulletjes schoon te krijgen ? Wij dus niet.
14 dagen is niet onredelijk. U bent niet de enige in NL met een defecte wasmachine! Met een beetje creativiteit kunt u echt uw kleren wel schoon krijgen. Probeer voor de noodzakelijke was eens een handwas in de wasbak of tobbe. Zo deden ze het vroeger allemaal! Of u kunt een stomerij of wasserette proberen (die zijn er echt nog wel), kosten komen voor media markt.
Niet in principe, maar gewoon de standaard / wettelijke procedure. Wie de verkoper er vervolgens bijhaalt moet hij weten, niet uw probleem. Verkoper kan mogelijk de fabrikant porren om wat sneller langs te komen.
Klinkt mooi, maar tegenwoordig zijn er honderden typen van elk merk en dus is het niet te doen zelf een eigen service afdeling te hebben.
Met een beetje creativiteit ........... U kent onze situatie niet. We zijn beiden de jongsten niet meer en gehandicapt. Wasserettes zijn hier al tientallen jaren niet meer. Beddengoed, onderkleding e.d. breng je niet naar een stomerij tenzij je Dagobert Duck bent met te veel geld. Waarom moet ik hier trouwens mijn persoonlijke omstandigheden ter verdediging te bedde brengen..................
crazyme schreef:Ik denk dat een locale witgoedhandelaar al lang zelf iemand bij u had langsgestuurd om het probleem te onderzoeken. Dit is het gevolg van de doorschuif-service van de grote ketens.
Het probleem onderzoeken is wat anders dan het oplossen. Ik heb ooit in een ver verleden een opleiding elektronica technicus gehad. Heb in de loop der tijd wel opgemerkt wat er is veranderd. En niet alleen in de witgoed branche. Hetzelfde zie je ook b.v. bij auto' s een automonteur moet een totaal andere opleiding habben dan vroeger. Bij elektronica is het bijna altijd zo dat de soldeerbout niet meer wordt gebruikt: complete printplaten vervangen is makkelijker. (Of het goedkoper is betwijfel ik) Dat vervangen van printplaten zal in witgoed ook " gewoon" gebeuren. De locale witgoed handelaar kan gewoonweg ook niet al die verschillende printplaten e.d. op voorraad hebben. Is gewoonweg te duur........

crazyme

Een printplaat bestellen zal vast wel lukken binnen de 14 dagen die nu moet worden gewacht op een monteur. Welke misschien ook wel eert onderdelen moet bestellen om het probleem op te lossen.

crazyme

vogels schreef:
crazyme schreef:Een printplaat bestellen zal vast wel lukken binnen de 14 dagen die nu moet worden gewacht op een monteur. Welke misschien ook wel eert onderdelen moet bestellen om het probleem op te lossen.
Is het belangrijk? TS heeft de wasmachine nu eenmaal niet gekocht bij een lokale witgoedhandelaar. En dan nog is het maar de vraag of diens service zo goed is als jij denkt dat hij is. Ik betwijfel het.
Ik reageer op een reactie van ts. Dat maakt het relevant. Net zo relevant als jouw twijfel.

Tiidmasine

Vandaag is de monteur geweest. Toen hij zag dat we een tweede machine hadden kregen we de opmerking: " niet weer weg doen, je weet maar nooit........"
Hij heeft de printplaat vervangen door een "verbeterde" versie. Het probleem wat wij hadden komt veel vaker voor bij dit type machine en ook vertelde hij dat wij nog geluk hadden dat de machine het programma grotendeels nog af had gemaakt en dat de deur open kon. Hij maakte regelmatig mee dat de deur niet meer open wou. Ook waren er blijkbaar nog ergere versies van de betreffende computer in omloop.

De monteur lag het dus echt niet aan. (Die doet tenslotte de planning ook niet) Wel de indruk dat er te weinig monteurs in dienst zijn om adequaat te kunnen handelen bij een storingsmelding. (Kon ik opmaken uit het gesprek met de monteur)

RietMaria

Ongelezen bericht door RietMaria »

Tiidmasine schreef: M.a.w. Zoek maar uit hoe je de was doet gedurende 14 dagen wachten op een monteur. Hebben van ellende maar een tweede handsje via mp gekocht zodat we toch onze was kunnen doen.
Of wordt er gewoon verwacht dat je de was maar bij de buren moet doen of bij familie (die we niet meer hebben) Is dit een normale gang van zaken ingeval een defecte wasmachine van nog geen half jaar jong ?

Ben al vanaf mei in gevecht met dat bedrijf (indeshit) want na drie en een half jaar had ik hetzelfde met raaslid bezig geweest. Kreeg een brief dat MIJN wasmachine een levensduur had van 48 maanden dus 4 jaar. En na 3 1/2 jaar kreeg ik dezelfde problemen ( video's van gemaakt) (telefoongesprekken op genomen ) aangetekende brieven en ze blijven zeggen dat IK de voorrijkosten en arbeidsloon moet betalen. D8 het niet want heb garantie. Want op Witgoed ( waar een wasmachine ondervalt ) staat zelfs 5 jaar garantie op. (is mooi als je deze programma's van radar etc volgt ). Heb me nu Mrvisserspreektrecht ( sbs6 ) aangeschreven en die hebben me gebeld, die zouden contact opnemen met Neckermann (cq Indeshit) want daar had ik hem gekocht ( maar was failliet gegaan, maar wel doorstart gedaan, dus blijven HUN verantwoordelijk), zo wordt je dus van het kastje, naar die hele dikke MUUR gestuurd, maar nu ben ik echt een PITTBULL want waar ik niet tegen kan, is dat IK BEN GROOT en jij lekker klein ( dus je zal wel opgeven, nou vergeet het maar )

En ik heb gelukkig een HELE LIEVE BUURVROUW waar ik dus vanaf mei de was mag doen, maar wil verd... mijn eigen wasmachine gebruiken.

Als ik geld genoeg had gehad, had ik een nieuwe gekocht en deze retour indeshit gestuurd met stinkbom erin.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

RietMaria schreef:
Tiidmasine schreef: M.a.w. Zoek maar uit hoe je de was doet gedurende 14 dagen wachten op een monteur. Hebben van ellende maar een tweede handsje via mp gekocht zodat we toch onze was kunnen doen.

Ben al vanaf mei in gevecht met dat bedrijf (indeshit) want na drie en een half jaar had ik hetzelfde met raaslid bezig geweest. Kreeg een brief dat MIJN wasmachine een levensduur had van 48 maanden dus 4 jaar. En na 3 1/2 jaar kreeg ik dezelfde problemen ( video's van gemaakt) (telefoongesprekken op genomen ) aangetekende brieven en ze blijven zeggen dat IK de voorrijkosten en arbeidsloon moet betalen. D8 het niet want heb garantie. Want op Witgoed ( waar een wasmachine ondervalt ) staat zelfs 5 jaar garantie op. (is mooi als je deze programma's van radar etc volgt ). Heb me nu Mrvisserspreektrecht ( sbs6 ) aangeschreven en die hebben me gebeld, die zouden contact opnemen met Neckermann (cq Indeshit) want daar had ik hem gekocht ( maar was failliet gegaan, maar wel doorstart gedaan, dus blijven HUN verantwoordelijk), zo wordt je dus van het kastje, naar die hele dikke MUUR gestuurd, maar nu ben ik echt een PITTBULL want waar ik niet tegen kan, is dat IK BEN GROOT en jij lekker klein ( dus je zal wel opgeven, nou vergeet het maar )

En ik heb gelukkig een HELE LIEVE BUURVROUW waar ik dus vanaf mei de was mag doen, maar wil verd... mijn eigen wasmachine gebruiken.

Als ik geld genoeg had gehad, had ik een nieuwe gekocht en deze retour indeshit gestuurd met stinkbom erin.
5 jaar garantie? hoe kom je daar bij.
u bedoelt dat de machine non conform is en dat je mag verwachten dat deze vijf jaar mee gaat. u moet hiervoor bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant.

RietMaria

dat is nu het probleem neckermann is failliet gegaan in de tijd en die stuurt me naar indesit en indesit stuurt me weer naar neckermann etc (net tennis), (die hebben een doorstart gemaakt dus zouden hun toch verantwoordelijk blijven ).

O en in de brief (van indesit) stond dat mijn wasmachine een levensduur van 48 jaar had ( dus 4 jaar )
en bij mij gaf hij dus binnen die 4 jaar de geest.

RietMaria

Dit kwam ik net tegen op een site van "Home > Rechten > Consumentenrecht >"

Garantie & non-conformiteit

Even een leuke binnenkomer: De term 'garantie' komt in de wet niet voor.

Wat betekent garantie dus eigenlijk?

Garantie geven betekent niks anders als iets garanderen. Iets beloven dus. Wordt op een product een jaar garantie gegeven, dan wordt eigenlijk beloofd dat het product zeker een jaar naar behoren zal functioneren.

Deze belofte betekent dat als er binnen de garantieperiode tóch problemen optreden, de verkoper zijn belofte niet nagekomen, en deze het product gratis moet herstellen of vervangen, of anders u het aankoopbedrag moet teruggeven.

Een garantie of een garantie perdiode is dus vrij duidelijk. Stopt het product binnen deze periode met normaal functioneren, dan repareert of vervangt de verkoper het product gratis.

Echter... geheel buiten enige beloofde garantie, heeft u als consument het recht dat het gekochte product gedurende de normale levensduur, gewoon blijft functioneren. Zo mag men van een wasmachine gewoon verwachten dat deze zo'n 10 jaar meegaat/functioneert. Gaat deze na 2 of 3 jaar stuk, dan kunt u gewoon terug naar verkoper, ongeacht de beloofde garantie.

Hier wordt alvast opgemerkt, dat men (enkel) een overeenkomst heeft met de verkoper, en niet met de fabrikant van het product. Laat u dus niet doorverwijzen!

En daar zit dus het dilemma want dat blijven ze bij mij dus flikken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad...maar bij faillisement is het een stuk ingewikkelder. Bij een doorstart als zelfde juridische entiteit blijven uw rechten (en hun plichten) gehandhaafd. Maar bij een doorstart als andere juridische entiteit is dat niet zo. Dan moet u zich wenden tot de curator om daar het geld van de reparatie los te peuteren. Om het ingewikkeld te maken kan bij een doorstart door een derde worden afgesproken dat WEL alle aanspraken mee gaan naar de nieuwe eigenaar. Laat je dus goed informeren voordat je stappen onderneemt. Het kan zomaar zijn dat je die baseert op verkeerde aannames.

RietMaria

daarom ook de raadslid - eventueel ( als het door mocht gaan ) het tv programma van de rijdende rechter op SBS6 ( die nog moet beginnen ) en als dat niet lukt dan eventueel de geschillencommissie. ;)

Gesloten