LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] indesit van 4 jaar oud kapot Garantie?
-
indesit van 4 jaar oud kapot Garantie?
Ik heb een indesit bovenlader van 4 jaar oud. Mijn moeder doet de was bijna altijd, dus dat ding is amper gebruikt. Nu is waarschijnlijk de klok(chip) kapot en dat kost me 80 euro voorrijkosten, arbeidlsloon en die klok kost 150 euro.
Hij was in 2009 350 euro kan dat nog vallen onder de wettelijke garantie?
Een middenklasse wasmachine moet 4 jaar meekunnen en een duurder 6 jaar, tenminste zo begrijp ik het.
Wat moet ik nu doen?
Een middenklasse wasmachine moet 4 jaar meekunnen en een duurder 6 jaar, tenminste zo begrijp ik het.
Wat moet ik nu doen?
-
Re: indesit van 4 jaar oud kapot Garantie?
Terug naar de winkel als jij meent nog recht op garantie te hebben.Henny Gerrits schreef:Ik heb een indesit bovenlader van 4 jaar oud. Mijn moeder doet de was bijna altijd, dus dat ding is amper gebruikt. Nu is waarschijnlijk de klok(chip) kapot en dat kost me 80 euro voorrijkosten, arbeidlsloon en die klok kost 150 euro.
Wat moet ik nu doen?
-
Heb ik gedaan, ze zeggen dat ik eerst de kosten moet betalen en dan, als blijkt dat het inderdaad een fout van hun is kan ik het terugkrijgen. 80 euro voorrijkosten!!!!
Bij mij aan de overkant hebben een zoon en vader een sanitair winkel en die komen binnenkort gratis kijken wat ermee aan de hand is.
Bij mij aan de overkant hebben een zoon en vader een sanitair winkel en die komen binnenkort gratis kijken wat ermee aan de hand is.
Dan kan je beter op je overbuur wachten, wie weet maakt hij het wel voor je .
De wettelijke garantie geeft u het recht op kosteloos herstel of vervanging, maar u moet wel aantonen dat het product ondeugdelijk was ten tijden van aflevering. Houdt hierbij in het achterhoofd dat de verkoper een tegenstrijdig belang heeft met het uwe. Immers, voor hem is het gunstigst als de wasmachine in orde is. U kunt overwegen dit onderzoek door een ander uit te laten voeren. Als niet duidelijk is of u een ondeugdelijke laptop is geleverd dan kunt u deze kosten niet verhalen en kunt u geen claim doen op de wettelijke garantie.
1. Niets doen;
2. De wasmachine door een ander laten onderzoeken;
3. De wasmachine door de verkoper laten onderzoeken en maken;
4. De klok laten vervangen en deze achteraf laten onderzoeken. (Als u moet betalen dan blijft de oude klok uw eigendom.)
Ja, dat is mogelijk.Henny Gerrits schreef:Hij was in 2009 350 euro kan dat nog vallen onder de wettelijke garantie?
U heeft een aantal keuzes:Henny Gerrits schreef:Wat moet ik nu doen?
1. Niets doen;
2. De wasmachine door een ander laten onderzoeken;
3. De wasmachine door de verkoper laten onderzoeken en maken;
4. De klok laten vervangen en deze achteraf laten onderzoeken. (Als u moet betalen dan blijft de oude klok uw eigendom.)
-
Indesit middenklasseHenny Gerrits schreef:Ik heb een indesit bovenlader van 4 jaar oud. Mijn moeder doet de was bijna altijd, dus dat ding is amper gebruikt. Nu is waarschijnlijk de klok(chip) kapot en dat kost me 80 euro voorrijkosten, arbeidlsloon en die klok kost 150 euro.
Wat moet ik nu doen?
Tip koop een Miele, heb ik net ook gedaan nu net weer een nieuwe (2hands op mp) nu ook een bovenlader.
Slobberbone schreef:
Tip koop een Miele, heb ik net ook gedaan nu net weer een nieuwe (2hands op mp) nu ook een bovenlader.
2de hands?? moet je net willen.
Ik heb 16/5 jaar met een Zanussi gedaan dus hangt er ook vanaf, hoeveel geluk je hebt.
Amper gebruikt maakt niets uit.
Helaas is Indesit niet het betrouwbaarste merk en je moet kiezen, nu dure herstel of nieuwe van ander merk.
Wel zijn de bovenladers van Indesit beter dan de voor laders, maar toch, liever een beter merk volgende keer.
Helaas is Indesit niet het betrouwbaarste merk en je moet kiezen, nu dure herstel of nieuwe van ander merk.
Wel zijn de bovenladers van Indesit beter dan de voor laders, maar toch, liever een beter merk volgende keer.
-
ciske schreef:Slobberbone schreef:
2de hands?? moet je net willen.
Ik heb 16/5 jaar met een Zanussi gedaan dus hangt er ook vanaf, hoeveel geluk je hebt.
Tja het is net wat je wilt maar sinds ik ze niet meer nieuw koop heb ik betere machines voor minder geld en leuk is ze blijven hun centjes waard
Je kan een nieuwe Indesit bovenlader kopen voor die centen en ik een wat oudere Miele en dan heb ik na 10 jaar nog niet de helft uit gegeven wat die Indesit heeft gekost nieuw
En dan laat ik de beter was en droogkwaliteiten nog achterwege