Ik heb 1,5 jaar geleden een luchtbed van Intex gekocht bij luchtbedplaza, nu is dat bed 4 weken gebruikt en staat van de een op de andere dag helemaal is dus kapot van binnenuit.
Nu heb ik contact gezocht met luchtbedplaza maar zij beroepen zich op de garantietermijn van 12 maanden, vervolgens het luchtbed oo gestuurd naar Intel en ook zij beroepen zich op de garantietermijn van 12 maanden en dat zo,n bed nu eenmaal stuk kan gaan van binnenuit.
Het gast hier wel,om een Intex Premair luchtbed van nu 130 euro, in mijn beleving is dit een verborgen gebrek en kan ik hier niets aan doen , is dat zo en wat?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intex luchtbed kapot buiten garantietermijn
Intex luchtbed kapot buiten garantietermijn
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Intex luchtbed kapot buiten garantietermijn
Buiten de garantie periode dus.... wie eist bewijst. U moet dus bewijzen dat dit een productie fout is en dat niemand er eens lekker op heeft gesprongen oid.... en dan nog wordt het moelijk. Al bedacht wat een dagwaarde is van een luchtbed?
4 weken achtereen gebruikt?
4 weken in totaal, men geeft toe dat dit nu eenmaal kan gebeuren, zie onderstaande bericht.
Voor mij geen Intex spullen meer.
Geachte heer Oudshoorn,
Hierbij kunnen wij u laten weten, dat bulging (het ontstaan van een ballon/bult) van een luchtbed kan voorkomen.
Hier is helaas niets aan te doen.
Intex Service biedt 1 jaar fabrieksgarantie op productiefouten bij luchtbedden met een ingebouwde pomp.
Deze fabrieksgarantie is al enige tijd verlopen, hierdoor kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Venneveld 9
4705 RR Roosendaal
Voor mij geen Intex spullen meer.
Geachte heer Oudshoorn,
Hierbij kunnen wij u laten weten, dat bulging (het ontstaan van een ballon/bult) van een luchtbed kan voorkomen.
Hier is helaas niets aan te doen.
Intex Service biedt 1 jaar fabrieksgarantie op productiefouten bij luchtbedden met een ingebouwde pomp.
Deze fabrieksgarantie is al enige tijd verlopen, hierdoor kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Venneveld 9
4705 RR Roosendaal
Als je het idee hebt dat dit luchtbed niet conform de verwachting was dan zou je beroep kunnen doen op het non conformiteitsbeginsel, al ligt de bewijslast wel bij jou. Aangezien dit ver onder het drempelbedrag voor een eventuele rechtsbijstand is, zal je het in eerste instantie zelf moeten betalen mocht je naar de rechter willen stappen.
Een kennis van me heeft jarenlang een succesvolle kampeerwinkel gehad hier in Den Bosch en heeft Intex op een gegeven moment er helemaal uitgegooid vanwege de retouren. Valt meer in de categorie "festival wegwerpbed" , ook de duurdere. Bij mij gingen ze nooit meer dan 1 vakantie mee.
Gebruik inmiddels al Jaren Quechua tot volle tevredenheid. Bulging komt overigens meestal door te hard oppompen of er te hard op gaan liggen, hoeft nog niet eens springen te zijn. Mijn zoon kreeg dit al voor elkaar door gehurkt voorover op bed te vallen.
Gebruik inmiddels al Jaren Quechua tot volle tevredenheid. Bulging komt overigens meestal door te hard oppompen of er te hard op gaan liggen, hoeft nog niet eens springen te zijn. Mijn zoon kreeg dit al voor elkaar door gehurkt voorover op bed te vallen.