LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipad Air glas spontaan gebroken

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ambulance23

Ipad Air glas spontaan gebroken

Ongelezen bericht door ambulance23 »

Na op 25 mei de trotse eigenaar van een Ipad Air te zijn, heb ik een zeer negatieve ervaring met het product. Op 4 juli heb ik het in de auto op mijn schoot liggen. Op het moment dat ik de ipad oppak om te gaan gebruiken breekt het glas van de ipad. Een mooie sinus-vormige breuk, en een andere ronde breuk. Van ellende en zwaar teleurgesteld de week erop maar naar de mediamarkt (de verkoper van het product) gegaan en het voorval uitgelegd. De ipad zou opgestuurd worden. Ook de service medewerker was zeer benieuwd naar wat de reparateur ervan zou zeggen. Tot mijn grote verbazing krijg ik een prijsopgave thuisgestuurd waarin geconcludeerd wordt dat mijn ipad val en stootschade heeft.
Omschrijving reparatie: De garantie aanvraag is afgewezen door Apple. De garantie aanvraag voor het herstel van uw apparaat is door Apple afgewezen. Er zit een beschadiging op uw apparaat wat veroorzaakt is door val/stootschade. Om die reden heeft Apple de garantie afgewezen. Apparaat heeft externe schade.
Ook zit er bij de prijsopgave een foto waarop het beginpunt van de barst te zien is. Een klein deukje waar aan de onderzijde van 2 barsten weglopen. Ook zijn op de foto andere beschadigingen in het glas te zien waarvan ik zeker ben dat deze er niet waren op het moment van afgifte bij de verkoper. Nu zou dat geen problemen mogen opleveren omdat de mediamarkt er foto's van gemaakt heeft waarop alles aangegeven is. (In mijn geval alleen de 2 ronde barsten. Voor de rest was de ipad in volledige nieuwstaat.)

De ipad is bij mijn weten nooit gevallen of een stoot mee gemaakt. Ben zeer voorzichtig met de ipad omgegaan.

Nu is mijn vraag wat ik kan ik nog als consument zijnde?

Wat ik zelf al uitgezocht heb is dat de bewijsplicht binnen 6 maanden bij de verkoper van het product ligt. Op dit moment heb ik bij mij weten hiervan totaal geen bewijzen gezien. Of is dat in dit geval wel het geval?

Julie4444

Re: Ipad Air glas spontaan gebroken

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dat Apple belabberde garantie geeft mag nou wel algemeen bekend zijn. Media Markt moet, tenzij zij kunnen aantonen dat het door u beschadigd geraakt is, gewoon voor garantie zorgen. Ga dus eens met Media Markt in gesprek en probeer wat te regelen. Van Apple hoef je niets te verwachten tenzij je ze voor het gerecht wenst te slepen.

Wees blij dat u het ding niet bij Apple zelf gekocht heeft, want als je hier de topics leest en een beetje googled op "Apple" en "garantie" zul je zien dat Apple lak heeft aan de Europese en Nederlandse garantiewetgeving.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Apple heeft dmv foto's aangetoond dat er sprake is van val/stootschade. Het is nu aan u om dat te weerleggen.

Dat is onmogelijk.

Dat u zich niet kan herinneren dat het apparaat gevallen is bewijst niets.

Die sinusvormige breuk wellicht wel. Dan gaat u voor de wetenschappelijke benadering.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mucha schreef:Apple doet alles om onder de garantie uit te komen. Dus hoe betrouwbaar zijn die foto's ? Hoe weet je dat het inderdaad foto's van dezelfde IPad zijn ?
Als je die redenatie gaat volgen, er zijn natuurlijk ook plenty verhalen bekend van consumenten die liegen en bedriegen om zelf veroorzaakte schade te laten repareren onder garantie. :wink:

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:
Mucha schreef:Apple doet alles om onder de garantie uit te komen. Dus hoe betrouwbaar zijn die foto's ? Hoe weet je dat het inderdaad foto's van dezelfde IPad zijn ?
Als je die redenatie gaat volgen, er zijn natuurlijk ook plenty verhalen bekend van consumenten die liegen en bedriegen om zelf veroorzaakte schade te laten repareren onder garantie. :wink:
That might be true, maar TS geeft toch ook al aan dat er bij Media Markt foto's gemaakt zijn waar uit blijkt dat de foto's van Apple nieuwe/extra schade tonen?

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Apple zegt bewijs (de foto's) te hebben dat de schade komt door een fout die buiten de garantie valt. Nu is het aan u om te bewijzen dat dit niet zo is. Uw bewering dat de ipad volgens u nooit is gevallen/gestoten doet er niet toe want u moet aantonen waarom dit gebeurt is buiten uw schuld.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

e.soer

Ongelezen bericht door e.soer »

Ik zie het net voor mijn ogen gebeuren, bij het lezen van de krant op mijn Ipad Air. Ik voel een kleine scheur ontstaan die van de ene naar de andere kant verder loopt. Spontaan op mijn schoot!!!!
Geen hond die je geloofd natuurlijk, Ipad is twee jaar oud dus naar garantie kan je fluiten. Ik laat er een folie op plakken om hem zo langer mee te laten gaan. Er zijn geen valsporen op de Ipad aanwezig dus ik snap er niks van. De scheur loopt in een boogje door het glas heen.
Heel bijzonder dit..
Apple is dit bekend bij jullie?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

e.soer schreef:Apple is dit bekend bij jullie?
dit is het forum van tros radar, dus een vraag aan apple kunt u beter aan apple zelf stellen. Hoewel ik het antwoord al wel kan raden. Ze zullen vast en zeker nog nooit van dit probleem hebben gehoord, want als dat wel een bekend probleem is, zou dat betekenen dat u recht heeft op kosteloos herstel.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

e.soer schreef:Ik zie het net voor mijn ogen gebeuren, bij het lezen van de krant op mijn Ipad Air. Ik voel een kleine scheur ontstaan die van de ene naar de andere kant verder loopt. Spontaan op mijn schoot!!!!
Geen hond die je geloofd natuurlijk, Ipad is twee jaar oud dus naar garantie kan je fluiten. Ik laat er een folie op plakken om hem zo langer mee te laten gaan. Er zijn geen valsporen op de Ipad aanwezig dus ik snap er niks van. De scheur loopt in een boogje door het glas heen.
Heel bijzonder dit..
Apple is dit bekend bij jullie?
U kunt beter de vraag aan Apple stellen. Ook al denken de meeste dat wij voor allerlei bedrijven werken, we zijn nog steeds vrijwilligers hier.

Gesloten