Mijn Ipad Mini is net iets meer dan een jaar oud, was er heel blij mee, totdat hij een week geleden ineens kuren ging vertonen. vorige week viel hij een keer of 5 spontaan uit. vond het heel vreemd maar niks aan gedaan.
Inmiddels een week verder en vele malen terugzetten naar fabrieksinstellingen is dit erger geworden, hij valt nu gemiddeld een keer of 40 per dag uit.
Ik heb met Apple gebeld, die hebben mij een andere manier van resetten gegeven, heb dit geprobeerd maar heeft niet geholpen.
Omdat hij net iets buiten de garantie valt kan apple het niet meer kosteloos repareren, maar ze wilde hem wel repareren voor mij maar daar zaten kosten aan. Voor mijn ipad zouden de reparatiekosten € 231,30 worden, maar als ik naar het punt van aankoop zou gaan zouden die mij waarschijnlijk wel kunnen helpen dit kosteloos te repareren.
Nu heb ik een probleem omdat ik een van de gelukkige winnaars was dit de Ipad Mini bij Skyradio heeft gewonnen.
Ik heb hun ook gebeld maar helaas het bedrijf waar zij het van hebben gekregen is failliet, en heb dus ook geen bon van aankoop of iets waar een datum op staat.
Heeft iemand een gouden tip wat ik nu zou kunnen doen om toch mijn ipad weer helemaal werkend te krijgen.
Want als ik hem gewoon had gekocht en dit probleem had gehad was het toch een apparaat van 400 euro waarvan je mag verwachten dat het na een jaar nog gewoon doet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ipad mini blijft uitvallen vlak na de garantieperiode
Re: Ipad mini blijft uitvallen vlak na de garantieperiode
Jij hebt recht op een deugdelijk product, in Nederland is dat gemakshalve vertaald naar een garantietermijn van 2 jaar, maar dat is dus al niet eens het hele verhaal. En Apple kan wel 1 jaar noemen, maar die zijn daar in het verleden al meermaals (ook op Europees niveau) voor op de vingers getikt. Helaas zijn ze koppig en hardleers, en zal je een eventueel gelijk zo ongeveer af moeten dwingen voor een rechter. Dit nog los van het feit dat >6 maanden jij moet kunnen bewijzen dat een euvel niet door foutief handelen/gebruik komt, wat dit verhaal nog complexer maakt.jordydijk schreef:Mijn Ipad Mini is net iets meer dan een jaar oud, was er heel blij mee, totdat hij een week geleden ineens kuren ging vertonen. vorige week viel hij een keer of 5 spontaan uit. vond het heel vreemd maar niks aan gedaan.
Inmiddels een week verder en vele malen terugzetten naar fabrieksinstellingen is dit erger geworden, hij valt nu gemiddeld een keer of 40 per dag uit.
Ik heb met Apple gebeld, die hebben mij een andere manier van resetten gegeven, heb dit geprobeerd maar heeft niet geholpen.
Omdat hij net iets buiten de garantie valt kan apple het niet meer kosteloos repareren, maar ze wilde hem wel repareren voor mij maar daar zaten kosten aan. Voor mijn ipad zouden de reparatiekosten € 231,30 worden, maar als ik naar het punt van aankoop zou gaan zouden die mij waarschijnlijk wel kunnen helpen dit kosteloos te repareren.
Nu heb ik een probleem omdat ik een van de gelukkige winnaars was dit de Ipad Mini bij Skyradio heeft gewonnen.
Ik heb hun ook gebeld maar helaas het bedrijf waar zij het van hebben gekregen is failliet, en heb dus ook geen bon van aankoop of iets waar een datum op staat.
Heeft iemand een gouden tip wat ik nu zou kunnen doen om toch mijn ipad weer helemaal werkend te krijgen.
Want als ik hem gewoon had gekocht en dit probleem had gehad was het toch een apparaat van 400 euro waarvan je mag verwachten dat het na een jaar nog gewoon doet.
Tel daarbij het gebrek aan een aankoopbewijs op, en dan sta je wel zo ongeveer met je rug tegen de muur. Ik weet niet hoe groot je woonplaats is, maar in elke middelgrote stad is wel een telecomwinkeltje waar ze simlocks verwijderen van telefoons, beltegoed van wat meer obscure telco's verkopen, en niet zelden iPads voor 50 à 100 euro kunnen repareren. Ik zou eens bij zo'n lokaal winkeltje langswippen, dan ben je vermoedelijk goedkoper en sneller geholpen dan als je het uit gaat vechten met Apple.
Re: Ipad mini blijft uitvallen vlak na de garantieperiode
De vervaltermijn van twee jaar is juist niet overgenomen.sjohie schreef:Jij hebt recht op een deugdelijk product, in Nederland is dat gemakshalve vertaald naar een garantietermijn van 2 jaar, (...).