LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
Ik heb in november een jas gekocht bij de zara. In Januari was de rits van de jas kapot en de binnenvoering. Ik ben teruggegaan met de bon en de jas werd opgestuurd om te laten maken. 2 weken de jas kwijt en toen ik de jas terug kreeg was deze paar weken later weer kapot. Weer de binnenvoering en weer de rits. Weer teruggegaan en de jas weer 2 weken kwijt om te laten maken. Aangezien het een winterjas betreft is het erg vervelend om met deze kou steeds mijn jas kwijt te zijn. Nadat ik de jas weer had opgehaald, en ik de jas s avonds aantrok, was de rits weer kapot. Ik ben voor de derde keer terug gegaan, en dit keer wou ik gewoon mijn geld terug. 100 Euro voor een jas betalen die elke keer kapot gaat is belachelijk. Er werd mij door de manager verteld dat de Zara geen geld terug geeft en dat ze de jas gewoon weer laten maken. Mag dit zomaar? Ik ben totaal niet tevreden met deze oplossing.
Re: Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
In beginsel kan de consumentkoper bij non-conformiteit (dwz. dat het product niet voldoet aan de overeenkomst) aanspraak maken op herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) naar zijn keuze. Als de verkoper daar niet aan voldoet binnen een redelijke termijn en/of ernstige overlast kan de consumentkoper de overeenkomst ontbinden of het waardeveschil terugeisen (art. 7:22 BW).
Re: Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
Ik kan het me niet voorstellen dat ritsen herhaaldelijk kapot gaan.
Re: Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
Dus het verhaal van TS klopt niet?alfatrion schreef:Ik kan het me niet voorstellen dat ritsen herhaaldelijk kapot gaan.
-
- Berichten: 4407
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
nevermind schreef:Dus het verhaal van TS klopt niet?alfatrion schreef:Ik kan het me niet voorstellen dat ritsen herhaaldelijk kapot gaan.
Op 1 april waarschijnlijk niet nee.....net zoals zoveel op 1 april niet klopt
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 apr 2013 20:24
Re: Jas Zara 3 keer kapot en geen geld terug
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Heb mijn jas in oktober gekocht, het begon met mijn linker zak die kapot ging. Even later ging er een naadje midden op de jas zomaar los. Maar ik had geen tijd om voor een kleinigheidje terug te gaan. Toen ook de rits en de binnenkant van mijn mouw kapot gingen (gat in de stof van de rits) toch maar terug gegaan. Weer een aantal liters benzine weg.
Maar de jas kon diezelfde vrijdag nog mee en zou de vrijdag erna weer terug zijn. Vrijdagavond werden we gebeld dat ie zaterdag binnen zou komen. Dus wij staan daar, bijna sluitingstijd; jas nog niet binnen. Dan zou ie ECHT dinsdag binnen zijn werd beloofd. Staan we daar dinsdag; nee de kleermaker was nog niet geweest. We bellen u. De donderdag erna eindelijk opgehaald. Nieuwe rits en de mouw gemaakt maar de rest was gewoon nog kapot.
Afijn ik had mijn jas terug, al fijn genoeg met de kou. Maar 1,5 dag later zijn de rits, de rits van mijn andere zak, 2 stiksels en dus nogsteeds de zak kapot. Ik was het echt helemaal zat dus in gesprek met de zara; geen geld terug, alleen weeeer een reparatie, en dus totaal al heel wat kilometers en treinkaartjes verder. En nee ze kunnen geen cadeaubon voor alle kosten en moeite geven. Bedankt voor de service ZARA...
Maar de jas kon diezelfde vrijdag nog mee en zou de vrijdag erna weer terug zijn. Vrijdagavond werden we gebeld dat ie zaterdag binnen zou komen. Dus wij staan daar, bijna sluitingstijd; jas nog niet binnen. Dan zou ie ECHT dinsdag binnen zijn werd beloofd. Staan we daar dinsdag; nee de kleermaker was nog niet geweest. We bellen u. De donderdag erna eindelijk opgehaald. Nieuwe rits en de mouw gemaakt maar de rest was gewoon nog kapot.
Afijn ik had mijn jas terug, al fijn genoeg met de kou. Maar 1,5 dag later zijn de rits, de rits van mijn andere zak, 2 stiksels en dus nogsteeds de zak kapot. Ik was het echt helemaal zat dus in gesprek met de zara; geen geld terug, alleen weeeer een reparatie, en dus totaal al heel wat kilometers en treinkaartjes verder. En nee ze kunnen geen cadeaubon voor alle kosten en moeite geven. Bedankt voor de service ZARA...