LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kapotte Apple iPod

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
DennisV

kapotte Apple iPod

Ongelezen bericht door DennisV »

Mijn Apple iPod van okt 2003 (€549) is kapot, doet niets meer. Ik terug naar DeNieuweMAcWinkel in Amsterdam. Daar vertelden ze me dat ik dan gewoon maar pech had. Ik zei dat ik daar geen genoegen mee neem en nu wilden ze er wel naar kijken. Na drie weken kreeg ik te horen dat ze het erop houden dat de iPod was gevallen, dus doen ze niets. Volgens wettelijke bepalingen heb ik meer dan een jaar garantie op een product waarvan verwacht mag worden dat deze meer dan 3 a 4 jaar mee gaat. Maar daar trekken ze bij DeNieuweMacWinkel en bij Apple niets van aan. Daar willen ze mensen alleen maar geld uit hun zak kloppen door "extra" garantie aan te schaffen. Wat kan ik nu nog doen?

efteling

Re: kapotte Apple iPod

Ongelezen bericht door efteling »

Probeer te bewijzen dat hij niet gevallen is. Maar er ruw mee worden gedaan om hem stuk te krijgen. De mijne heeft 2 auto-ongelukken overleeft en doet het nog steeds goed.

Captain Pervert

Re: kapotte Apple iPod

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hoi Dennis,

Je hebt gelijk, uit de jurisprudentie (niet uit de wet!) zijn er richtlijnen opgesteld van hoelang welk soort produkt dient mee te gaan. Dat is voor een draagbaar produkt echt heel kort.

Als een produkt bijv. op de helft van die termijn stukgaat, is het in theorie zo dat klant en winkelier de reparatiekosten delen. Deze halve kosten voor jou zijn echter nog vele malen hoger dan die extra garantie die het bedrijf biedt. Dit is zeker geen geldklopperij. Het bedrijf houdt er - na alle klanten met garantie opgeteld te hebben en alle reparatiekosten daarvanaf te hebben getrokken - zeker geld aan over, maar dat neemt niet weg dat het voor de klant vaak bakken met geld scheelt.

ECHTER:

Er is hier sprake van valschade, waardoor iedere vorm van garantie gewoonweg vervalt.

Is die valschade enkel en alleen vastgesteld door de verkoper? Of is hij opgestuurd geweest naar een Apple-geauthoriseerde reparateur? In het eerste geval moet je het laatste eisen, en het schaderapport bekijken. Je loopt wel het risico van onderzoekskosten. Zegt de reparateur ook dat het valschade is, dan is dat wel bindend, en kan je fluiten naar je centen.

Gesloten