Hallo beste forumleden!
Op 19 02 2018 heb ik een Asus STRIX GTX 1080 Ti Gaming gekocht voor de prijs van 1.053,- (duizend) Binnen 6 maanden tijd is helaas iets defect geraakt waardoor mijn rode led-lampjes het niet meer deden. Zo’n 5 weken geleden heb ik mijn GPU ter reparatie opgestuurd naar de winkel van aankoop (Alternate). Deze hebben hem getest en constateert dat inderdaad het lampje defect is. Zij hebben deze daarom opgestuurd naar Asus ter reparatie(+/- 2 weken geleden) . Eenmaal iets van 2 weken verder, (vandaag, maandag de 12e) de GPU terug ontvangen vanuit Asus, hij zou gerepareerd zijn.
Nou, dus niet. Ze hebben iets vervangen waardoor alles zou moeten werken. Helaas niet dus. Ik heb zelfs meer problemen dan dat ik al had.
De lampjes werken nog niet, en daarnaast maakt de GPU af en toe ook een raar geluid? (Geluid van een tattoo-machine).
Dit allemaal uitgelegd aan Alternate en bieden mij 2 opties aan. Wij sturen u een andere soort vergelijkbare kaart op (geen akkoord, ik krijg dan een kaart met veel mindere prestaties en lagere waarde) of mijn geld terug.
Maar hier gaat het fout.
Als ik mijn geld terug wil, krijg ik slechts 876,- Euro, i.p.v. mijn aankoopbedrag van meer dan duizend euro terug!
De reden waarom? Volgens Alternate kunnen zij niet het aankoopbedrag terug geven, omdat deze niet meer wordt verkocht... Dus geven ze het bedrag van een gelijkwaardige*1 kaart (Niet echt gelijkwaardig die zij voorstellen.)
Ik wil graag weten of iemand bekend is met welke rechten ik heb betreft geld terug e.d?
*1 Alternate wou mijn Asus STRIX GTX 1080 Ti Gaming 11Gb OC omruilen voor een MSI GTX 1080ti Gaming trio. (Specificaties zijn slechter)
In verhouding 2 totaal verschillende kaarten.
*Ik laat morgen Alternate weten dat ik bezig ga met gerechtelijke stappen en graag mijn duizend euro terug wil. Of een Msi RTX 2080Ti Gaming X Trio (met aanbetaling).
*Ik snap natuurlijk dat ik mijn GPU moet teruggeven bij het ontbinden van de koopovereenkomst.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koopovereenkomst ontbinden en welk geldbedrag dan terug?
-
Re: Koopovereenkomst ontbinden en welk geldbedrag dan terug?
Bij ontbinding heb je recht op 100%. De reden voor de ontbinding is dat zij tekortgeschoten zijn en de gebreken niet hebben kunnen verhelpen. Sterker nog, daarnaast heb je recht om een dekkingskoop te sluiten en het verschil te verhalen.