LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Ik ben in bezit van een Krups Espressoapparaat EA9000 (paradapaardje van Krups)
Deze heb ik nu 3,5 jaar, de eerste 2 jaar deed het apparaat het zeer goed.
Ik had het 1 maal binnen de garantieperiode opgestuurd, en toen deed het apparaat het weer 4 maanden ong.
Nu is het apparaat buiten de garantieperiode al 2 maal opgestuurd, maar ik heb dan 3 maanden garantie op de reparatie, en het apparaat is al 2 maal dus na die 3 maanden weer storingen gaan geven.
Ik heb gezinspeeld op coulance van Krups, maar die willen dit niet geven, ze blijven strikt zich aan hun garantietijd houden, heb ik hier enige rechten in?
Voorlopig is het zeer omslachtig om koffie te zetten, ...omdat de computer in het apparaat steeds storing geeft.
Kan iemand mij advies geven? Ik ben best in onderhandeling geweest met krups, en de reperatiebedrijven...zit nu te denken:
ik laat de meting anders overbruggen in het apparaat, zodat ik geen foutieve storing meer krijg!
Mvgr,
Deze heb ik nu 3,5 jaar, de eerste 2 jaar deed het apparaat het zeer goed.
Ik had het 1 maal binnen de garantieperiode opgestuurd, en toen deed het apparaat het weer 4 maanden ong.
Nu is het apparaat buiten de garantieperiode al 2 maal opgestuurd, maar ik heb dan 3 maanden garantie op de reparatie, en het apparaat is al 2 maal dus na die 3 maanden weer storingen gaan geven.
Ik heb gezinspeeld op coulance van Krups, maar die willen dit niet geven, ze blijven strikt zich aan hun garantietijd houden, heb ik hier enige rechten in?
Voorlopig is het zeer omslachtig om koffie te zetten, ...omdat de computer in het apparaat steeds storing geeft.
Kan iemand mij advies geven? Ik ben best in onderhandeling geweest met krups, en de reperatiebedrijven...zit nu te denken:
ik laat de meting anders overbruggen in het apparaat, zodat ik geen foutieve storing meer krijg!
Mvgr,
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2018 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Heb je hem ook gekocht bij krups of heb je hem gekocht in een winkel?
In princiepe is de winkel waar je hem gekocht hebt je aanspreekpunt voor garantie
In princiepe is de winkel waar je hem gekocht hebt je aanspreekpunt voor garantie
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Ik ken dit apparaat niet, maar ben wel bekend met vele, vele, andere gelijksoortige koffieapparaten. Mijn ervaring is: minimaal 1 keer per maand helemaal uit elkaar halen en alles, maar dan ook alles schoonmaken. Dat 'zelfreinigende' etc. kun je vergeten.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Bij elke maand houd je weinig over....
Elk merk en type gewoon na garantie elk half jaar uit elkaar en reinigen en vooral niet de schroeven te hard aandraaien!
Dan draai je het stuk en dat is lastig herstelbaar.
Wel heb ik vele goedkope kruiskopjes vervangen door RVS torq schroefjes en dat werkt ook prettiger....
Zelf een zeer voordelige Rowenta, oude en die goedkope zooi werkt ook nog.
Wel is de opschuim helemaal defect maar na zoveel jaren is geen enkel deel meer leverbaar maar een jaar of 20 kan wel...
Elk merk en type gewoon na garantie elk half jaar uit elkaar en reinigen en vooral niet de schroeven te hard aandraaien!
Dan draai je het stuk en dat is lastig herstelbaar.
Wel heb ik vele goedkope kruiskopjes vervangen door RVS torq schroefjes en dat werkt ook prettiger....
Zelf een zeer voordelige Rowenta, oude en die goedkope zooi werkt ook nog.
Wel is de opschuim helemaal defect maar na zoveel jaren is geen enkel deel meer leverbaar maar een jaar of 20 kan wel...
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Kletskoek!alfatrion schreef:De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De garantie is verlopen.
Dus geen gratis herstel.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Onzin.alfatrion schreef:De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De garantie is verlopen
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
verdiep je eens in het consumentenrecht... zou ik zeggen.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Sorry, Willem, maar de enige kletskoek staat in jouw post.Willemzelf schreef:Kletskoek!alfatrion schreef:De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De garantie is verlopen.
Dus geen gratis herstel.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Misschien niet bij de fabrikant maar dat geldt voor de winkel toch echt anders wanneer een beroep wordt gedaan op de wettelijke garantie van het artikel. Daar bestaat geen vast termijn voor.Willemzelf schreef:Kletskoek!alfatrion schreef:De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De garantie is verlopen.
Dus geen gratis herstel.
Op z'n minst is het verstandig de informatie van ConsuWijzer te lezen omtrent garantie alvorens dergelijke uitspraken te doen: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Jij bent kletskoek aan het verkondigen. De zgn fabrieksgarantie is een garantie van de fabrikant. De wettelijke garantie is van heel andere order. Een product moet gedurende de normale levensduur zonder problemen mee gaan. Of de fabrikant nou 1, 2, 10 of 20 jaar garantie geeft is verder totaal niet relevant.Willemzelf schreef:Kletskoek!alfatrion schreef:De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Als dat niet is gebeurt dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De vraag is of je een ondeugdelijk product is geleverd or dat herstel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De garantie is verlopen.
Dus geen gratis herstel.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Laat ik het eens duidelijk uitleggen :
de fabrieksgarantie is na 3 1/2 jaar verlopen.
Dus op die basis geen gratis reparatie.
Wat overblijft is het zgn. conformiteitsbeginsel, een vorm van gedeeltelijke garantie.
Wat bij het concormiteitsbeginsel belangrijk is voor de te claimen reparatie kosten : de geschatte levensduur van een product.
Het koffie apparaat is 3 1/2 jaar oud.
En als de geschatte levensduur 5 jaar is, dan is de verdeelsleutel van de reparatie kosten 5 : 3.5.
Zouden de reparatie kosten 50 euro bedragen, dan moet de koper 35 euro betalen.
Kort en goed : de reparatie is niet gratis, omdat het product 3 1/2 jaar gebruikt is.
de fabrieksgarantie is na 3 1/2 jaar verlopen.
Dus op die basis geen gratis reparatie.
Wat overblijft is het zgn. conformiteitsbeginsel, een vorm van gedeeltelijke garantie.
Wat bij het concormiteitsbeginsel belangrijk is voor de te claimen reparatie kosten : de geschatte levensduur van een product.
Het koffie apparaat is 3 1/2 jaar oud.
En als de geschatte levensduur 5 jaar is, dan is de verdeelsleutel van de reparatie kosten 5 : 3.5.
Zouden de reparatie kosten 50 euro bedragen, dan moet de koper 35 euro betalen.
Kort en goed : de reparatie is niet gratis, omdat het product 3 1/2 jaar gebruikt is.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Dit is per wet al niet toegestaan (Artikel 7:21 lid 2 BW) en tevens in het Quelle AG-arrest nog eens extra bevestigd.Willemzelf schreef:Laat ik het eens duidelijk uitleggen :
de fabrieksgarantie is na 3 1/2 jaar verlopen.
Dus op die basis geen gratis reparatie.
Wat overblijft is het zgn. conformiteitsbeginsel, een vorm van gedeeltelijke garantie.
Wat bij het concormiteitsbeginsel belangrijk is voor de te claimen reparatie kosten : de geschatte levensduur van een product.
Het koffie apparaat is 3 1/2 jaar oud.
En als de geschatte levensduur 5 jaar is, dan is de verdeelsleutel van de reparatie kosten 5 : 3.5.
Zouden de reparatie kosten 50 euro bedragen, dan moet de koper 35 euro betalen.
Kort en goed : de reparatie is niet gratis, omdat het product 3 1/2 jaar gebruikt is.
Kort en goed: bij levering van een non-conform goed mogen er geen geen kosten voor de klant zijn om het goed weer conform de overeenkomst te maken.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Wanneer een product non-conform is (art. 7:17 BW), dan heeft de consument in beginsel de keuze tussen herstel of vervaging (art. 7:21 lid 4 BW) en de kosten daarvan mag de verkoper niet inrekening brengen bij de koper (art. 7:21 lid 2 BW). Iets anders zou gedwongen winkelnering zijn. Zou een cursus consumentenrecht niet iets voor je zijn?Willemzelf schreef:Laat ik het eens duidelijk uitleggen:
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Na 3,5 jaar non-conform dat geloofd geen hond en dat gaat ook niemand kunnen aantonen.alfatrion schreef:Wanneer een product non-conform is (art. 7:17 BW), dan heeft de consument in beginsel de keuze tussen herstel of vervaging (art. 7:21 lid 4 BW) en de kosten daarvan mag de verkoper niet inrekening brengen bij de koper (art. 7:21 lid 2 BW). Iets anders zou gedwongen winkelnering zijn. Zou een cursus consumentenrecht niet iets voor je zijn?Willemzelf schreef:Laat ik het eens duidelijk uitleggen:
Garantie is voorbij dus gewoon kosten simpel zat, enigste waar garantie opzit is 3 maanden op garantie niks meer niks minder
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Wat is de toegevoegde waarde voor je om bewust keihard tegen staand consumentenrecht in te gaan? Je weet wel beter dan hetgeen je hier verkondigt.R. Proctor schreef:Na 3,5 jaar non-conform dat geloofd geen hond en dat gaat ook niemand kunnen aantonen.alfatrion schreef:Wanneer een product non-conform is (art. 7:17 BW), dan heeft de consument in beginsel de keuze tussen herstel of vervaging (art. 7:21 lid 4 BW) en de kosten daarvan mag de verkoper niet inrekening brengen bij de koper (art. 7:21 lid 2 BW). Iets anders zou gedwongen winkelnering zijn. Zou een cursus consumentenrecht niet iets voor je zijn?Willemzelf schreef:Laat ik het eens duidelijk uitleggen:
Garantie is voorbij dus gewoon kosten simpel zat, enigste waar garantie opzit is 3 maanden op garantie niks meer niks minder
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Dan moet jij toch van goeden huize komen om na 3,5 jaar te spreken van NON-CONFORM.
TS heeft 3,5 jaar gebruik gemaakt van het apparaat zonder problemen en zonder kosten, dus slijtage kan een betere conclusie zijn.
Staat los van de 3 maanden garantie op de reparatie want als dat niet goed is gebeurd heeft ts gewoon recht op kosteloos herstel.
TS heeft 3,5 jaar gebruik gemaakt van het apparaat zonder problemen en zonder kosten, dus slijtage kan een betere conclusie zijn.
Staat los van de 3 maanden garantie op de reparatie want als dat niet goed is gebeurd heeft ts gewoon recht op kosteloos herstel.
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
3,5 jaren lang plezier gehad van uw espresso apparaar zonder kosten, het houd een keertje op en het kalkgehalte in het ozo schone drinkwater is de meestal de veroorzaker en drukt de pret.
Het pompje moet teveel stroom trekken waardoor de FET er uit knalt, aansturing, en waarschijnlijk nog wat componentjes. U kunt dit laten repareren maar dat is duur, en eenmaal na het repareren vevalt u weer in een ander probleem.
Opzouten met dat ding en uitkijken naar een nieuwe, ik heb nu een 20 bar machientje met slechts een aan en uit schakelaar..dus daar kan niet veel aan stuk gaan. Regelmatig doorspoelen met wat azijn en nog beter bron water kopen, weet u hoeveel PH dat scheelt.. nou uw machientje wel.
Het pompje moet teveel stroom trekken waardoor de FET er uit knalt, aansturing, en waarschijnlijk nog wat componentjes. U kunt dit laten repareren maar dat is duur, en eenmaal na het repareren vevalt u weer in een ander probleem.
Opzouten met dat ding en uitkijken naar een nieuwe, ik heb nu een 20 bar machientje met slechts een aan en uit schakelaar..dus daar kan niet veel aan stuk gaan. Regelmatig doorspoelen met wat azijn en nog beter bron water kopen, weet u hoeveel PH dat scheelt.. nou uw machientje wel.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Jammer dat ook deze eendagsvlieg na het posten blijkbaar geen interesse meer heeft getoond.
In ieder niet ingelogd.
Geregistreerd:24 jan 2018 12:36
Laatst bezocht:24 jan 2018 14:27
Lijkt toch wat vaker te gebeuren, er wordt door een nieuw forumlid een vraag/opmerking geplaatst en vervolgens niet meer gereageerd,
terwijl de "vaste" forumbezoekers toch vaak veel moeite nemen om een, al dan niet bruikbaar, antwoord te geven.
v.d.Heyden
In ieder niet ingelogd.
Geregistreerd:24 jan 2018 12:36
Laatst bezocht:24 jan 2018 14:27
Lijkt toch wat vaker te gebeuren, er wordt door een nieuw forumlid een vraag/opmerking geplaatst en vervolgens niet meer gereageerd,
terwijl de "vaste" forumbezoekers toch vaak veel moeite nemen om een, al dan niet bruikbaar, antwoord te geven.
v.d.Heyden
Re: Krups espressoapparaat stuk buiten garantieperiode
Zou je in het vervolg niet op z'n minst de OP doorlezen alvorens je begint met trollen?R. Proctor schreef:Dan moet jij toch van goeden huize komen om na 3,5 jaar te spreken van NON-CONFORM.
TS heeft 3,5 jaar gebruik gemaakt van het apparaat zonder problemen en zonder kosten, dus slijtage kan een betere conclusie zijn.
Staat los van de 3 maanden garantie op de reparatie want als dat niet goed is gebeurd heeft ts gewoon recht op kosteloos herstel.
Lijkt mij een mooi moment voor iedereen om je verder weer te negeren. Aan dit soort onzin heeft niemand iets en is de discussie tevens ook niet waard.