LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laagste prijs garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
NikoD

Laagste prijs garantie

Ongelezen bericht door NikoD »

Laatst ben ik met een vriend in een winkel geweest om daar een accesoire te kopen voor een mobiele telefoon.
Later zien wij ditzelfde product in een andere winkel veel goedkoper en voor de normale prijs.
Nu hing er in de betreffende winkel, waar het product was gekocht, een bord met de tekst "Prijs garantie", dus zijn wij terug gegaan.
Navraag bij de persoon die ons toen hielp, leverde ons dat de laagste prijsgarantie alleen vooraf wordt toegekend.
Omdat dit ons zeer vreemd leek, wilden wij de voorwaarden dan wel eens nalezen. Die hebben ze dus niet in de winkel en ook konden ze die niet voor ons uitprinten. Die moeten we maar via de post opvragen bij het hoofdkantoor.
Verder geeft de filiaalmanager aan dat de prijsgarantie alleen maar voor de toestellen geldt.
Dit stond dus niet zo in de winkel aangegeven, maar naar later blijkt, wel op de website (waar ze eerder zogenaamd die voorwaarden niet op hadden staan). Daar staat trouwens ook dat de prijsgarantie 14 dagen achteraf wordt gegeven. :)

Nu was ik nieuwsgierig:
Vallen de accesoires in die winkel nu wel onder de prijsgarantie omdat er in de winkel niet bij stond dat het alleen toestellen gold, of valt het er nu dus niet onder?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Niko

Gast

Re: Laagste prijs garantie

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij wel.

me -myself

Ongelezen bericht door me -myself »

moeilijk geval,

als een winkel een bord neerzet is het niet verplicht om hier te melden dat het gaat om uitsluitend de eindprodukten. zolang er maar onder staat dat er voor de voorwaarden navraag wordt gedaan bij de verkoper.

een verkoper is theoretisch niet verplicht om dat op papier te hebben staan, ben echter nog geen bedrijf tegen gekomen die hier geen folders over heeft.

in jou geval zeg je dat ze het niet op papier hadden staan en ook niet op de internet site. dat is jou woord tegen het hunne, is moeilijk te bewijzen. later meld jij dat er op de internet site een melding staat dat het er wel is.

kort samengevat. het is veel mijn woord jou woord echter mocht jij een eindprodukt hebben gekocht heb jij wel degelijk recht op de L.P.G echter omdat jij een acc. hebt gekocht heb jij er geen recht op.

hoop dat het een beetje duidelijk is zo niet vraag maar.

met vriendeljike groet

me-myself.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt hier wel degelijk recht op een terugbetaling van het verschil. Wanneer een winkel communiceert met laagste prijsgarantie, dan moet zij dit nakomen. Tenzij er duidelijk in het communicatiemateriaal staat vermeld met uitzondering van assecoires. Dit was hier niet het geval, zover ik begrijp uit je verhaal, en dus moet je je geld terug krijgen.

Een winkel moet daarnaast altijd de garantievoorwaarden in huis hebben. Als een consument daar om vraagt moet hij deze te zien krijgen. Maar misschien werd door deze te tonen de waarheid duidelijk.

Ik zou zeggen de volgende keer wat meer op je strepen staan...
succes en ik hoop dat je er nog uitgekomen bent.

NikoD

Ongelezen bericht door NikoD »

Ik heb intussen goed nieuws te berichten.
Het hoofdkantoor heeft ondertussen gereageerd en ging akkoord.
Zij waren het volledig met ons eens en hebben het verschil gestort op de rekening van mijn vriend.

Ik dank iedereen hartelijk voor hun reacties.

NikoD

frits55

Ongelezen bericht door frits55 »

over welke winkels gaat het hier jongens ?

Gesloten