LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laarzen Ziengs

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Pitufina

Laarzen Ziengs

Ongelezen bericht door Pitufina »

Ongeveer 4 maanden geleden kocht ik laarzen bij Ziengs te Zaandam, die al na een paar maanden gingen scheuren. Ik was niet in de gelegenheid om direct terug te gaan om ze te laten repareren, dus heb daartoe 10 dagen geleden een poging ondernomen.
De expert die over de reparatie zou beslissen was niet aanwezig tijdens mijn bezoek en dus werd er afgesproken dat ik mijn laarzen zou achterlaten zodat er een dag later grondig naar gekeken kon worden door de dan wel aanwezige expert.
Ik zou telefonisch op de hoogte gebracht worden van de uitkomst.
Een dag later werd ik inderdaad ´s avonds gebeld met de mededeling dat de laarzen niet meer te repareren waren en dat men besloten had een schadevergoeding van € 49,95 hier tegenover te stellen.
Ik vond dit best een redelijk besluit en bedankte de medewerkster voor de correcte service. Terwijl het gesprek in de afrond fase was, kwam ze helaas met een niet zo prettige uitsmijter: mijn laarzen zou ik niet meer terug krijgen... De aanbieding viel niet langer in de categorie redelijk en toen ik de dame in kwestie mijn standpunt wilde uitleggen viel er niet te praten.
Mijn laarzen zouden worden geretourneerd naar de fabrikant. Hieruit maak ik op dat de firma Ziengs van de fabrikant dan wel de volledige aankoopsom geretrouneerd krijgt, terwijl de klant wordt afgescheept met minder dan de helft van de originle verkoopprijs.
Niet redelijk! Mijn laarzen heb ik direct teruggehaald, voordat ik er helemaal niet meer over zou kunnen beschikken en een mailtje heb ik op verzoek van de medewerkster naar Ziengs gezonden, een week geleden. Helaas heb ik nog geen antwoord op mijn e-mail van de firma Ziengs.
Ik hoop op een goede afloop.

alfatrion

Re: Laarzen Ziengs

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ben je op de schoenen blijven lopen nadat je de scheur hebt ontdekt?

Pitufina

Re: Laarzen Ziengs

Ongelezen bericht door Pitufina »

Heb ze in verband met een vakantie naar te zonnige oorden om zwarte laarzen te dragen, een aantal weken in de kast laten staan.
De laarzen heb ik overigens na de dreiging van degene die ik aan de telefoon had om ze naar de fabriek terug te sturen, een dag later teruggehaald.
Het was de schoenenwinkel bekend dat het verder met het hoofdkantoor geregeld zou worden. Het wachten is echter nog steeds op antwoord van mijn mail.

Gesloten