LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop gekocht bij MediaMarkt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BiancaPluijm

Laptop gekocht bij MediaMarkt

Ongelezen bericht door BiancaPluijm »

Vorig jaar bij MediaMarkt een laptop gekocht voor 800 euro voor mijn zoon zijn opleiding. De laptop geeft al vanaf het begin problemen waardoor ik al vanaf oktober begonnen ben met het zoeken naar een oplossing. Veel contact gehad met HP support die dan keer op keer van buitenaf controle overnamen over de laptop, dit gaf geen resultaat. Toen de laptop opgestuurd naar HP, die het besturingsysteem opnieuw hebben geinstalleerd. Dit gaf ook geen resultaat en hun advies was om het met de winkel te regelen en toen begon de pret. De laptop moest opgestuurd worden naar Mediamarkt, het reparatiecentrum wel te verstaan. Na 2 weken kregen we hem terug, MediaMarkt zegt dat de bekabeling is vervangen maar dit is niet te zien. Geen resultaat dus en na 1 dag namen we weer contact op, en toen moest hij wederom opgestuurd worden, vreemd want dan heeft MediaMarkt het na mijn inziens de eerste keer niet serieus genomen. Na meer dan 20 dagen zelf maar eens contact opgenomen en tot mijn grote woede en frustratie krijg ik te horen dat ik maar even 43 euro moet betalen voor een herinstalatie die HP al heeft uitgevoerd en geen resultaat had. Steeds weer over en weer gemaild en ook maar weer gebeld, de zoveelste persoon van de klantenservice aan de lijn. Wat zijn dat oplichters, ik heb namelijk ook meteen weer contact gehad met HP en MediaMarkt zegt dat ik geen garantie heb hierop en HP zegt dat is niet waar, je hebt volledige garantie tot Juli. HP zegt haal de laptop maar terug bij hun en betaal niks en wij komen hem dan kosteloos ophalen. en gaan hem helemaal nakijken.
Dit is toch niet de manier, wat moet ik nu hiermee?

John van Drongelen

Re: Laptop gekocht bij MediaMarkt

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het is bekend,dat Mediamarkt slechte service biedt.
Ik zou het aanbod van HP proberen.

BiancaPluijm

Ja ik denk dat dit het beste is, alhoewel ik MediaMarkt steeds op mijn rechten wijs als consument geven ze helemaal niet thuis, het is te triest voor woorden. Dit speelt nu al zolang, in Juli loopt de garantie af en als er niks gebeurt wat dan, ik heb niet even 800 euro voor een nieuwe laptop, we hebben deze gekocht omdat deze zou voldoen aan de eisen die de opleiding van mijn zoon nodig heeft. Hij doet namelijk technical engineering mechatronica en moet dus best zware programma's gebruiken.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Het wordt me uit uw stuk niet helemaal duidelijk wat de problemen zijn die u ondervindt met de laptop, maar uit uw laatste reactie maak ik op dat de laptop vooral niet geschikt lijkt voor de zware programma's die uw zoon gebruikt voor zijn opleiding. In dat geval heeft de verkoopmedewerker u niet goed voorgelicht. Laat ik voorop stellen dat u zaken heeft te doen met MediaMarkt en niet met HP. U heeft de laptop gekocht bij MediaMarkt dus zij zijn de partij die het voor u moeten oplossen. U zegt dat u de laptop nu 2 keer naar het reparatiecentrum van MM hebt gebracht en dat dit de problemen niet verholpen heeft. Als ik u was zou ik naar een Juridisch Loket gaan en de koop van de laptop ontbinden op grond van non-conformiteit. U heeft niet gekregen waar u naar gevraagd hebt.

http://www.claassenadvocaten.nl/nieuws/ ... mentenkoop

BiancaPluijm

Dat is het probleem, we hebben de laptop gekocht met de specificaties van school, we hebben hem online gekocht. De medestudenten van mijn zoon hebben een ander model met minder capaciteit en die werken wel. De software is al vervangen door HP, daarna zegt MM dat ze bij de eerste reparatie de bekabeling hebben vervangen, en nu willen ze bij de 2e reparatie hetzelfde doen als wat HP in eerste instantie al gedaan heeft en niet werkte. Ik zit met de handen in mijn haar en weet het niet meer.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

En kloppen die specificaties ook? Installeer eens het programma Speccy. Die kan in een oogopslag zijn wat er allemaal aan specificaties in zit. Het zal niet de eerste keer zijn dat de op internet getoonde specs niet kloppen met wat er daadwerkelijk in zit. Maar u heeft binnen een half jaar na aankoop de mogelijkheid om de koop te ontbinden op grond van non-conformiteit. Het feit dat u al in oktober aan de bel hebt getrokken is gunstig voor u.

BiancaPluijm

Ja klopt en ik heb alles op papier, door al het heen weer gemail, nu kreeg ik net een mail binnen dat het nu niet gaat om een reparatie maar om een herinstallatie, iets wat HP ook al heeft geprobeerd, maar dat lezen ze schijnbaar niet, die brief van HP heb ik ook toegevoegd toen ik de laptop weer op moest sturen voor een reparatie.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou zeker gezien de reden waarom deze gekocht is na 3x reparatie de koop ontbinden.
Dit is waardeloze en ze moeten gewoon goed herstellen en testen.
Als ze na 3x niet goed werkende geven en geen nieuwe aanbieden, Koop Ontbinden en andere kopen.

Vaak is via Scholen en Universiteiten een laptop met leen exemplaar garantie zodat je niet zonder zit.
Die zijn wel beter, of worden eerder vervangen en ook HP leverde voor dit soort projecten laptops.

Voor een studie is de prijs minder belangrijk maar koop bij een adres die uitleen klaar heeft of je kunt langs brengen en wachten op herstel.
Daar doen vele scholen met gezamenlijke inkoop, en ook Universiteiten wel zaken mee, en die komen nooit van de Media Markt!
Als ik lees hoeveel werk je aan deze laptop hebt met heen en weer sturen en regelen is duurdere winkel toch goedkoper.

BiancaPluijm

Ja daar heb je helemaal gelijk in, dit doen we ook nooit meer, ze zeggen dat mijn zoon de laptop verkeerd grbuikt heeft en daarom een herinstallatie nodig is, ik heb ze nu om bewijs gevraagd, ik wil zwart op wit wat mijn zoon dan volgens hun verkeerd heeft gedaan. Ze willen absoluut van geen wijken weten, dus morgen even kijken of ik rechtsbijstand in kan schakelen en anders het juridisch loket, ik ben vandaag alweer heel de dag heen en weer aan het mailen. Ben heel benieuwd met wat voor bewijs ze komen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat is nu precies het probleem. Wat doet de laptop niet wat hij volgens u wel zou moeten kunnen ?

Dat is toch de basis van het probleem.

BiancaPluijm

Het probleem is dat als hij programma's op school moet gebruiken de processor dit niet aan kan, het gebruik gaat dan naar 100 % en dan loopt hij vast, terwijl hij dat makkelijk zou moeten kunnen.

BiancaPluijm

Het gaat om dit type: HP 15-AY085ND

crazyme

Dat was mij wel duidelijk. De school heeft de minimum specificaties aangegeven en daar voldoet de laptop aan. Eigenlijk valt de mediamarkt of hp dan niets te verwijten.

om welke software gaat het ?

crazyme

Voor een technische oplossing zou ik graag tweakers.net adviseren. Wanneer u daar uw vraag (heel concreet uitgewerkt!) neerlegt zijn er vast techneuten die u op weg willen helpen. Gezien de specificaties van de laptop lijkt het mij sterk dat de processor te licht is. Er loopt ergens anders iets mis, hp wordt met veel onnodige software geleverd, wellicht ligt daar het probleem. Of een combinatie van software.

BiancaPluijm

Dank je wel dat ga ik zeker eens proberen. Mijn inziens moet de laptop dat ook aankunnen, maar ja ik ben geen techneut.

Gesloten