Hallo,
Graag wil ik hier mijn ervaring met de lenovo service desk delen en een opinie van jullie gekregen.
Ik heb onlangs een nieuwe tablet (Lenovo Miix 2 11") gekocht van lenovo. Na slechts 2 maanden ontstaat er een barst in het scherm, vlak boven mijn duim waarmee ik de tablet vasthield. De tablet is steeds met de grootste omzichtigheid en correcte wijze behandeld. Dus wat mij betreft gaat het hier om een gebrek in de kwaliteit. (zie afbeelding ter verduidelijking van het bovenstaande)
Maak ik dus vriendelijk een ticket bij Lenovo's service desk met vraag om reparatie in garantie.
Vervolgens word ik 6 weken aan het lijntje gehouden met commentaren gaande van 'uw dossier wordt behandeld door een collega' en 'ik kan hier niet over beslissen, maar zal dit doorgeven aan de juiste afdeling'. Om uiteindelijk letterlijk uitgekafferd te worden door een bijzonder onvriendelijke dame van de service desk die mij meld dat mijn geval reeds de hele service desk gedaan heeft en ik bij deze geen recht op garantie heb.
De onvriendelijkeheid en het feit dat dat niet mijn schuld of probleem is even ter zijde, kunnen ze dit wettelijk maken?
De europese wetgeving (http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm) is redelijk duidelijk in deze:
quote: Binnen zes maanden na ontvangst van uw artikel, hoeft u alleen maar aan de verkoper te laten zien dat het artikel kapot is of anders is dan geadverteerd.
Vervolgens beroepen ze zich op hun beperkte garantie voorwaarden zoals gespecifieerd hier (http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc ... -02_nl.pdf) mogen ze zulks naar particulieren handhaven volgens de europese wetgeving?
Uiteindelijk doet dit af aan het basis recht van garantie, zou nogal makkelijk zijn voor een handelaar om de klant buitenspel te zetten op het vlak van garantie als dit toegestaan is.
Ik heb online niet veel tekst kunnen vinden behalve wat forums die ervan uitgaan dat deze praktijken niet wettelijk zouden zijn tss handelaar en consument.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lenovo/medion garantie en service
-
Re: Lenovo/medion garantie en service
In principe heb je gelijk. Alleen is er een belangrijke maar. De wetgeving die u aanhaalt geldt tussen koper en verkoper en dus niet tussen koper en fabrikant. Als u de tablet dus niet rechtstreeks bij Lenovo heeft gekocht, hebt u simpelweg aan de verkeerde bel getrokken. U moet zijn bij de verkoper en niet bij de fabrikant.
De verkoper moet dan maar gaan bewijzen dat u de tablet verkeer heeft behandeld (laten vallen of zo). Zo niet dan moet hij inderdaad gratis repareren, een nieuwe (dezelfde of betere) tablet geven of uw aankoopbedrag vergoeden.
De verkoper moet dan maar gaan bewijzen dat u de tablet verkeer heeft behandeld (laten vallen of zo). Zo niet dan moet hij inderdaad gratis repareren, een nieuwe (dezelfde of betere) tablet geven of uw aankoopbedrag vergoeden.
-
Dat is idd correct, maar de verkoper (amazon.fr in deze) stuurt me door naar lenovo/medion service desk. (al gekende verhaal uiteraard ... 'parapluutje op' ...)
Toch nog maar eens bij amazon aan de deur kloppen dan
De verkoper is dan amazon.fr en die moet u verder helpen. Zo niet dan kunt u een klacht indienen bij de europese consuwijzer.ultimategamer schreef:Dat is idd correct, maar de verkoper (amazon.fr in deze) stuurt me door naar lenovo/medion service desk. (al gekende verhaal uiteraard ... 'parapluutje op' ...)
-
@Olaf: Bedankt voor de hint, dat werkte idd beter.
Amazon: 10/10 herstelling binnen garantie goedgekeurd.
Lenovo : 0/10 voor service
Amazon: 10/10 herstelling binnen garantie goedgekeurd.
Lenovo : 0/10 voor service