LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Willem Bakker

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door Willem Bakker »

Ik kocht eind februari 1999 een Loewe Calida 5672 Z. Gister ineens een knal en daarna HEEL LUID repeterend "sissen" uit de luidsprekers, niet alleen van de TV maar ook uit de stereoinstallatie. De garantie zal wel voorbij zijn. Wie heeft dit ook meegemaakt? Graag een reactie.

Willem Bakker

Ongelezen bericht door Willem Bakker »

Ik kocht eind februari 1999 een Loewe Calida 5672 Z. Gister ineens een knal en daarna HEEL LUID repeterend "sissen" uit de luidsprekers, niet alleen van de TV maar ook uit de stereoinstallatie. De garantie zal wel voorbij zijn. Wie heeft dit ook meegemaakt? Graag een reactie.

ruudje

Ongelezen bericht door ruudje »

Het blijft toch vreemd, dat er nog steeds winkeliers zijn die het merk Loewe blijven verkopen. Het is in de handel algemeen bekend dat er met alle Loewe toestelen, en erg groot probleem is, en de winkelier meestal geen of slecht support vanuit de importeur krijgt.

Ik zelf werk in een winkel, waar ze gelukkig geen loewe verkopen, maar de problemen zijn algemeen bekend in de handel. Ik zou het eens een goede zaak vinden, als de winkels het merk uit hun pakket halen. Want nu zijn de koper en winkelier de dupe, en en zit Iemand in Duitsland lachend zijn geld te tellen.

akosoft

Ongelezen bericht door akosoft »

Ook bij mijn 3 jaar oude Panasonic TX32-PF10 is de hoogspanningstrafo kapot gegaan en bleef mijn beeld zwart. Na nieuwe trafo bleek printplaat niet goed. Na check bleek printplaat wel goed maar nog steeds geen beeld. Dit gehannes duurt nu al weer meer dan 11 weken.
Leverancier wilde mij tegemoet komen. Mocht de Panasonic TX32-PD30 van hem kopen voor € 1550.-- ipv 2199 (bruto adviesprijs). Ben ik niet mee accoord gegegaan. € 600 leek mij wettelijk meer in de buurt te zitten. Nu heeft de leverancier hem boos en tegen mijn zin in naar Panasonic gestuurd! Dit noem ik chantage! De raparatie wordt daardoor duurder dan de eerst afgesproken € 200.--. Ik walg werkelijk van winkeliers die gewoon niet geven waar je recht op hebt. Bah!! Wel duizenden en duizenden guldens bij hen investeren maar dan zit het eens tegen krijg je dit.....

Mavaro

Ongelezen bericht door Mavaro »

:cry:
Mijn Xelos heeft ook de geest gegeven. Hij is pas 3 jaar jaar oud.
De hoogspanningstrafo is stuk.Weet nog niet wat de kosten zijn maar een gedeelte zou coulance zijn volgens de dealer.
Ik hoop dat het me uiteindelijk niets gaat kosten gezien het feit dat het een bekend euvel is.

123ab

Ongelezen bericht door 123ab »

Al eens eerder (ong 7 weken terug heb ik al een berichtje geplaatst ivm met de kapotte Loewe en ook die van mijn ouders. Na drie jaar en twee maanden. Geen coulance gekregen van de dealer deze kon echt niets doen..... Nu 8 weken na de reparatie begon de t.v. weer rare knetter geluiden te maken vanmiddag even de dealer bellen ben benieuwd.

JJmac

Ongelezen bericht door JJmac »

Ook bij mij is de hoogspanningstrafo kapot gegaan na ca 3 jaar ik heb het dan over de Cantus over beeld kwaliteit niet te klagen sterker nog kan nog geen mooier vinden voor het zelfde geld.

Wijnanda

Ongelezen bericht door Wijnanda »

Eerst 9 maanden wachten op een loewe xelos 5970, daarna gaf hij na 2,5 jaar geen beeld meer, wel geluid. Het bleek de voeding te zijn. Deze werd gerepareerd. Loewe per brief aangesproken en die gaven een coulance van 50% op de reparatiekosten van 121,25 euro. Tot op heden nog geen geld ontvangen. Nu weer problemen met de tv, het beeld vertoont een paarse gloed, we gaan hem maar weer wegbrengen. Loewe maar weer aangeschreven waar ons geld blijft en hoe zij over hun produkten denken, zoals zij het in hun eigen brief noemen: onze toestellen genieten een uitmuntende reputatie, echter elektrotechnische apparatuur is vatbaar voor defecten. Nou een loewe gaat dus nog geen 3 jaar probleemloos mee!!!!!!!!

dens

Ongelezen bericht door dens »

Ik wilde net een Loewe gaan aanschaffen. Ben ik blij dat ik deze topic heb gelezen. Wordt het toch een ander merk. Wel jammer, want het is mooi spul!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb mijn ernstige twijfels over de vermeende "uitmuntende reputatie" van Loewe t.v.'s
Na een paar jaar begaf de hoogspanningtrafo van mijn Loewe Xelos het.
Nu zit er een zware bromtoon in het toestel, vooral sterk hoorbaar bij veel "wit" in de beeldweergave.
Dus Loewe: hoge aanschafprijs en vaak reparatiekosten.
Volgende t.v. wordt ander merk (misschien iets minder design, maar wel betere kwaliteit!).

dens

De Sony van mijn ouders doet het al 14,5 jaar en nog geen krimp. Onze Sony ook al 9 jaar, we willen nu wat anders ivm breedbeeld. Toch maar weer een Sony.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt mij wel zo verstandig, dens!

annanas

Ongelezen bericht door annanas »

Ik zou uitkijken met de sony

Wij hebben 2.5 jr terug de sony 32fx65 gekocht.
Na een jaat zaten erin eens 2 lijnen in het beeld (heel irritant).
Nu twee weken geleden deed ie helemaal niks meer!!!
De lak gaat er heel snel af( grijs).En nee ik maak hem niet schoon met schoonmaak middel.

Dus voor ons geen sony meer.
Nu ging ik gisteren op marktplaats kijken en staan er waanzinnig veel van dit type.
Bijna allemaal net zo oud,ik vind dat geen toeval,volgens mij hebben die types allemaal fouten.

Dus dek er heel goed over na!
Anna

dens

We hebben 'm al gekocht dus er is niets meer aan te doen. Maar zo heeft ieder merk wel wat. Sla de topics er maar op na: alle merken komen er in voor. Door onze goede ervaringen met Sony (niet alleen TV's overigens) hebben wij dus toch weer voor Sony gekozen. Hopen dat ie het goed blijft doen!

annanas

Ongelezen bericht door annanas »

mijn sony was echt kapot.
voeding was kapot.
en het aanstuurings mechanisme.
het ging totaal iets van rond 400 euro kosten en dan was er ook nog 2 lijnen die door mijn beeld liepen en daar weet ik de prijs niet eens van.
ik heb hem niet laten maken.
tegenwoordig kan je ze al kopen de82 cm voor 599..
bij de mediamrkt.
Ik heb hem toen gekocht voor 3300 gulden dec 2001.
nee voor mij geen sony meer....
Wij hebben ook nog wel andere sony apparaten,maar als je dit 1x hebt gehad heb je gelijk ff genoeg van zo'n merk

anna

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Mijn ervaringen met Sony zijn wel anders. Sony heeft een degelijke constructie geeft een prima beeld en over het algemeen een lange levensduur. Zelf heb ik honderden TV's gerepareerd en over het algemeen toch niet echt veel probleem gevallen gehad. Er zijn natuurlijk bij ieder merk bepaalde zwakke punten dus ook bij Sony, maar als mijn ruim 15 jaar oude Blaupunkt de geest geeft, dan denk ik toch een Sony aan te schaffen. Overigens gaat deze topic niet over Sony, doch over de Xelos van Loewe Opta. Hierover kan ik melden dat de lijntrafo's een productie fout hebben in de isolatie. Er zijn andere typen trafo's voor in de plaats gekomen welke dit probleem niet hebben.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten