Ik heb in 2007 een Mazda 5 diesel gekocht. In verband met problemen die ik heb gehad met de roetfilter, heb ik in 2010 besloten de garantie met 2 jaar te verlengen via de zgn Mazda Plus Garantie service.
Enkele weken geleden ben ik met de auto blijven liggen omdat de bevestiging van 2 injectoren losgegaan was en daardoor de injectoren los waren gegaan en hierdoor ook een brandstofleiding beschadigd was.
Nu blijkt echter dat dit volgens Mazda niet onder de garantie valt omdat de bevesting van de injectoren kennelijk niet als vast onderdeel van de motor gezien wordt. Betekend dat ik, ondanks de verlengde garantie, zelf voor de kosten mag opdraaien. Ik vind dit zeer eigenaardig, het moet toch niet kunnen dat de injectoren van een motor los komen te zitten? M.i. hier sprake van een constructiefout en zou het dus wel onder de garantie moeten vallen.
Ik vind het erg vreemd dat een gerenomeerd merk als Mazda zo met dergelijke zaken omgaat.
I. Keiren
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mazda Plus Garantie
Re: Mazda Plus Garantie
jadisfan
Je schrijft:
Maxiem.
Je schrijft:
Dit merk is helemaal niet zo gerenommeerd. Vanuit mijn ervaringen praten we eerder over een B-merk. Advies: laat Mazda even weten dat je in de toekomst zeker geen Mazda meer zult kopen.Ik vind het erg vreemd dat een gerenomeerd merk als Mazda zo met dergelijke zaken omgaat.
Maxiem.
+1MAXIEM schreef:jadisfan
Je schrijft:
Dit merk is helemaal niet zo gerenommeerd. Vanuit mijn ervaringen praten we eerder over een B-merk. Advies: laat Mazda even weten dat je in de toekomst zeker geen Mazda meer zult kopen.Ik vind het erg vreemd dat een gerenomeerd merk als Mazda zo met dergelijke zaken omgaat.
Maxiem.
Ik rij een Mazda 5 (benzine) en ben tot dezelfde slotsom gekomen.
Van de mazda website:
U heeft gewoon recht op garantie, en zo niet dan is de website misleidend.
Het is dus klip en klaar. Alle onderdelen die van belang zijn voor het werken van uw auto vallen onder de garantie. Dus niet de ruiterwisserbladen, maar wel onderdelen van de motor waardoor de wagen niet meer rijdt.mazda schreef: De Mazda Plus garantie is speciaal ontworpen om u het leven zo aangenaam mogelijk te maken en biedt u garantie op alle onderdelen, die van vitaal belang zijn voor het goed functioneren van uw Mazda.
U heeft gewoon recht op garantie, en zo niet dan is de website misleidend.