LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 mei 2018 18:48
Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Onze zoon (11 jaar) heeft eind april 2018 een nieuwe Ipad gekocht bij de Mediamarkt. Hij was helemaal blij met zijn mooie gouden Ipad 2018. Deze Ipad is echter spontaan aan het kromtrekken. Reden om, na een gebruik van 3 weken, terug te gaan naar de Mediamarkt. Voor ons gevoel worden we niet serieus genomen. Volgens de medewerker van de Mediamarkt zullen we dit zelf hebben veroorzaakt. Op onze vraag hoe je dit voor elkaar wilt krijgen, worden situaties geschetst die wij niet eens bij onze oude Ipad/telefoon zouden toepassen (bv. door de Ipad klem in bank op te laden). De Ipad kan opgestuurd worden. We zijn de Ipad dan maximaal 15 werkdagen kwijt, exclusief verzenden. We moeten er vervolgens vanuit gaan dat we zelf opdraaien voor de kosten. Leuk bericht voor een kind van 11 jaar, dat heel zijn spaargeld in zijn nieuwe Ipad heeft geïnvesteerd en er super zuinig op is.
Reden genoeg om rechtstreeks contact op te nemen met Apple via Apple Support. Er wordt een incidentnummer aangemaakt en het verhaal wordt aangehoord. Vervolgens krijgen we het advies om met de Ipad naar een Apple Retail Store of naar een erkend Apple servicepunt de buurt te gaan. We kiezen voor het laatste. Eenmaal binnen bij het Servicepunt moeten we ruim een uur wachten voordat we geholpen worden. Vervolgens wordt de Ipad meegenomen en moeten we opnieuw wachten. Na ongeveer 10 minuten komt de medewerker terug en krijgen we te horen dat dit geen bekend probleem is bij Apple en dat Apple de Ipad niet inneemt voor reparatie.
Nou, daar sta je dan met een dure Ipad. Belachelijk!!!
Dit is niet de service die wij van een bedrijf als de Mediamarkt en Apple verwachten. We zijn enorm teleurgesteld en willen iedereen waarschuwen voor de zogenaamde garantie en service bij de Mediamarkt en Apple.
Reden genoeg om rechtstreeks contact op te nemen met Apple via Apple Support. Er wordt een incidentnummer aangemaakt en het verhaal wordt aangehoord. Vervolgens krijgen we het advies om met de Ipad naar een Apple Retail Store of naar een erkend Apple servicepunt de buurt te gaan. We kiezen voor het laatste. Eenmaal binnen bij het Servicepunt moeten we ruim een uur wachten voordat we geholpen worden. Vervolgens wordt de Ipad meegenomen en moeten we opnieuw wachten. Na ongeveer 10 minuten komt de medewerker terug en krijgen we te horen dat dit geen bekend probleem is bij Apple en dat Apple de Ipad niet inneemt voor reparatie.
Nou, daar sta je dan met een dure Ipad. Belachelijk!!!
Dit is niet de service die wij van een bedrijf als de Mediamarkt en Apple verwachten. We zijn enorm teleurgesteld en willen iedereen waarschuwen voor de zogenaamde garantie en service bij de Mediamarkt en Apple.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Kromtrekken en slechte service is apple pikeur in. Daar heeft MM ook ervaring mee.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Aangezien u de Ipad slechts 3 weken heeft moet de Mediamarkt aantonen dat het door verkeerd gebruik is krom getrokken. Als u zich niet herkend in de voorbeelden die worden geschetst kunt u aangeven dat zij een ondeugdelijk product hebben verkocht en u het product wilt retourneren, al dan niet omruilen voor een nieuwe. Laat de Mediamarkt maar aantonen dat het door uw gebruik komt. Apple producten trekken vaker krom, zo heeft de Iphone 7 ook problemen dat de telefoon een kleine buiging begint te maken.
Ik zou gewoon terug gaan met uw verhaal -> ondeugdelijk product verkocht en laten aantonen door de Mediamarkt dat het niet zo is.
Ik zou gewoon terug gaan met uw verhaal -> ondeugdelijk product verkocht en laten aantonen door de Mediamarkt dat het niet zo is.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Geen van mijn kinderen mochten van mij een Apple-product. Er zwerven hier laptops, Chromebooks, telefoons en tablets door het huis. En niets daarvan is een high-end ding. Want volgend jaar moet het weer wat anders zijn. En ja, gewoon bij de MM aangeschaft. Als je weet wat je wil, gewoon pakken, afrekenen en je staat weer buiten. Ook ik erger mezelf aan de verkopers daar. Da's alles.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Even kromtrekkende iPad op Google ingegeven. Dan komen er diverse hits, waarvan ik er een paar zal plaatsen.
viewtopic.php?f=37&t=160951
https://www.kieskeurig.nl/tablet/produc ... ir/reviews
https://www.onemorething.nl/community/t ... ipad-mini/
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... s-probleem?
Al moet ik wel zeggen dat ik zelf heel blij ben met mijn iPad. Misschien kunt u de links op het internet gebruiken om aan te tonen dat dit probleem vaker voor komt.
viewtopic.php?f=37&t=160951
https://www.kieskeurig.nl/tablet/produc ... ir/reviews
https://www.onemorething.nl/community/t ... ipad-mini/
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... s-probleem?
Al moet ik wel zeggen dat ik zelf heel blij ben met mijn iPad. Misschien kunt u de links op het internet gebruiken om aan te tonen dat dit probleem vaker voor komt.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
In mijn directe ongeving hebben zes personen een I-pad, drie daarvan na jaren al de tweede als opvolger. Ikzelf ook. Bij geen een is er iets van kromtrekken te merken.
Is uw zoon er niet op gaan zitten?
Is uw zoon er niet op gaan zitten?
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Het is echter wel een reëel vooruitzicht wat Media Markt geeft. Aangezien de Apple iPad nog geen 6 maanden oud is, wordt er in eerste instantie vanuit gegaan dat de Apple iPad bij aflevering al niet deugdelijk was, tenzij de aard van de afwijking zich daartegen verzet. (Artikel 7:18 lid 2 BW)Daan van Kuijk schreef:De Ipad kan opgestuurd worden. We zijn de Ipad dan maximaal 15 werkdagen kwijt, exclusief verzenden. We moeten er vervolgens vanuit gaan dat we zelf opdraaien voor de kosten. Leuk bericht voor een kind van 11 jaar, dat heel zijn spaargeld in zijn nieuwe Ipad heeft geïnvesteerd en er super zuinig op is.
Bij een Apple iPad kan ik alleen bedenken dat een zwellende accu kan zorgen voor het kromtrekken van het apparaat als het gevolg van een productiefout. Waarbij ook een zwellende accu op zo'n vreemde manier moet zwellen, dat de iPad krom trekt en niet het scherm eruit drukt. Een uitzonderlijke situatie dus.
Vermoedelijk zal Media Markt dus wel kunnen stellen of aantonen dat de aard van de afwijking zich verzet tegen een productiefout en dat zal niet onder de verkopersgarantie van Media Markt, de fabrieksgarantie van Apple of de wettelijke garantie vallen maar het defect door eigen toedoen is ontstaan. Dan zou jij vervolgens zelf weer moeten kunnen stellen of aantonen dat het toch om een productiefout gaat en niet door eigen toedoen.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Kan bijvoorbeeld ook interne spanning zijn in het huis van aluminium dat zich gaat 'zetten' als de ipad bij de eerste keren gebruik wat warmer wordt.JvandeW schreef: Bij een Apple iPad kan ik alleen bedenken dat een zwellende accu kan zorgen voor het kromtrekken van het apparaat als het gevolg van een productiefout.
Zoals Moiseule58 bewijst, is kromtrekken vlak na de aankoop, een afwijking die vaker voorkomt. (Ongeacht de werkelijke reden)
Ten slotte zal kromtrekken door krachten van buitenaf, meestal lokale beschadigingen achterlaten. Als al die kromtrekkende ipads vloeiend gebogen en verder schadevrij zijn, dan moet dit bijna zeker van binnenuit komen.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Vier voorbeelden op meer als een miljoen ipads in Nederland, zou ik nou niet echt onder de noemer "vaker voorkomt" scharen, maar eerder op een bewonderenswaardig laag uitvalpercentage voor deze specifieke oorzaak.arvandongen schreef:Kan bijvoorbeeld ook interne spanning zijn in het huis van aluminium dat zich gaat 'zetten' als de ipad bij de eerste keren gebruik wat warmer wordt.JvandeW schreef: Bij een Apple iPad kan ik alleen bedenken dat een zwellende accu kan zorgen voor het kromtrekken van het apparaat als het gevolg van een productiefout.
Zoals Moiseule58 bewijst, is kromtrekken vlak na de aankoop, een afwijking die vaker voorkomt. (Ongeacht de werkelijke reden)
Ten slotte zal kromtrekken door krachten van buitenaf, meestal lokale beschadigingen achterlaten. Als al die kromtrekkende ipads vloeiend gebogen en verder schadevrij zijn, dan moet dit bijna zeker van binnenuit komen.
Maar goed, zoals al gezegd, verkoper moet aantonen dat de koper dit niet veroorzaakt heeft, dus dat mogen ze onderbouwd maar gaan doen lijkt me. En als ze zich daar met een jantje van leiden afmaken, dan is de volgende stap even neuzen op de site van consuwijzer over de rechten van de zoon als koper, evt aangevuld met een belletje naar het juridisch loket. De combinatie MM + Apple vereist helaas wel een full force frontale aanpak, beide bedrijven zijn niet het meest klantvriendelijke als het om garantie gaat, die proberen bij elke kans hun kont er uit te draaien.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
1x = eenmalig voorkomensjohie schreef:Vier voorbeelden op meer als een miljoen ipads in Nederland, zou ik nou niet echt onder de noemer "vaker voorkomt" scharen, maar eerder op een bewonderenswaardig laag uitvalpercentage voor deze specifieke oorzaak.
2x = vaker voorkomen
3x = vaker voorkomen
4x = vaker voorkomen
etc..
Bij eenmalig voorkomen kan je nog denken aan een fout van de klant. Bij 4x meldingen op internet moet je er toch al snel rekening mee houden dat het om een productie-afwijking gaat. En inderdaad op een zeer klein percentage van alle ipads.
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Kromtrekkende tablets hebben bijna allemaal last van defecte accu's. En da's een dingetje hoor, bij Apple...
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Dit meent u toch niet?arvandongen schreef:....
Bij eenmalig voorkomen kan je nog denken aan een fout van de klant. Bij 4x meldingen op internet moet je er toch al snel rekening mee houden dat het om een productie-afwijking gaat. En inderdaad op een zeer klein percentage van alle ipads.
Waarom?
Vier klanten (= heel weinig klanten nog steeds) die iets doms doen met hun apparaat lijkt mij een stuk waarschijnlijker dan een 'productie afwijking' die nauwelijks een apparaat treft.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Mediamarkt en Apple - Ik ben toch niet gek!
Ja dat meen ik absoluut.tttlocke schreef:Dit meent u toch niet?arvandongen schreef:....
Bij eenmalig voorkomen kan je nog denken aan een fout van de klant. Bij 4x meldingen op internet moet je er toch al snel rekening mee houden dat het om een productie-afwijking gaat. En inderdaad op een zeer klein percentage van alle ipads.
Waarom?
Vier klanten (= heel weinig klanten nog steeds) die iets doms doen met hun apparaat lijkt mij een stuk waarschijnlijker dan een 'productie afwijking' die nauwelijks een apparaat treft.
Reden:
- Zonder moeite zijn er veel meer dan 4 meldingen te vinden op internet die hetzelfde probleem beschrijven.
- Mensen die zelf iets doms hebben gedaan, zullen misschien wel proberen te klagen bij Apple, maar niet zo snel hun klacht op internet slingeren. Dat laatste doet men sneller als men zich onterecht behandeld voelt.
- De meerderheid van mensen met een terechte klacht, doet geen moeite dit te posten op internet. Als we even uitgaan een (internet gemiddelde) actieve respons van 2%, dan staan die 4 meldingen voor 200 probleemgevallen die door Apple onvoldoende opgelost worden.
- Van alle klanten die rechtstreeks naar Apple gaan, zal Apple zal een flink deel oplossen naar tevredenheid van de klant. Al die personen zullen niets op internet schrijven.
Ofwel: 4 internet-gevallen is slechts een topje van de ijsberg en een duidelijke aanwijzing. Apple moet serieus rekening houden dat er een productiefout bestaat die het kromtrekken van sommige (dus enkele!) iPads tot gevolg kan hebben zonder dat de klant iets doms heeft gedaan.