We hebben twee en half jaar geleden een breedbeeld lcd tv gekocht bij de Mediamarkt. Een Medion MD 7330TJ 30" voor 2199 euro. We hebben daar een garantiepaspoort bij gekocht waarmee de garantie tot 4 jaar werd uitgebreid.
Na onze vakantie bleek ie dood te zijn. Aangezien we die 4 jaar verlengde garantie hebben afgesloten hebben we hem naar de MM terug gebracht. Na 7 weken hadden we nog niets gehoord, zelf twee keer gebeld in de tussentijd, zouden worden terug gebeld maar dat is nooit gebeurd. Dus toen erheen. Bleek onze tv er gewoon nog te staan, stuk en wel. Was van alles mis gegaan. We hebben toen een leen TV meegekregen. Vier week verder hadden we nog niets gehoord. Gebeld. Onze TV bleek niet te repareren te zijn. Hadden we een brief over gehad volgens degene aan de telefoon. Niet dus. Staat in het systeem dus moet wel. Niet dus.
In eerste instantie begon de meneer te vertellen dat we een tegoedbon voor het aankoopbedrag zouden krijgen maar hij werd onderbroken en na overleg op de achtergrond kwam hij terug aan de telefoon dat dat niet kon in b=verband met de afschrijving van drie jaar. Maar ze konden wel een Philips pf3321/12 ervoor in de plaats aanbieden. Dat bleek een tv van iets meer dan 800 Euro te zijn.
Oftewel, dan kiezen zij onze tv wel ff voor ons uit... Terwijl wij heel overwogen destijds voor die bepaalde tv hebben gekozen (konden we ook maar eenmalig betalen :O) Eventueel kon ook een tegoedbon voor 800 Euro, want omdat onze tv al drie jaar oud zou zijn, was dat dus de afschrijving. Hier staat echter niets over vermeld in die garantie?? Bovendien kunnen wij voor die prijs geen gelijkwaardige tv weer kopen.
We zijn er toen heen gegaan. Uiteindelijk hebben we met de afdelingschef gesproken en die zei dat we best zelf een TV ervoor in de plaats mochten uit kiezen in de winkel. Voor zo'n 800 euro dan. Wederom die afschrijving en de TFT schermen nu waren inmiddels veel goedkoper dan toen wij hem kochten. We moesten blij zijn dat ie stuk was gegaan want nu kregen we een veel betere tv ervoor in de plaats was het.
Hij liep met ons mee. Het bleek toen dat voor die prijs geen gelijkwaardige TV te vinden was. Dan heb ik het over grootte, opties en kleur. De TV waar we uiteindelijk zelf op uitkwamen kost 1400 Euro. Dat was teveel. Daar moest hij over bellen met het hoofdkantoor. We zouden maandag meer horen, hij zou ons bellen. Maandag om half vijf zelf maar gebeld. Hij was er nog mee bezig. Hoofdkantoor had nog niet terug gebeld en zijn eigen baas was nog aan het uitrekenen hoeveel het restbedrag zou moeten zijn.
Staat de MM in zijn recht? Moeten we inderdaad genoegen nemen met het uitzoeken van een TV rond de 800/900 euro? Iemand enig idee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
Re: Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
In 2,5 jaar tijd is de waarde van Medion-TV zeker met bijna 2000 euro gedaald. Toen kostte een LCD TV gemiddeld 3000-4000 euro, nu gemiddeld rond 1000. U krijgt nu een TV die zeker vele malen betere eigenschappen heeft dan de medion van 2,5 jaar terug, denk aan o.a. contrast en verversingsfrequentie.
Ze bieden u wel goede optie voor omruil.
Ze bieden u wel goede optie voor omruil.
Laatst gewijzigd door Stanley op 13 nov 2006 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
Kijk eens op de site www.mediamarkt.nl daar kun je de zo werkt het folders zien KOOP EN GARANTIE daar staat alles in beschreven.
Re: Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
@Stanley
Dat is het punt helemaal niet Stanley. We hebben 4 jaar garantie. Als het aparaat dan binnen die vier jaar stuk gaat dient het vervangen te worden met een gelijkwaardig product. Dat gelijkwaardige product blijkt ook nu nog 1400 euro te kosten.
Dat is het punt helemaal niet Stanley. We hebben 4 jaar garantie. Als het aparaat dan binnen die vier jaar stuk gaat dient het vervangen te worden met een gelijkwaardig product. Dat gelijkwaardige product blijkt ook nu nog 1400 euro te kosten.
Re: Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
Als u verzekerd was bij Actua verzekeringen, dan had ik met ze contact opgenomen. Als u extra garantie koopt loopt het via Actua B.V. Zij boden u wellicht een betere deal, want daar betaalde u extra voor (tenminste als u bij Actua verzekerd was)