Nav ons bericht hebben ze op 4 januari via messenger contact met ons gezocht en aangegeven het naar 'hogere hand' te spelen."Ik heb zojuist gesproken met jullie klantenservice en de 'service' is ver te zoeken. 2 jaar en 4 maanden geleden hebben wij een wasdroger bij jullie gekocht. In de 2 jaar tijd hebben wij 3x een reparatie moeten hebben aan onze droger en hebben wij na 2 jaar en 4 maanden weer een defect gehad. Op 15 december heb ik gebeld om het defect te melden. Volgens jullie (ook bevestigd via email) mag een apparaat die gekocht is bij Mediamarkt, na 2e keer repareren niet meer worden hersteld. Op jullie verzoek hebben wij weer een monteur laten komen, die het defect niet!!!! mocht maken maar alleen moest vaststellen dat de droger kapot was zodat ik het aankoopbedrag terug kon krijgen. De monteur heeft het defect vastgesteld en na weer met jullie te hebben gebeld kreeg ik te horen dat de droger door jullie opgehaald moest worden. Het was namelijk niet voldoende dat de door jullie gestuurde monteur het defect had vast gesteld. Nee jullie moesten het defect ook constateren. Op jullie verzoek contact opgenomen met de fabrikant om alle reparatiebonnen te krijgen (ondanks dat we een contract met jullie hebben over de aankoop en niet met de fabrikant). Deze netjes toegestuurd. Daarna werd het stil aan jullie kant. Vandaag maar weer gebeld om te vragen wat de status was. De dame die we spraken kon de informatie niet vinden en wilde ons terug bellen. Prima, we wachten wel. Als ze eindelijk terug belt verteld ze ons doodleuk dat wij niet het aankoop bedrag terug krijgen maar de restwaarde. Dit terwijl bevestigd is per telefoon (het gesprek is ongetwijfeld opgenomen) en per email dat we het aankoopbedrag terug zouden krijgen. Ze zou het uitzoeken en terugbellen. Ik doe een aanname dat de dame ons niet durfde te bellen want ze stuurde een email met de korte tekst dat de collega die ik sprak op 15 dec het fout had en dat het de restwaarde is die ik terug krijg. Weer gebeld en nu wordt het nog vreemder. Het is inderdaad de restwaarde die ik terug krijg, ondanks dat het apparaat 3x!!!!!! defect is geweest in de garantieperiode, en ik op jullie verzoek het apparaat niet heb laten maken! En dat het niet na 2x maar na 3 reparaties niet meer hersteld mag worden. Er wordt gepraat zodat het jullie beter uit komt. Omdat wij het apparaat niet mochten laten maken (en omdat we het aankoop bedrag terug zouden krijgen zijn we daar mee akkoord gegaan) zitten wij nu zonder droger. Jullie zijn verplicht ons een goed product te leveren. Na 3 defecten in de garantieperiode en 1 net na de garantieperiode is duidelijk aangetoond dat jullie GEEN goed product hebben geleverd.
Het is gewoon schandalig hoe jullie met klanten omgaan die alle elektronica bij jullie hebben aangeschaft. Ik kan jullie mededelen dat jullie een goede klant kwijt zijn en wij bij jullie niets meer aanschaffen."
We hebben in de dagen erna de vraag gehad of we een rekeningafschrift wilden sturen waarop te zien was dat we het restbedrag al hadden gekregen.
Aangezien we niets hadden ontvangen, dat ook terug geantwoord.
Nu hebben wij vandaag te horen gekregen dat 'hogere hand' heeft besloten om alleen de restwaarde van 53 euro uit te keren.
De mail die we ontvangen hebben:
Lieve mensen op het forum. Hebben jullie nog bruikbare tips voor ons?Wij hebben jouw situatie aangekaart bij de desbetreffende afdeling en zij geven aan dat je de restwaarde terug krijgt. Er is namelijk meerdere keren per mail aangeven dat jouw artikel niet binnen de 2 jaar garantie valt en je niet de aankoopwaarde, maar restwaarde terug krijgt.
Wij betreuren het dat jij in eerste instantie de verkeerde informatie hebt toegestuurd gekregen, waarin vermeld stond dat je het aankoopbedrag terug krijgt. Wij willen daarvoor onze excuses aanbieden.
Ter verduidelijking:
Vertoont het artikel (na 3 keer reparatie) nog steeds een defect dan krijgt de klant de aankoopwaarde terug. Let op: dit geldt alleen wanneer het artikel binnen de 2 jaar garantie valt.
In jouw geval viel het artikel buiten de 2 jaar garantie en val je binnen de economisch levensduur. Dit betekent dat de restwaarde wordt gecrediteerd.
In jouw geval bedraagt de restwaarde: 53,47,- euro.
Nominatie voor koude douche hebben we inmiddels al ingediend, net als ons verhaal richting de redactie.
Alvast bedankt.