In februari 2017 heb ik een Medion laptop gekocht bij BCC. In november 2017 heb ik een beroep gedaan op de garantie. Ik wilde namelijk het oplaadsnoer in de laptop stoppen, maar toen bleek dat de aansluiting naar binnen was gevallen. Ik heb nog geprobeerd door wat heen en weer te schuiven met het pinnetje van het oplaadsnoer om contact te maken, maar dat mislukte.
Ik ben met het apparaat naar BCC gegaan. Het apparaat is vervolgens opgestuurd naar Medion. Na heel lang wachten kreeg ik bericht dat het euvel niet onder de garantie valt omdat ik de schade zou hebben veroorzaakt. Men stuurt vervolgens op mijn aandringen een onduidelijke foto op waaruit af te leiden zou moeten zijn dat ik de veroorzaker ben. Werkelijk, ik heb niets gedaan, maar BCC weigert een en ander te repareren! Het apparaat kostte destijds (het is een kleine laptop) € 229. De schade is maar liefst € 189 (moederboard zou vervangen moeten worden).
Wie heeft iets dergelijks aan de hand gehad met BCC/Medion? Wie kan mijn helpen bij mijn claim richting Medion.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Medion / BCC geeft mij de schuld van kapotte laptop
Re: Medion / BCC geeft mij de schuld van kapotte laptop
>6 maanden dien jij als consument zélf te bewijzen dat de schade niet door jouw handelen (oa door ondeskundig gebruik) is ontstaan, hoe denk je dat precies te gaan doen met een onderdeel wat je regelmatig in/uit beweegt, en als uitstekend onderdeel gevoelig is voor schade?gerde schreef:In februari 2017 heb ik een Medion laptop gekocht bij BCC. In november 2017 heb ik een beroep gedaan op de garantie. Ik wilde namelijk het oplaadsnoer in de laptop stoppen, maar toen bleek dat de aansluiting naar binnen was gevallen. Ik heb nog geprobeerd door wat heen en weer te schuiven met het pinnetje van het oplaadsnoer om contact te maken, maar dat mislukte.
Ik ben met het apparaat naar BCC gegaan. Het apparaat is vervolgens opgestuurd naar Medion. Na heel lang wachten kreeg ik bericht dat het euvel niet onder de garantie valt omdat ik de schade zou hebben veroorzaakt. Men stuurt vervolgens op mijn aandringen een onduidelijke foto op waaruit af te leiden zou moeten zijn dat ik de veroorzaker ben. Werkelijk, ik heb niets gedaan, maar BCC weigert een en ander te repareren! Het apparaat kostte destijds (het is een kleine laptop) € 229. De schade is maar liefst € 189 (moederboard zou vervangen moeten worden).
Wie heeft iets dergelijks aan de hand gehad met BCC/Medion? Wie kan mijn helpen bij mijn claim richting Medion.
Re: Medion / BCC geeft mij de schuld van kapotte laptop
Wat bedoel je met "gevallen"?gerde schreef:In februari 2017 heb ik een Medion laptop gekocht bij BCC. In november 2017 heb ik een beroep gedaan op de garantie. Ik wilde namelijk het oplaadsnoer in de laptop stoppen, maar toen bleek dat de aansluiting naar binnen was gevallen.
Heb je bij de aankoop garantievoorwaarden gekregen? Zo ja, wat staat hierin? Als je geen garantievoorwaarden heb gekregen, is met garantie geadverteerd?
Dat is tekort door de bocht. De verkoper en/of fabrikant bied vaak handelsgarantie aan met enig voordeel ten opzichte van de wettelijke garantie.sjohie schreef:>6 maanden dien jij als consument zélf te bewijzen dat de schade niet door jouw handelen (oa door ondeskundig gebruik) is ontstaan
Re: Medion / BCC geeft mij de schuld van kapotte laptop
Nou zulke dingen krijg ik nu nooit voor elkaar, maar goed het kan gebeuren. Laptopje open schroeven en de aansluiting fixen, zal best wel een ' HOW TO' te vinden zijn en u heeft weer een uitdaging.
Dat garantie gebeuren kunt u wel vergeten helaas, maar het kan ook een voldoening zijn als u het zelf doet. Stekkertjes en pluggen vallen niet zomaar met een zuchtje wind naar binnen
Dat garantie gebeuren kunt u wel vergeten helaas, maar het kan ook een voldoening zijn als u het zelf doet. Stekkertjes en pluggen vallen niet zomaar met een zuchtje wind naar binnen
Re: Medion / BCC geeft mij de schuld van kapotte laptop
om welk type medion laptop gaat het?
De meeste laptops van medion hebben namelijk geen power-connector direct op het moederbord maar is dit een losse stekker die naar het moederbord loopt en los te vervangen is.
In dat geval zou je het zelf kunnen oplossen voor een paar euro.
De meeste laptops van medion hebben namelijk geen power-connector direct op het moederbord maar is dit een losse stekker die naar het moederbord loopt en los te vervangen is.
In dat geval zou je het zelf kunnen oplossen voor een paar euro.