LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion Laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rosen

Medion Laptop

Ongelezen bericht door rosen »

Hallo,

Even een vraag. Begin 2008 heb ik een laptop gekocht bij de Aldi. Een medion MD 96420.

Na een half jaar kwam er een probleem. Ik zette de laptop aan en me beeld ging van zwart naar volledig wit. Ik heb zelf ICT gestudeerd en wist dat het hardware was. Een call aangemaakt bij medion en een paar dagen daarna werd de laptop opgehaald door een koeriersdienst. Binnen 3 weken had ik de laptop terug, hij werkte weer prima. Moederbord was vervangen.

Na iets langer 8 maanden ging de laptop weer kapot, precies hetzelfde probleem. Scherm werd weer wit dus ik belde weer met medion. Ik begon me af te vragen of dit een structureel probleem was en of ze iets anders voor me konden betekenen.
Nee pas bij de 3e keer konden ze meer voor me doen. Laptop aangemeld en weer is het moederbord vervangen. Met moeite kwam er een koerier langs.

Afgelopen zomer ben ik me eigen bedrijf begonnen en mijn laptop gebruik ik voor zowel mijn studie als me bedrijf. Echter afgelopen week ging hij weer kapot. Precies dezelfde klachten, scherm werd wit en ik mag hem niet openmaken omdat dan me garantie vervalt. Heel veel werk van mijn studie en mijn bedrijf zijn dus onbereikbaar en misschien wel weg.

Vandaag weer gebeld met Medion en werd doorgezet naar vannuit de technische afdeling naar de CIT afdeling en die vroegen zich af waarom. De technische afdeling melde mij dat de CIT afdeling de hoogste afdeling is en dat alleen zij meer voor me zouden kunnen betekenen.
Ze waren niet eens geintresseerd in me verhaal. Ik kan u alleen een reparatie aanbieden.... Ik krijg nu stickers en moet de laptop weer opsturen.

Al me werk van school van de afgelopen tijd en veel documentatie van me bedrijf ben ik dus kwijt geraakt, hier hadden ze geen begrip voor.

Ik vraag me af of ik hier wat mee kan doen...

Mvg,
Rosen

jor

Re: Medion Laptop

Ongelezen bericht door jor »

rosen schreef.....Ik heb zelf ICT gestudeerd en wist dat het hardware was.
Dan had je toch ook moeten weten dat een zeer regelmatige back-up eigenlijk een must was?
rosen schreef..Al me werk van school van de afgelopen tijd en veel documentatie van me bedrijf ben ik dus kwijt geraakt, hier hadden ze geen begrip voor.

Ik vraag me af of ik hier wat mee kan doen...
Helaas niets, geen enkel bedrijf is verantwoordelijk voor verloren gegane Data. Niet leuk maar wel de realiteit.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

jor

Ongelezen bericht door jor »

In dit geval zal het gelijk van de eiser dus via de rechter moeten worden toegewezen. Of je deze zaak 1 op 1 kan vergelijken weet ik ook niet. Toch bedankt voor de link en een beter inzicht in de materie. :wink:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens het voor de 3e keer stuk gaan en geen back up maken gezien jou kennis van computers vind ik dat erg vreemd.

De harde schijf eruit is meestal zonder zegels te verbreken wel meestal mogelijk, dus daar een copy van maken moet kunnen...

Ik vermoed dat het om een slechte serie gaat en eerder vervangen kost teveel geld...

Gezien de belangrijke info die je hebt is een externe harde schijf niet zo duur, dus waarom nu klagen na 2 x eerder enkele tijd zonder deze gegevens gezeten te hebben?

Door vooraf aan te geven dat er belangrijke gegevens op staan willen ze die vaak op een nieuwe overzetten tegen kleine vergoeding!
Dus vraag of indien U een nieuwe zou krijgen dat de gegevens overgezet worden, of vraag de nog goede harde schijf er los bij.
Voor slechts €9,95 is er al een huisje voor deze 2½" schijf te koop met USB kabel.

mvh273

Ongelezen bericht door mvh273 »

je komt heel slim maar tegelijkertijd heel dom over met je verhaal.
als je laptop / moederboard structureel stuk gaat om de 8 mnd. dan had je kunnen verwachtten dat het weer zou gebeuren.
nu zit je te klagen dat je veel werk kwijt bent omdat je zelf zo dom bent om geen backup te hebben gemaakt ?
en als je kwaliteit verwacht koop dan geen product als Medion maar bijvoorbeeld H.P. of Toshiba oen die je bent.

pyt2009

Ongelezen bericht door pyt2009 »

Het is best verleidelijk om een zeer scherp geprijsde 'laptop' van Medion te kopen.

Heb ik ook gedaan. Tegen beter weten in.

Een en al stuk ellende. Dat ding kraakt en piept van alle kanten door goedkoop dun plastic en slappe scharniertjes.

Tot overmaat van ramp begon het ding gloeiend en gloeiend heet te worden.
Ik stuur het terug naar Medion in de garantieperiode nog wel en krijg ik doodleuk een offerte voor reparatie toegestuurd.

hahaha... wat een grap.

Goedkoop is duurkoop blijkt nogmaals.

NOOIT MEER MEDION!!@

Gep

Ongelezen bericht door Gep »

Hallo,

Wij hebben hetzelfde probleem maar dan met de Targa laptop gekocht in 2007.

Zijn nu in onderhandeling.

We zijn benieuwd.

rosen

Ongelezen bericht door rosen »

Nou ik heb meerdere malen gebeld en over mijn HD kan ik vertellen dat ie stuk is. Natuurlijk heb ik een back-up. Alleen is die van een lange tijd geleden omdat ik ongeveer een maand in het buitenland ben geweest. Daar heb ik veel gewerkt en inderdaad nadat ie al een paar keer stuk is gegaan had ik beter moeten weten.

Nou ik ben toch maar even verder wezen onderzoeken:

Medion doet en wilt niks omdat zij niet diegene zijn die het op hoeven te lossen. Natuurlijk moeten ze wel de producten ondersteunen of repareren maar ze hoeven niks aan te bieden. De Aldi is namelijk diegene die mij het product verkocht heeft. Het product is nu 3x kapot gegaan en kan gezien worden als een ondeugelijk product. Ik moet een aangetekende brief sturen met de afschrift van de laptop en mijn geld terug vragen (naar de aldi).

Grt

Freaky Franky

Ongelezen bericht door Freaky Franky »

Hallo, ik heb ook wat meegemaakt met Medion. De computer zijn brander werkte niet meer. Dus heb deze met de procedure van Medion verstuurd. Na 2 weken nam ik contact op MSC. Bleek dat het frontpaneel beschadigd was. Kreeg een offerte opgestuurd, kostprijs 50€. Na veel bellen en discussie's (soms op een arrogante wijze) hebben ze besloten zonder mij te informeren of te bemiddelen dat ze de computer terug naar mij thuis te sturen. Enkel de brander hebben ze hersteld (viel onder de garantie), maar de schade aan het frontpaneel hebben ze niet hersteld. Ze wijzen alle verantwoordelijk af. Mooie service van Medion!!! :evil:

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

TS heeft met zijn Medion apparaat tot nu toe toch meer service gekregen dan ik soms lees met andere leveranciers en merken. Je zal bijvoorbeeld maar een Acer hebben die kapot gaat...

En met Medion apparatuur, daar is op zich niks mis mee hoor.

red alert

Ongelezen bericht door red alert »

Het kan ook goed gaan...
Mijn Medion laptop kocht ik in september 2004 bij de Aldi. Veel aansluitingen en software. Nu ruim vijf jaar oud, 1x moeten formateren en opnieuw instellen. Nu wordt hij wel een beetje sloom, het geheugen raakt wat vol.
Misschien maken ze ze niet meer zo...

Gesloten