LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rvdvecht

Medion laptop

Ongelezen bericht door rvdvecht »

Goedendag,

Ik heb een zeer slechte ervaring met Medion en zou graag advies willen van andere forumgebruikers.
Het verhaal is als volgt:

20 december 2010 heb ik een Medion laptop gekocht bij een Gamma filiaal (ben daar tevens werkzaam).
Thuisgekomen bleek dat de accu niet wordt opgeladen als hij op netstroom is aangesloten.
Ik heb direct contact opgenomen met de helpdesk van Medion en op hun aanwijzing de accu opgestuurd naar het servicecentrum van hen.

Twee/drie weken later ontving ik een accu van Medion (geen idee of het dezelfde was, aangezien er geen enkel schrijven bij zat). Na de accu geplaatst te hebben bleek dat het probleem nog steeds niet verholpen was.
Vervolgens heb ik direct weer contact opgenomen met de helpdesk en heb op aanwijzing van hen de gehele laptop opgestuurd. Dit was op 12 januari.

Ruim twee weken later (27 januari), heb ik het hele zaakje weer thuis ontvangen. Wat blijkt? Het probleem is nog steeds niet verholpen.. In het begeleidend schrijven staat niks over de oorzaak o.i.d.
Vervolgens direct Medion weer gebeld. Zij geven aan dat ik weer (!) de hele laptop op moet sturen ter reparatie.

Ik word hier zeer moedeloos van. Ik heb de laptop nu 1,5 maand, heb hier honderden euro's voor betaald en heb hem niet kunnen gebruiken.

Wat is mijn recht, of wat zouden jullie doen?

tennis

Re: Medion laptop

Ongelezen bericht door tennis »

20 december 2010 heb ik een Medion laptop gekocht bij een Gamma filiaal (ben daar tevens werkzaam).
Je had op de eerste plaats bij de winkelier, dus bij jou werkplek moeten reclameren.
Waarom niet daar?

rvdvecht

Ik zou niet weten wat de voordelen zijn als ik het door Gamma op laat sturen, of dat ik het zelf opstuur.
Zojuist heb ik een lange email gestuurd naar Medion (klachtenafd.) met het verzoek de boel te vervangen.
Binnen 5 werkdagen kan ik antwoord verwachten.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Waarom heb je inderdaad niet meteen uit de winkel een nieuwe laptop gepakt?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Roytheslayer schreef:Waarom heb je inderdaad niet meteen uit de winkel een nieuwe laptop gepakt?

Dat is toch wat ik bedoelde.
Gamma kan het defecte artikel naar de leverancier sturen.
Thuisgekomen bleek dat de accu niet wordt opgeladen als hij op netstroom is aangesloten.

rvdvecht

Als in de winkel nog een exemplaar zou zijn, had ik deze zeker hiervoor omgeruild. Helaas kocht ik het laatste exemplaar, vandaar dat ik het zelf maar probeer te regelen met Medion.

rvdvecht

Intussen heb ik van de klachtenafdeling de toezegging gekregen dat ik een nieuwe laptop krijg.
Mijn kapotte laptop heb ik vorige week opgestuurd en is vernietigd.
Nu is het wachten tot Medion contact met mij opneemt over het verdere proces.
Ben tevreden met het feit dat ik een nieuwe laptop krijg.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Dus zelfs het personeel van de Gamma moet het "zelf doen" :D :D

jen87

Ongelezen bericht door jen87 »

Wil ook graag hulp van medelezers.
Heb bij de Bijenkorf een medion laptop gekocht heeft en jaartje gewerkt toen was de ventilator kapot,opgestuurdt en netjes binnen een week gerepareerd.
Dus nog niets aan de hand nu een tijdje later maar nog steetdts binnen de garantie tijd heb ik het volgende probleem.
Als ik in de gang ga staan langs de router werkt alles prima maar zogauw als ik in de huiskamer op de bank zit kan ik alleen nog maar verzenden en niet of heel langzaam ontvangen.
Half dec. voor de eerste keer opgestuurd.Netjes binnen een week retour met de mededeling dat bij hun wel alles werkt! Maar bij mij thuis nog steetdts niet dus.
Dus tweede keer opgestuurdt toen hebben ze hem alleen uit de verpakking gehaald en niets mee gedaan en weer retour gestuurdt naar me met de mededeling dat ie "getest" was en bij hun wel werkt.Ja dat kan wel zo zijn maar bij mij dus nog steedts niet.
Derde keer mocht ik bij hoge uitzondering de laptop naar het servicecentrum in nederland sturen dan zou het gerepareerd worden. Kreeg hem gisteren thuis en hij was niet eens uit de doos geweest !!!
Dus maar weer bellen en er werd gewoon gezegd dat ie weer getest was en dat ie daar wel werkte op mijn vraag dan wanneer de laptop getest was omdat ie niet uit de doos is geweest kon men geen antwoordt geven.
Ik denk dat ze bij medion de laptop kunnen testen als ie uit staat en nog gewoon in de doos zit of zo.
Maar in ieder geval werkt ie nog steedst niet de andere drie laptops in huis wel.
Ondertussen was ik zo ....dat ik zelf niet meer durfde te bellen omdat ik anders helemaal over de rooie zou gaan.
Heb mijn man laten bellen die in de it branche zit,en hij probeerde uit te leggen dat zeer waarschijnlijk de wlan card kapot is wat we al drie maal aangegegeven hadden en gesmeekt hebben of deze vervangen kon worden.
Zouden eind van de week teruggebeld worden maar ja dat hadden ze ook al eerder beloofd.Maar ja hoor kreeg net een telefoontje van Medion met de mededeling dat ze er niets aan doen omdat hij daar wel werkt op mijn vraag of ze hem hier dan wilde komen uit proberen wordt natuurlijk niet gereageerd.
Mijn vraag nu wat moet ik met een laptop die niet werkt nog in de garantie periode zit maar waarvan het bedrijf weigerd om het te repareren ??????

Gesloten