LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meest stomme garantievoorwaarden ooit
Meest stomme garantievoorwaarden ooit
Had voor mijn imac een set Corsair geheugendimms aangeschaft. Maakt niet uit dat dit bij informatique was. Levering geen probleem. Er zat een sticker op met de naam corsair, een typenummer en nog meer. Bij de montage raakt sticker los en vervuild het slot. Dus schoonmaken en stickers eraf voor de montage. Na 3 maanden geeft er 1 de geest. Opgestuurd en mooi geen garantie want op de sticker had gestaan "warranty void if removed" . Maar dat was niet alles want omdat de sticker er niet meer opzat konden ze niet meer zien of het wel de juiste dimm was??? Jawel het blijkt dat je bij alibaba dezelfde dimms kan kopen voor veel minder . . . Corsair slechte zaak. Dus mensen let op wat erop een sticker staat dit is wel de stomste garantievoorwaarde die ik ooit tegenkwam. Het gekke is dat dit niet op de 8 gb dimms van Corsair staat. . . .zou de zaak soms??? Nee toch dat zou te gek zijn. Dat zo'n sticker op apparaten zit die gedeomteerd kunnen worden begrijp ik nog, maar dat ze op een los, niet demontabel onderdeel geplakt worden dat is kolder. Denken ze soms dat de chips worden gewisseld??
Re: Meest stomme garantievoorwaarden ooit
dat maakt wel degelijk heel veel uit, verkoper geeft garantie, niet de fabrikant, zo is het bij wet geregeld. Heeft u dit via corsair laten verlopen of via de winkel?hans2311 schreef:Maakt niet uit dat dit bij informatique was. Levering geen probleem.
Gewoon melden bij de verkoper (binnen twee maanden na ontdekking) en een beroep doen op de wettelijke garantie.
Ze geven garantie op de door hun geleverde module. Door het verwijderen van de sticker kunt u niet meer aantonen dat die specifieke module door informatique is geleverd.
Zie het als leergeld : nooit garantiestickers verwijderen.
Zie het als leergeld : nooit garantiestickers verwijderen.
Maakt wél uit dat het bij informatique was, zij moeten als verkoper garantie geven en afhandelen voor alles wat ze verkopen, Corsair of welk ander merk dimm dan ook. Ook is deze voorwaarde niet uniek in de IT (hardware)wereld, of voor corsair, het staat op veel meer PC componenten. En in dit geval is het, zoals ze ook onderbouwen, wel degelijk een valide argument. En als je zelf dimms besteld, zal je weten dat die dingen minus de stickers, erg op elkaar lijken. (enkele funky modellen met heatsinks daargelaten)
Kleine moeite om op het printplaatje van de module naam+typenummer te zetten (ge-etst in het koper, desnoods in de opdruk). Aan de IC's kan je het inderdaad niet zien, maar zo'n naam moet mogelijk zijn.sjohie schreef:Maakt wél uit dat het bij informatique was, zij moeten als verkoper garantie geven en afhandelen voor alles wat ze verkopen, Corsair of welk ander merk dimm dan ook. Ook is deze voorwaarde niet uniek in de IT (hardware)wereld, of voor corsair, het staat op veel meer PC componenten. En in dit geval is het, zoals ze ook onderbouwen, wel degelijk een valide argument. En als je zelf dimms besteld, zal je weten dat die dingen minus de stickers, erg op elkaar lijken. (enkele funky modellen met heatsinks daargelaten)
Natuurlijk kan dat. Maar is duurder. En dat willen we nou ook juist niet.GJvdZ schreef:Kleine moeite om op het printplaatje van de module naam+typenummer te zetten (ge-etst in het koper, desnoods in de opdruk). Aan de IC's kan je het inderdaad niet zien, maar zo'n naam moet mogelijk zijn.sjohie schreef:Maakt wél uit dat het bij informatique was, zij moeten als verkoper garantie geven en afhandelen voor alles wat ze verkopen, Corsair of welk ander merk dimm dan ook. Ook is deze voorwaarde niet uniek in de IT (hardware)wereld, of voor corsair, het staat op veel meer PC componenten. En in dit geval is het, zoals ze ook onderbouwen, wel degelijk een valide argument. En als je zelf dimms besteld, zal je weten dat die dingen minus de stickers, erg op elkaar lijken. (enkele funky modellen met heatsinks daargelaten)
Als ik een kapot moduul heb en een nieuwe koop en deze omruil?
Daarom zit er vaak naast de fabriek sticker ook een winkel sticker op.
Weet je gelijk de aankoop datum en of je niet fraudeerde....
Verder moet je als je er een met fout geplakte sticker kreeg terug gaan en niet door duwen.
Maar is deze wel stuk of maakte hij slecht contact omdat de sticker er op zat?
Ze mogen deze eerst testen voor ze deze voor garantie vervangen en bij slordig geplakte of erg dikke sticker zou ik deze nooit accepteren.
Ook ik kreeg na aankoop een apparaat binnen 10 minuten terug...
Op batterij klepje stond dat deze 4 jaren oud was en na goed kijken was deze schoon gepoetst...
Gewoon nieuwe kopen en oude inleveren na 4 jaren wie heeft er dan gelijk?
Oude, bon kwijt of elders gekochte worden ook wel eens ingeleverd..... en daarom is de garantie sticker helaas noodzakelijk als je als handelaar wilt overleven.
Daarom zit er vaak naast de fabriek sticker ook een winkel sticker op.
Weet je gelijk de aankoop datum en of je niet fraudeerde....
Verder moet je als je er een met fout geplakte sticker kreeg terug gaan en niet door duwen.
Maar is deze wel stuk of maakte hij slecht contact omdat de sticker er op zat?
Ze mogen deze eerst testen voor ze deze voor garantie vervangen en bij slordig geplakte of erg dikke sticker zou ik deze nooit accepteren.
Ook ik kreeg na aankoop een apparaat binnen 10 minuten terug...
Op batterij klepje stond dat deze 4 jaren oud was en na goed kijken was deze schoon gepoetst...
Gewoon nieuwe kopen en oude inleveren na 4 jaren wie heeft er dan gelijk?
Oude, bon kwijt of elders gekochte worden ook wel eens ingeleverd..... en daarom is de garantie sticker helaas noodzakelijk als je als handelaar wilt overleven.
In mijn werkzame leven was ik ICT'er en heb vrij veel ervaring met het installeren van memory modules. Hier kan ik me echter niks bij voorstellen. Die stickers zitten op de chips en zeker niet op de connector. Zit ie dat wel dan had je de module moeten weigeren en retourneren. Informatique ken ik als een betrouwbare leverancier met een prima garantieregeling,hans2311 schreef:Had voor mijn imac een set Corsair geheugendimms aangeschaft. Maakt niet uit dat dit bij informatique was. Levering geen probleem. Er zat een sticker op met de naam corsair, een typenummer en nog meer. Bij de montage raakt sticker los en vervuild het slot.