LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] megapool en z'n garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
loic

megapool en z'n garantie

Ongelezen bericht door loic »

Beste lezers van dit forum,

Enkele jaren geleden heb ik een videorecorder gekocht bij megapool met een 5 jaren garantie. Deze is nu voor de 2e keer in reperatie. Nu zijn de kosten boven de 70%. Dat betekent dat ik een nieuwe krijg. Na enkele keren gebeld te hebben. Hebben ze mij een tegoed bon toegezegd van de volledige aankoopprijs. dit is ong 3 weken geleden. vandaag bel ik weer op en zeggen ze dat de videorecorder gerepareerd is en dat de volgende keer dat die kapot gaat krijg ik een tegoed bon. Hier ben ik natuurlijk tegenin gegaan voornamelijk, omdat ze het me telefonisch hebben toegezegd. Ze gaan me vanmiddag bellen. Heeft iemand tips als ze weer zeggen dat ik het aankoopbedrag niet terug krijg?? Alvast bedankt

loic

Re: megapool en z'n garantie

Ze hebben gebeld en gezegd dat ze vandaag niets kunnen betekenen. Op zich vriendelijk, maar heb er nog weinig aan. Ze bellen nog terug.
Ik heb evrgeten te melden dat ik nu sinds 2 maanden geen videorecorder heb.... tenminste niet die van megapool. Ondertussen heb ik een 2e hands videorecorder (na de toezegging) gekocht waar ik dik tevreden mee ben. Mocht de videorecorder terug komen dan baal ik dubbel.

RW

Ongelezen bericht door RW »

Het lijkt er een beetje op dat u uw zinnen gezet heeft op een nieuwe videorecorder en deze hoe dan ook wil hebben. Maar de voorwaarden zijn in dit geval relatief duidelijk. Of reparatie, of een tegoedbon.

Uw excuus dat u al een nieuwe {2dehandse} heeft gekocht gaat niet op. Als u namelijk een tegoedbon had ontvangen dan was deze uitsluitend bij deze winkel inwisselbaar geweest.

Denk dat deze recht door zee reactie hier wel op zijn plaats is. Neemt niet weg dat het voor u erg vervelend is dat uw videorecorder het tot 2 maal toe begeeft.

loic

Ze hebben me een nieuwe toegzegd. Een tegoedbon is prima. Dit had je kunnen lezen in mijn eerste bericht. Uiteindelijk sta ik nergens want de videorecorder is gereperaard en ik mag hem afhalen.

l. bindels

Ongelezen bericht door l. bindels »

tja, aan mondelinge toezeggingen heb je niets, oet schriftelijk zijn om rechtsgeldig te zijn

LDJ

Ongelezen bericht door LDJ »

Een mondelinge overeenkomst is wel degelijk WEL rechtsgeldig, het kan alleen zo zijn dat de winkelier terugkomt op zijn uitspraak omdat er een (waarschijnlijk voor hem gunstiger) alternatief is. Het lijkt me dat je gewoon tevreden moet zijn met de oplossing die ze bieden, je krijgt gewoon weer een videorecorder die het doet, zoals in de garantievoorwaarden staat vermeld. Zij kunnen er niets aan doen dat je zelf al een tweede speler gekocht hebt, ik vindt dat je geen recht hebt op geld of een tegoedbon.

Gesloten