LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Hallo,
Graag hoor ik van iemand wat ik nu nog kan doen.
Ik heb een mobiel abonnement bij Hi lopen, helaas is deze afgesloten wegens openstaande nota's. Ik zit nog wel in de fabrieksgarantie periode en mijn Blackberry heeft nu een defect waardoor ik graag een beroep wil doen op mijn fabrieksgarantie. Kan dit nu nog? Of vervalt mijn fabrieksgarantie omdat Hi mijn abonnement heeft afgesloten?
Normaliter breng je een telefoon met een defect namelijk naar Hi en die stuurt het toestel dan voor je op naar RIM Blackberry. Nu ben ik bang dat Hi mij niet meer gaat helpen met mijn fabrieksgarantie of dat ze dat misschien wel doen maar ik eerst mijn openstaande nota's moet betalen aan hun.
Wie kan mij hierin duidelijkheid over geven?
Graag hoor ik van iemand wat ik nu nog kan doen.
Ik heb een mobiel abonnement bij Hi lopen, helaas is deze afgesloten wegens openstaande nota's. Ik zit nog wel in de fabrieksgarantie periode en mijn Blackberry heeft nu een defect waardoor ik graag een beroep wil doen op mijn fabrieksgarantie. Kan dit nu nog? Of vervalt mijn fabrieksgarantie omdat Hi mijn abonnement heeft afgesloten?
Normaliter breng je een telefoon met een defect namelijk naar Hi en die stuurt het toestel dan voor je op naar RIM Blackberry. Nu ben ik bang dat Hi mij niet meer gaat helpen met mijn fabrieksgarantie of dat ze dat misschien wel doen maar ik eerst mijn openstaande nota's moet betalen aan hun.
Wie kan mij hierin duidelijkheid over geven?
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Duidelijk is dat je aardig wat lef hebt als je voor garantie bij Hi aanklopt!
Dat toestel wordt pas van jou op het moment dat je volledig contractermijn erop zit en/of je al je rekeningen hebt voldaan en het restant hebt afgekocht (strikt genomen kunnen ze behalve het geld terugvorderen ook je toestel in beslag nemen.
Je kunt gokken dat de fabriek je verder wil helpen via een andere dealer maar eigenlijk zou ik gewoon je rekeningen voldoen (en kan dat echt niet dan zou ik ook afzien van een duur mobiel abonnement en je telefoon gewoon opbergen).
Dat toestel wordt pas van jou op het moment dat je volledig contractermijn erop zit en/of je al je rekeningen hebt voldaan en het restant hebt afgekocht (strikt genomen kunnen ze behalve het geld terugvorderen ook je toestel in beslag nemen.
Je kunt gokken dat de fabriek je verder wil helpen via een andere dealer maar eigenlijk zou ik gewoon je rekeningen voldoen (en kan dat echt niet dan zou ik ook afzien van een duur mobiel abonnement en je telefoon gewoon opbergen).
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Dat vraag ik me af.Pindakaaspotje schreef:Volgens mij niet waar. Je wordt direct 100% eigenaar van dat ding, dat contract dat je hebt lopen staat er los van. Daarom mag je een telefoon ook houden als je het contract om geldige redenen laat ontbinden (zoals ik ooit bij orange heb gedaan omdat ze tijdens het contract de voorwaarde drastisch veranderde). Neemt niet weg dat je gewoon aan je contract verplichtingen moet voldoen en dat het niet meer dan logisch is dat ze je bij HI niet gaan helpen. Of je daar wettelijk gezien nou wel of geen recht op zou hebbenVeldt01 schreef:Duidelijk is dat je aardig wat lef hebt als je voor garantie bij Hi aanklopt!
Dat toestel wordt pas van jou op het moment dat je volledig contractermijn erop zit en/of je al je rekeningen hebt voldaan en het restant hebt afgekocht (strikt genomen kunnen ze behalve het geld terugvorderen ook je toestel in beslag nemen.
Je kunt gokken dat de fabriek je verder wil helpen via een andere dealer maar eigenlijk zou ik gewoon je rekeningen voldoen (en kan dat echt niet dan zou ik ook afzien van een duur mobiel abonnement en je telefoon gewoon opbergen).
Je moet namelijk meer voor je nieuwe mobiel betalen als je een jaar abonnement neemt en minder of niets als je een 2 jarig abonnement neemt.
Het lijkt er dus op dat je mobiel onderdeel is van je abonnement.
Ik denk dus dat hi die mobiel wel accepteert maar niet meer teruggeeft als TS zijn verplichtingen niet voldoet.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Dat zou me werkelijk asociaal lijken.mamsi schreef:Hallo,
Graag hoor ik van iemand wat ik nu nog kan doen.
Ik heb een mobiel abonnement bij Hi lopen, helaas is deze afgesloten wegens openstaande nota's. Ik zit nog wel in de fabrieksgarantie periode en mijn Blackberry heeft nu een defect waardoor ik graag een beroep wil doen op mijn fabrieksgarantie. Kan dit nu nog? Of vervalt mijn fabrieksgarantie omdat Hi mijn abonnement heeft afgesloten?
Normaliter breng je een telefoon met een defect namelijk naar Hi en die stuurt het toestel dan voor je op naar RIM Blackberry. Nu ben ik bang dat Hi mij niet meer gaat helpen met mijn fabrieksgarantie of dat ze dat misschien wel doen maar ik eerst mijn openstaande nota's moet betalen aan hun.
Wie kan mij hierin duidelijkheid over geven?
Dat een bedrijf gaat verwachten dat je je openstaande rekeningen gaat betalen!
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Sarcastische opmerkingen mag je best bij je houden.
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Je rekeningen mag je best betalenmamsi schreef:Sarcastische opmerkingen mag je best bij je houden.
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Waarom stel je deze vraag aan ons en niet aan Hi zelf. Heb je gebeld met hi om te kijken wat ze zeggen?
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Mobiel abonnement afgesloten door hi, wel fabrieksgarantie?
Je abonnement en toestel zijn 2 losse dingen.
Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op je blackberry.
Als je in het bezit bent van de kassabon kun je het toestel ook zelf of in een andere winkel op laten sturen mochten ze je bij Hi niet willen helpen vanwege een betalingsachterstand.
Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op je blackberry.
Als je in het bezit bent van de kassabon kun je het toestel ook zelf of in een andere winkel op laten sturen mochten ze je bij Hi niet willen helpen vanwege een betalingsachterstand.