Eind 2013 hebben we een voor ons vrij dure bank gekocht bij Morres Hulst.
Voordat we gingen verhuizen kwamen we erachter dat een tussenstuk verzakt was. Bij nader bekijken blijkt dat het horizontale deel los was van het staande/verticale deel. Dit is gemaild net nadat we de bank 2 jaar hadden.
Hierna begon eigenlijk de ellende.
Al snel werden de vooroordelen al gemaakt dat het ‘wel aan de verhuizing zou liggen’.
Na veel gezeur en zogenaamde korting van €300,- naar €150,- zouden ze hem maken.
Bij het ophalen werd een handtekening gevraagd met de keuze : nu meenemen en repareren, of later terugkomen met een dubbele rekening van voorrijkosten.
Een beetje gemeen naar mijn mening.
Nog wat heen en gemail kwamen we op een soort van tegemoetkoming en moest nog €75,- betalen.
Dit is een bank van toen 2 jaar oud en rond de €2300,- waar we niks hebben afgedingt.
De bank is nu dus 1,5 jaar geleden gerepareerd.
En jawel: ook nu lijkt hetzelfde bankdeel weer te verzakken.
Zonder zelf iets aan de bank te ondernemen heb ik eerst Morres gemaild, inclusief filmpje, met de vraag of dit goed gerepareerd kan worden omdat het hetzelfde probleem lijkt.
Het antwoord hierop was, ik citeer :
‘Na intern en extern overleg kunnen wij niet anders dan uw klacht beoordelen als ongegrond, ontstaan door gebruik. U geeft aan dat de rug van een bankdeel los zit.’
Best knap dat ze dit kunnen bepalen zonder de bank te hebben gezien, behalve op een filmpje.
Volgens mij mag bij normaal gebruik en een relatief dure bank nooit gebeuren, zeker niet al na 4 jaar.
Heeft iemand tips? Ik heb rechtsbijstand dus kan best een zaak aanspannen. Maar als ik op radar zo lees kan misschien die eens aanbellen