LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MP3 speler reparatie, nog rechten?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
luckyguus

MP3 speler reparatie, nog rechten?

Ongelezen bericht door luckyguus »

Beste mensen,

Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld maar ik kon het niet vinden...

Heb meer dan twee jaar geleden een mp3/media speler gekocht. De Archos av500. Nu heb ik de Archos weinig gebruikt en altijd perfect onderhouden en is de mediaplayer eigenlijk nooit buiten de deur geweest. Geen krassen, defecten etc. Echter sinds enkele maanden wil de Archos soms wel soms niet opladen. Sinds gisteren wil hij helemaal niet meer opladen. Niet via de lader, niet via de TV-cradle en niet via USB. Mag dit zomaar. Garantie is dus al lang verlopen maar kun je nog wat verhalen op de verkoper? Verwachte levensduur? Was een apparaat van 439 euro!!!!

Graag jullie hulp en reacties!

Alvast bedankt!

alfatrion

Re: MP3 speler reparatie, nog rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb geen informatie over de gemiddelde levensduur kunnen vinden. Ik schat deze op drie jaar. Bij jou ligt de bewijslast dat het product non-conform was. Totdat je dit bewezen hebt kun je niets verhalen. Je moet dus eerst iemand opzoeken die product voor jou onderzoekt op non-conformiteit. Je loopt risico dat dit niet aangetoond kan worden en je dus met de kosten blijft zitten. Bel ook eens met de consuwijzer.

BBCS

Re: MP3 speler reparatie, nog rechten?

Ongelezen bericht door BBCS »

Garantie is dus al lang verlopen maar kun je nog wat verhalen op de verkoper? Verwachte levensduur? Was een apparaat van 439 euro!!!!

Accu naar de knoppen.
Op een accu zit maar 6 maanden garantie.

Vooral als een accu weinig gebruikt is, en dan na 2 jaar is ie gewoon op en moet je ze vervangen.

Na 2 a 2½ jaar zijn de accu's gewoon op.
Je kunt in dit geval niet beroepen op de verwachte levensduur.

Gesloten