LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naaimachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
versteegco

Naaimachine

Ongelezen bericht door versteegco »

Op 28 juli j.l. een naaimachine "Singer Serena"bij de Lidl gekocht. Door vakantie kon ik hem 14 dagen na koop uitpakken en proberen. Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken. Maar en nu komt het omdat de aankoopbon niet meer kon vinden, kan of wil de Lidl mij niet helpen. Het hoofdkantoor een brief gezonden maar, ook zij wilden niets voor mij doen ondanks dat een afschrift van de bank kon overleggen. Ook dat accepteerde ze niet, want er stonden nog enkele boodschappen bij vermeld.Wat kan ik verder doen om de garantie van 2 jaar te verkrijgen.
Hoogachtend J.E.Versteeg.
Harderwijk

nevermind

Re: Naaimachine

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken.
Staat de instelling waar de draad over moet lopen, niet te vast?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

versteegco

Je moet even contakt opnemen met Consuwijzer. Zij hebben een tekst waaruit blijkt, dat je helemaal geen bon nodig hebt om aanspraak te maken op de garantie, als je op een andere manier kunt bewijzen dat je het artikel bij de Lidl gekocht hebt.

Sukses, Maxiem.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

MAXIEM schreef:versteegco

Je moet even contakt opnemen met Consuwijzer. Zij hebben een tekst waaruit blijkt, dat je helemaal geen bon nodig hebt om aanspraak te maken op de garantie, als je op een andere manier kunt bewijzen dat je het artikel bij de Lidl gekocht hebt.

Sukses, Maxiem.
En dat wordt waarschijnlijk moeilijk als je geen bon hebt. Op het afschrift van de bank staat namelijk niet wat er gekocht is. Als er gelijkertijd dan ook nog andere producten zijn afgerekend, waardoor het bedrag niet overeenkomt, zie ik eigenlijk niet in hoe je kunt bewijzen dat je de machine bij Lidl hebt gekocht.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

versteegco schreef:Op 28 juli j.l. een naaimachine "Singer Serena"bij de Lidl gekocht. Door vakantie kon ik hem 14 dagen na koop uitpakken en proberen. Wat ik deed de draad bleef bij de eerste steken al te breken.
Het kan zijn dat de naald te hoog of te laag staat,of je hebt de naald er verkeerd in gezet.
Dan schuurt de draad langs de rand van de stikplaat en breekt gelijk af.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Neem eens contact op met Singer. Misschien zijn zij wat soepeler. Ze hebben in elk geval meer verstand van die machines en kunnen uw probleem wellicht met wat instructie oplossen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jefdus schreef:En dat wordt waarschijnlijk moeilijk als je geen bon hebt. Op het afschrift van de bank staat namelijk niet wat er gekocht is. Als er gelijkertijd dan ook nog andere producten zijn afgerekend, waardoor het bedrag niet overeenkomt, zie ik eigenlijk niet in hoe je kunt bewijzen dat je de machine bij Lidl hebt gekocht.
Onverschuldigde betaling?

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... koopbewijs

Daat staat wel de volgende zin: "Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan."

Vooral het middelste stuk kan wellicht een probleem opleveren. Oh nee, wat dom van me, alfatrion roept u maar :twisted:
Onverschuldigde betaling?
Nee hoor mevrouw, volgens onze administratie zijn dat de 20 kratten Oettinger die u gekocht hebt.

Zonder gekheid, ik zou het eerst ook even opnemen met de fabrikant. Wellicht kunnen ze direct iets doen of indirect door aan te geven dat het product zonder factuur ingebracht kan worden bij de Lidl. Een mailtje met een referentienummer oid is bij het laatste wel van belang.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

TS geeft geen reactie meer.
Zonder gekheid
Volgens mij, is het gewoon een verkeerde instelling (geweest), dat de draad breekt bij het eerste verschuiven van de naald.
Het toestel, heeft dus geen mankement, maar de gebruiker weet niet hoe te handelen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

TheLD schreef:Nee hoor mevrouw, volgens onze administratie zijn dat de 20 kratten Oettinger die u gekocht hebt.
O die zijn dan nooit geleverd. Kunt u dat in de komen de twee weken nog even regelen?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 24 sep 2011 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

TheLD schreef:http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... koopbewijs

Daat staat wel de volgende zin: "Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan."
Het staat er goed:
wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht
En heel vaak is dat niet het geval.

Als alleen op de afschrift staat dat er gepint is en niets wat er gekocht is, kan nooit of te nimmer daarmee garantie worden geclaimd.

Er staat wel dat er wat gekocht is en voor welk bedrag, maar wat er precies gekocht is, staat er niet op.

Komt ook nog bij dat een bankafschrift geen garantie bewijs is, dus kan ook nooit als garantiebewijs dienen.
Aan een garantiebewijs is wettelijk bepaald waaraan die moet voldoen, en een bankafschrift voldoet daar totaal niet aan.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Maar met de bankafschrift kunnen winkels wel de bijbehorende bon nogmaals uitdraaien. Daarop staan dan al je aankopen... :wink:

BBCS
Contacteer:

Brainless schreef:Maar met de bankafschrift kunnen winkels wel de bijbehorende bon nogmaals uitdraaien. Daarop staan dan al je aankopen... :wink:
Niet bij alle winkels is dat mogelijk.

Trouwens was dat ook de doelstelling van de rechters/wetgever toen zij bepaald hadden dat een bankafschrift ook als een betaalbewijs geldt.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Bij elke winkel met een elektronisch kassysteem waar met pin betaald kan worden is dit mogelijk. Zo niet, voldoet deze winkel niet aan de eisen van de belastingdienst.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bedoelen jullie dat de diverse producten onder een bepaald nummer op de kassabon staan?
Bijv. rookwaren nr. 1
bloemen nr.2
tijdschriften nr.3
emballage nr.4 enz.

BBCS
Contacteer:

Jolijn schreef:Bedoelen jullie dat de diverse producten onder een bepaald nummer op de kassabon staan?
Bijv. rookwaren nr. 1
bloemen nr.2
tijdschriften nr.3
emballage nr.4 enz.
Nee, op de bankafschrift. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

O, ik dacht dat het om de bijbehorende ( bij het bankafschrift) bon ging.

BBCS
Contacteer:

adSolvendum schreef:Bij elke winkel met een elektronisch kassysteem waar met pin betaald kan worden is dit mogelijk. Zo niet, voldoet deze winkel niet aan de eisen van de belastingdienst.
Helaas voor je.

De kasgegevens worden wel centraal beheerd (ook voor de fiscus), maar bij de kassa zijn die gegevens niet gemakkelijk op te roepen.

BBCS
Contacteer:

Jolijn schreef:O, ik dacht dat het om de bijbehorende ( bij het bankafschrift) bon ging.
De TS is die namelijk kwijtgeraakt. :wink:

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

De ondernemer is verplicht op vraag van de fiscus binnen een redelijke termijn alle relevante gegevens op te hoesten. Hoe de ondernemer dit doet, bij de kassa, centraal, weet ik veel wat, is worst.

De consument die met zijn bankafschiftje voor de rechter staat te wapperen, al bezwerend dat de naaimachine echt daar gekocht is, en betaald door de transactie als op het afschrift aangegeven, mag wel verwachten dat deze rechter zich tot de ontkennende verkoper wendt om te informeren naar de gegevens betreffende die transactie. Die rechter weet namelijk ook welke eisen de belastingienst stelt.

Gesloten