Hallo,
Onlangs heb ik via een webwinkel een Readynas van Netgear gekocht om mijn foto's op te bewaren. Bij ontvangst van het product bleek deze direct defect te zijn.
De webwinkel verwees mij naar de reparatieservice van Netgear, welke mijn product netjes thuis kwam ophalen. Binnen 3 dagen had ik alweer een ´nieuw´ product in huis. Echter was dit geen nieuw product, maar een gebruikt artikel.
U kunt begrijpen dat als ik een tweedehands product had gewild, ik wel via marktplaats iets had aangeschaft.
Na contact te hebben gezocht net Netgear geven hun simpelweg aan dat dit hun reparatieservice is, en dat als het vervangende artikel werkt, ik gewoon alsnog wel mijn garantie van 5 jaar heb. Maar u kunt vast met mij eens zijn dat ik het product niet voor 5 jaar aanschaf, maar verwacht dat deze een langere periode meegaat. En wie zegt niet dat het tweedehands product wat ik heb aangeschaft, niet al 3 jaar oud is?
Met andere woorden, ik had gewoon een écht nieuw artikel verwacht. Kan iemand mij hier vertellen hoe ik hiermee om moet gaan?
Alvast bedankt.
Britta
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Netgear reparatieservice
-
seagoing racer2
Re: Netgear reparatieservice
Beste,
Wat jij hebt ontvangen is een DOA ( Death On Arrival).
Om dit falen op te lossen is een ruilsysteem in het leven geroepen. Je krijgt een ander exemplaar en jouw product gaat, via het ruilcentrum terug naar de fabrikant en wordt gerepareerd of vergoed. Vervolgens wordt dit product weer aan een ander geleverd.
Alle exemplaren die nog onder garantie vallen zitten in het ruilsysteem. Je kan dus een nieuw apparaat voor een ouder terugkrijgen, maar ook een ouder apparaat voor een nieuwe.
Dit ruilsysteem moet natuurlijk wel binnen de wettelijke regelingen vallen.
Naar mijn mening voldoet het hieraan omdat je een onbeschadigd goed funtionerend apparaat krijgt, waarop de originele garanteperiode van toepassing blijft. Het zou dan wel om een apparaat van hoogstens enkele maanden oud moeten gaan en dus niet om een ruilexemplaar van twee jaar oud.
Dit ruilsysteem komt bij bijna alle electronische apparatuur voor, en meestal is het niet eenvoudig te merken dat jouw exemplaar al enige maanden oud is, of voorzien van een ruilonderdeel.
Wat jij hebt ontvangen is een DOA ( Death On Arrival).
Om dit falen op te lossen is een ruilsysteem in het leven geroepen. Je krijgt een ander exemplaar en jouw product gaat, via het ruilcentrum terug naar de fabrikant en wordt gerepareerd of vergoed. Vervolgens wordt dit product weer aan een ander geleverd.
Alle exemplaren die nog onder garantie vallen zitten in het ruilsysteem. Je kan dus een nieuw apparaat voor een ouder terugkrijgen, maar ook een ouder apparaat voor een nieuwe.
Dit ruilsysteem moet natuurlijk wel binnen de wettelijke regelingen vallen.
Naar mijn mening voldoet het hieraan omdat je een onbeschadigd goed funtionerend apparaat krijgt, waarop de originele garanteperiode van toepassing blijft. Het zou dan wel om een apparaat van hoogstens enkele maanden oud moeten gaan en dus niet om een ruilexemplaar van twee jaar oud.
Dit ruilsysteem komt bij bijna alle electronische apparatuur voor, en meestal is het niet eenvoudig te merken dat jouw exemplaar al enige maanden oud is, of voorzien van een ruilonderdeel.