Wat voor schade zou er dan moeten ontstaan???
Als fabrikant schade maakt is hij toch verantwoordelijk voor de schade??
Toch hoor ik wel eens dat een fabrikant een product slecht gerepareerd heeft en het product kapot is gegaan.
De consumenten gaan dan deze schade dan bij de winkelier verhalen, terwijl de winkelier de consument in dat geval niet doorverwezen heeft naar de fabrikant.
Wat de schade zou kunnen zijn:
- de behuizing van een product is beschadigd/bekrast.
- het product komt kapotter terug bij de consument.
- de consument moet voor de reparatie na de garantieperiode de volle pond betalen.
Als je als consument een product gekocht hebt en het product gaat kapot en je gaat naar de winkelier en die verwijst jouw door naar de fabrikant, dan is de volgorde:
consument - winkelier - fabrikant.
Als je als consument bij problemen gelijk naar de fabrikant gaat en er komen problemen, dan is de volgorde:
consument - fabrikant.
In dergelijke gevallen is de winkelier géén partij.
Wel even iets om bij stil te staan.