LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe caravan 26 gebreken in de eerste weken.Nu2 jaar later

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
PiKiMaRa

Nieuwe caravan 26 gebreken in de eerste weken.Nu2 jaar later

Ongelezen bericht door PiKiMaRa »

In juni 2002 kochten wij een nieuwe Dethleffs caravan. Ten eerste werd de caravan 5 werkdagen te laat geleverd. Eerste vakantiedag bleek de nieuwe voortent te groot. Bij het openen van een klepje dmv drukslotje (knop) drukte mijn vrouw het gehele slotje er uit. Bij het openen van de besteklade hild mijn vrouw het frontje in haar hand. Bij het openen van het kastdeurtje boven het aanrecht zakte het deurtje uit het scharnier.
Bij het gebruik van de combirolhor bleek dat de schroefmachine in de fabriek te zwaar afgesteld heeft gestaan. Dit gezien omdat alle schroeven dolgedraaid in het hout zitten en zaten. Later bleek namelijk dat meerdere onderdelen van de caravan spontaan loslieten. De dealer liet ons echter na het eerste herstel weten dat wat hem betreft het garantiegeld potje leeg is. Voor de rest moet ik het maar met de importeur regelen. Ik hem de dealer in september 2002 aangegeven van de koop af te willen of de caravan om te ruilen tegen een nieuwe die wel aan de verwachting die een consument van een caravanj van dit merk en deze prijs mag verwachten. Nu zijn we 2 jaar later en is er nog steeds niets geregeld. Wij zijn 2 keer op de laatst gehouden caravan-beurs in de Jaarbeurs te Utrecht geweest en hebben het met de verkoper van de dealer waar wij onze caravan hebben gekocht over onze caravan gehad. Hij vertelde ons een offerte te willen sturen met daarin het bedrag wat wij moeten bijleggen. Dit is voor ons geen oplossing. Niet wij maar de dealer is in gebreken gebleven.
De caravan staat keurig in de stalling en is er dit jaar 2004 niet uitgeweest als alleen naar een erkende dealer voor de garantie onderhoudsbeurt en vochtmeting.
Mochten er ontwikkelingen van de importeur/fabriek komen zal ik het u laten weten. We hebben het voorgelegd aan de BOVAG, mede gezien de dealer bij de BOVAG is aangesloten. Deze lieten echter weten niets voor ons kunnen doen.
met vriendelijke groet
Fam:van der Hoek Amsterdam

Adam

Re: Nieuwe caravan 26 gebreken in de eerste weken.Nu2 jaar later

Ongelezen bericht door Adam »

Ik hem de dealer in september 2002 aangegeven van de koop af te willen of de caravan om te ruilen tegen een nieuwe die wel aan de verwachting die een consument van een caravanj van dit merk en deze prijs mag verwachten.
waarom heeft u er niet meteen een rechtszaak van gemaakt?
de dealer heeft u rotzooi geleverd, u heeft het fantastisch gedaan door de dealer aan te schrijven waarbij u aangaf dat u hem verzocht om een andere deugdelijke caravan te leveren of anders uw geld terug, de dealer wilt er niks van weten en u laat het verder 2 jaar op zijn beloop?.
dat begrijp ik niet.
ik wil u adviseren naar een advocaat te stappen, welk een gratis kennismakingsgesprek heeft om zo alsnog uw recht te halen.
u staat 100% in uw recht, maar u bent een beetje te laat, maar een advocaat kan er misschien nog wel wat mee, anders dhr. storms van breekijzer wel.

mgrisel

Ongelezen bericht door mgrisel »

In 2003 hebben wij een caravan en voortent bij de firma Ad Dekker te Raamsdonkveer gekocht. In 2003 werd de nieuwe caravan met 25 gebreken aan ons meegegeven. De voortent is niet meer bruikbaar door het slechte aluminium frame. Ad Dekker erkent dat het aluminium frame niet geschikt is voor seizoengebruik, maar is, tot op heden, van mening de voortent niet terug te nemen.
Resultaat van deze onbehoorlijke houding is dat ik in 2003 de caravan nauwelijks heb kunnen gebruiken en in 2004 de tent niet bruikbaar was.
Kortom 18000 euro uitgegeven en heb tot op nauwelijks gebruik kunnen maken van de aankoop.

De hobby importeur stelt dat hij geen zaken doet met klanten en de zaak moet regelen met de leverancier Ad Dekker, die vervolgens het probleem niet oplost.

Ad Dekker heeft een zeer mooi bedrijf, helaas is de service en garantie ronduit beneden alle peil.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

PiKiMaRa

Er zijn genoeg argumenten om als nog tegen dit bedrijf een procedure te beginnen.
Alleen vraag ik mezelf dan wel af, hoe sterk staan jullie hierbij.
Zoals ik het verhaal lees hebben jullie het juiste moment van reageren voorbij laten gaan.
En het juiste moment was voor mij de opmerking van de dealer dat na het eerste herstel het garantiegeld potje leeg is. Voor de rest moet ik het maar met de importeur regelen.
Dat is een overbluffingstechniek geweest waar jullie zijn ingetrapt.
Een garantie geld voor een bepaalde periode en niet voor een bepaald bedrag.

Verder ben ik het met Adam eens dat het onbegrijpelijk is dat jullie alles 2 jaar op een beloop hebben gelaten.

Mijn advies is:
Informeer bij de branchorganisatie of er een geschillencommissie bestaat en leg die dan dit probleem voor.
Mogelijk dat zij een passend en/of bindend advies kunnen geven

Succes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste radar,

Ik heb op 12 maart j.l. bij Vervat kampeer en caravangroep een nieuwe caravan gekocht helemaal compleet met een basecamp voortent.
Nu heb ik een probleem met mijn voortent. Wij zijn nu sinds de aanschaf al 3 keer op vakantie geweest. het probleem is dat de voortent op de naden lek blijk te zijn. Na 1 keer zijn wij terug geweest naar vervat en die vertelde mij dat het normaal is als een tent 1 of 2 keer water door laat op de naden. Dit vind ik al vreemd als een tent voor de levering getest is op sterkte en lekkages. Maar buiten dat ben ik toch weer met mijn tent op vakantie gegaan. Wat had ik weer, jawel water in de voortent. Ik ben toen weer naar vervat geweest om het voor te leggen van de lekkage. Ook vervat zei je kunt hem achterlaten voor een onderzoek of een andere voortent kopen. Dat kopen van een andere voortent zag ik niet zitten. Deze tent koste mij al 400 euro omdat er een korting op zat van 50%. Dus ik zit eigenlijk met een tent van ruim 800 euro die lek is. Daarbij zal ik een nieuwe tent moeten kopen en nog meer geld moeten toeleggen. Nee sorry daar heb ik geen zin in.Toen ben ik contact gaan zoeken met basecamp.
Daar heb ik via een e-mail mijn probleem uitgelegt. Daar kreeg ik een reactie op met als uitleg dat het normaal is dat deze 1 of 2 keer waterdoorlaat. Dit omdat het katoenengaren vocht nodig blijk te hebben.
Maar als dit niet over gaat dan moet ik zelf maar de tent behandelen met een nadenverdichter. Toen werd ik eigenlijk gelijk boos want als je iets nieuws aanschaf dan behoort het toch goed te wezen. Ik heb toen een reactie terug gestuurd met de nadruk dat het een nieuwe tent is en dat ik dit niet hoef te accepteren. Basecamp mailde mij weer terug en zeiden dat, als ik geen andere voortent wilt kopen bij mijn leverancier dat zij daar ook niets aan kunnen doen omdat deze tent niet meer leverbaar is bij basecamp. Anders had de leverancier hem wel naar hun terug kunnen sturen voor een beoordeling en als ik dan gelijk had dan hadden ze hem omgeruilt maar ze zeggen dat het helaas niet meer kan en dat ik maar een andere voortent moet kopen of de naden moet gaan bewerken van deze voortent met naden verdichter. Beste radar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing.

Met vriendelijke dank,

Dhr. A.W.Hoogendoorn
uit Papendrecht.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Dhr. A.W.Hoogendoorn
uit Papendrecht.

Waarom zet de Hr Hoogenboom een topic over een topic heen ??????
Antwoord:
Waarschijnlijk snapt de heer Hoogenboom de spelregels van dit forum niet !!!!!!!

Gesloten